Hvilket grafikkort?

  • Hej


    Er ganske ny her inde men har brug for lidt hjælp. Jeg er begyndt at spille lidt pc igen efter flere års fravær :T


    Jeg startede ud med en byttehandel med dette:


    XFX Radeon 7750 Ghost Edition
    Intel i5 4570 @ 3.2 GHz
    Gigabyte GA-Z87-HD3 bundkort
    16 GB Corsair Vengeance RAM
    1x 2 TB Western Digital Green HDD
    1x 250 GB HDD
    XFX 650W PSU
    Cooler Master HAF XB kabinet


    Efter køb startede jeg med at sætte en 240gb kingston ssd i.



    Har så i dag fået fingerne i en ny skærm:


    #mce_temp_url#


    Kører med denne som primær skærm og en AG neovo 27 som skærm 2 (som jeg ikke regner med at tænde så tit)


    Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg skal opgradere til hvis jeg skal have noget som er fremtidssikret et par år frem?



    Mvh
    Steen

  • Et grafikkort kan ikke køre 4k ordentlig. Jo selvfølgelig kan du køre det i low, men hvorfor så købe en 4k skærm? Du skal du op i to 980 hvis du altså vil køre dine spil i højeste settings 60fps.


    Link til Grid Autosport 4k: http://www.kitguru.net/compone…eforce-gtx-980-review/12/ (8AA hvilket ikke er nødvendig med 4k)


    Men som Lars Jensen allerede har sagt, hvad ligger dit budget på?


    /edit Hvordan fanden har du egentlig ændret dit navn. Er det noget som kun er tilladt for admins?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet en gang, sidst af jesper101996 ().

  • Jeg fik skærmen af en makker som ikke kunne bruge den sammen med hans lenovo i en docking station. Har ikke noget fast budget men en 4000kr skræmmer mig ikke hvis det er det som skal til.

  • Hvilket spil spiller du primært?


    1x980/2x980 4k benchmark

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Et 980 kan spillede Grid Autosport i 4k med 50-60fps. Du kan dog også vælge at spare penge og købe et 970 istedet for. Desværre er et 970 lige på grænsen af grafikkort som kan køre 4k. Så der bliver du nød til at køre high med 2AA.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Efter min mening ALT for vildt til resten af hans specs!


    Hvis han vil game i 4k er han nød til at had et ordentlig grafikkort. Et 970 er ikke være alt for vildt i forhold til resten af hans specs.


    Ens grafikkort skal altid være det dyreste i ens computer hvis man gamer især hvis vi snakker 4k.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Så må vi vejlede ham korrekt, og sige 4K målet er direkte dumt at jagte pt.
    Hertil må og skal der undgåes flaskehalse, hvilket kommer med montering af et så vildt GFX i den maskine.


    Det er så MIN mening. Skærmen har han, og den forældes ikke bare lige. Min råd ville være at vente, og så tage et mere budgetvenligt GFX, der passer bedre til resten af hans setup

  • Det har ikke kostet mig så meget endnu og vidste at grafikkortet skulle skiftes. Og har det sådan ikke et fast budget. Så hvis det er en pris forskel på 1500kr fra et der ikke kører 4k til et som gør så vil jeg hellere give det ekstra nu end at skifte om 2 år igen.

  • Med de spil som du spiller, er 980/970 fantastiske kort til 4k.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Problemet er lidt hvis du vil køre nyere/mere krævende spil(i fremtiden måske) så kommer det til at blive et problem med et 970, som der også bliver nævnt. Men 970 burde være et fint kort så længe du ikke har et krav til at spil skal køre på High-Ultra.


    Må give jesper ret, hans setup fejler da intet?
    Jeg syntes vi er igang med at vejlede korrekt, men du skal være velkommen til at forklare hvad du mener er galt med hans system?




    Jeg kan lige nævne jeg har kørt en phenom 965Be, 4gb 1333mhz ram med mit nvidia Titan. Jeg kunne stadig trække Crysis 3 på en blanding mellem High og Ultra. Hvis min gamle phenom kan trække crysis 3 på high+ så kan hans i5 køre alt der findes. Ville jeg mene.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Meget groft sagt afgør CPUen hvor høj FPS man kan opnå, og grafikkortet (eller grafikkortene) afgør hvor høj opløsning og hvor høje grafikindstillinger man kan opnå.


    For CPUen gør det ikke nogen nævneværdig forskel om man kører ved 4K eller 1080p. For grafikkortet er der derimod 4 gange så mange pixels at arbejde på. Derfor vil et balanceret system til 4K have et grafikkort der er ~4 gange så kraftigt som et tilsvarende balanceret system til 1080p.

  • Kan se at mine ram er 1600mhz.



    Vil det være en fordel at købe 2 ens grafikkort? Jeg er ikke meget inde i det med hardware. Synes bare at det skal kører perfekt hvis det er muligt.


    Har handlet mig frem til dette ind til nu ved lidt bytte handel osv og ind til nu har dette kostet mig ca 3300kr:
    Intel i5 4570 @ 3.2 GHz
    Gigabyte GA-Z87-HD3 bundkort
    16 GB Corsair Vengeance RAM
    1x 2 TB Western Digital Green HDD
    1x 240 GB Kingston ssdnow 300
    XFX 650W PSU
    Cooler Master HAF XB kabinet


    Tastetur Logitech G510s
    Mus Logitech G502
    Headset Thermaltake Tt eSports Shock
    Skærm 1: Samsung UD590 4K
    Skærm 2: AG Neovo L-27


    Pc og skærm 2 var brugt. Eller er resten nyt og da jeg begyndte at lede efter pc var jeg låst rimlig fast på 8000kr så skulle den perfekt løsning koste omkring 5000kr så går det nok. Bare jeg ved at jeg kan klare mig nogenlunde med hvad der kommer af spil de næste par år.


    Og hvad med strøm forsyning? Kan den klare et større grafikkort?


    Jeg er meget spændt på spillet project cars som kommer til foråret som jeg meget gerne ville kunne kører perfekt.


    #Project Cars#

  • Køb et 970 og smid et ekstra i når du begynder at få flere krav. Kan se at project cars først kommer i marts og så er 970 faldet så meget du holder dig indenfor 5000 :)


    De spil du spiller nu, burde fint køre på et 970 :)


    Jeg kan se du forventer det holder 2 år. Altså jeg vil ihvertfald ikke love dig at 2x970 kan klare 4k opløsning om 2 år. Det er der nok faktisk ingen der kan fortælle dig om de kan^^ Personligt mener jeg ikke du skal regne med at kunne bruge 2x970 til 4k om 2 år, hvis du vil have high-Ultra grafik. Men igen hvem ved :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Hvilket mærke skal man så købe et 970 i?


    Og hvad med strøm? Er der nok til 2 kort? Tænker at vente en måned eller 2 og så købe begge 2 på en gang hvis det er det som skal til :)