Byg selv gamer pc

  • Hej tweak.


    Jeg har siddet og prøvet på at finde ud af hvad jeg skulle bruge til min gamer pc. Jeg prøver slev at bygge en, og her er min ønskeliste:


    Bundkort: MSI Z87-643 Gaming ATX
    Processer: Intel core i5 46905 3,2 GHz
    Ram: 1 stk. Kingston DDR3 8GB
    Harddisk: 1 stk. Seagate Barracuda 3TB
    SSD: 1 stk. Samsung SSD 840 Evo 120GB
    Graffikkort: MSI Geforce GTX750 Ti Gaming 2GB
    Køler: Corsair Hydro H55 Quiet CPU Cooler
    Kabinet: NZXT Hush 2 silent white
    Monitor: Dell 24" U2414H UltraSharp FullHD
    Steømforsyning: Cosair CX Series 600W 600CX V280
    DVD drev: Lite on IHas124-14 SATA black
    Tastatur: Logitech Wireless Desktop MK330
    Operativsystem: Windows 7 Pro 64-bit
    Lydkort: Creative SB X-fi Xtreme Audio
    Højtalere: Edifier-Gaming X600 2,1 sort
    Netkort: TRENDnet TEW-726EC N600
    Mus: ?


    I alt: 11.474 kr.


    Men jeg vil meget gerne have skåret det så meget ned som muligt. Jeg har ikke så meget forstand på det, så derfor ville det hjælpe med nogle ændringer. Jeg vil helst have den under 7000 hvis det er muligt.
    Den skal stadig kunne bruges til at spille Lol, Wow, cs go, watchdogs osv., uden nogle problemer. Den må også gerne kunne bruges til skolen.


    Tak på forhånd :)

  • Prøv lige at fikse den overskrift, der er sgu ikke meget bærbar over det der :)


    Ud over det, så kan du cutte lydkortet væk, der er onboard lyd på bundkortet, og med mindre du er meget kræsen hvad angår lyd, så vil du ikke kunne høre forskel.


    Trådløst netværk kan desuden ikke anbefales til gaming, da det er en del langsommere end kablet netværk. Så med mindre du ikke har mulighed for at lægge et kabel, så er der ingen grund til at købe det netværkskort.


    Du kan også cutte ned på harddisken og købe 1TB i stedet for. Med mindre du henter film og musik ned på computeren (hvilket man jo ikke gør), så får du nok ikke brug for 3TB sådan lige med det samme.


    Vandkøling har du også kun behov for hvis du overclocker, og til almindelig overclockingsbehov er en almindelig luftkøler også længe fin.


    Uden at have undersøgt priserne, så burde du nok kunne spare en 1000,- allerede på de her ting.


    Du kommer nok desværre ikke ned under 7000,- hvis du både skal have OS, skærm, tastatur, mus og højtalere med.


    Jeg tror godt at vi kan hjælpe dig herinde, men det bliver godt nok skrabet..

  • Du har ikke brug for 600 watt til et system med et GTX 750 Ti 350-400 watt kan gøre det.
    Og Corsair CX er ikke noget der høre til i en gamer maskine så du bør finde noget der er bedre.


    Super Flower Golden Green HX kunne være et forslag eller XFX Core Edition eller Cooler Master V450S hvis du gerne vil have en modulær PSU.

  • ^standard kommentar fra Shilka, kan man ikke adde en knap til det, så man bare kan trykke på den og få samme kommentar frem hver gang? :P
    Der kommer en dag, hvor folk begynder at gå op i det Shilka, men den dag er ikke i dag ;) Desuden er 600W ikke det helt vilde overkill som 1000W ville have været..
    Men om man bruger 600W eller 450W er fuldstændig underordnet efter min mening..

  • ^standard kommentar fra Shilka, kan man ikke adde en knap til det, så man bare kan trykke på den og få samme kommentar frem hver gang? :P
    Der kommer en dag, hvor folk begynder at gå op i det Shilka, men den dag er ikke i dag ;) Desuden er 600W ikke det helt vilde overkill som 1000W ville have været..
    Men om man bruger 600W eller 450W er fuldstændig underordnet efter min mening..



    Ohh, yeah.. Og 750 Ti er vist også kun semi-gamer, så det kunne jo hænde, at han gerne vil have plads i sit system til en opgradering senere hen uden at skulle skifte PSU også :)

  • Processor og bundkort matcher ikke særlig godt. Bundkortet er til overclocking, men du har vist fat i en Core i5-4690S, der ikke bare er låst men også kører ved lave clocks fordi det er en strømsparende version (til små kabinetter hvor der ikke er plads til god køling).


    Med dit budget er det smarteste nok at skifte til en Core i5-4460 og et billigt H81/B85-bundkort.


    Til gengæld skal du nok bruge flere penge på grafikkortet. GTX 750 Ti er ikke decideret dårligt, men det er i den svage ende. Fint nok til LOL, CS:GO og WOW, men i f.eks. Watch Dogs ville du have gavn af et kraftigere kort. R9 270 i hvert fald, og gerne endnu mere.


    Drop vandkøleren, den er spild af penge. Samme gælder netkortet, og man kan også diskutere relevansen af et lydkort.


    Kabinettet er nok ikke det jeg ville have valgt. Fractal Design Define R4 kunne være et kig værd.


    Endelig er en XFX Core Edition 550W et bedre køb end Corsair CX600.

  • Ville desuden vælge denne skærm i stedet for BenQ GL2460
    Du får en god skærm til under 1000,- her. Den har desuden lavere responstid. Den skærm du har valgt har 8ms responstid, denne her arbejder med 2ms. Begge skærme kører med 60hz, men du skal nok ikke forvente mere end det med dit budget.

  • ^standard kommentar fra Shilka, kan man ikke adde en knap til det, så man bare kan trykke på den og få samme kommentar frem hver gang? :P
    Der kommer en dag, hvor folk begynder at gå op i det Shilka, men den dag er ikke i dag ;) Desuden er 600W ikke det helt vilde overkill som 1000W ville have været..
    Men om man bruger 600W eller 450W er fuldstændig underordnet efter min mening..


    Der er ikke nogle grund til at købe en halv dårlig 600 watts når du kan bruge de samme penge på en god 450-500 watt.
    Det har ikke noget med watt og gøre det har noget og gøre med at man bør købe bedre kvalitet i stedet for flere watt som der slet ikke er brug for.


    Gider slet ikke tage dig seriøst når du kommer med sådan nogle posts.

  • Ååårh Shilka, nu ikke så fornærmet.. Du kan vel tåle at man tager lidt pis på dig? Det er jo nøjagtigt det samme du skriver hver gang :)


    Det var bestemt ikke for at fornærme dig :) Op med humøret :D

  • Ååårh Shilka, nu ikke så fornærmet.. Du kan vel tåle at man tager lidt pis på dig? Det er jo nøjagtigt det samme du skriver hver gang :)


    Det var bestemt ikke for at fornærme dig :) Op med humøret :D


    Nej jeg er ikke fornærmet jeg er bare træt af og blive svinet til hele tiden derfor jeg stoppede med at skrive på HOL for mere eller mindre hver gang jeg skrev så blev man svinet til og fornærmet, fik nok af det sidst og er stoppet med at skrive der ude.


    Pointen jeg forsøgte og sige er køb så god kvalitet som du kan for dine penge i stedet for at købe så mange watt du kan finde, er alt for mange der laver den fejl med at de ender med at købe en 1000 watt Energon og så brænder lortet hele computeren af.

  • Men om man bruger 600W eller 450W er fuldstændig underordnet efter min mening..


    Du er da for dum at høre på.. Hvis han ikke skal bruge mere end 400w hvordan kan det så være underordnet om han køber en skrabet 600w eller en bedre kvalitets 400w? Vi er her for at hjælpe ham få det bedste ud af sine penge. Ikke komme med personlige meninger som får ham til at købe noget han ikke har brug for :thumbdown:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().