Fra 770 til et 980 - Er det pengene værd at købe nu? Eller skal jeg vente?

  • Hej med jer! ^^
    Det er sådan at jeg er i tvivl om, nu hvor den nye 900 serie af grafikkort er kommet på markedet, om det er nu man skal lave en upgrade. Jeg sidder lige nu med et 770 fra Zotac som er et 4gb kort, yderlige Specs. findes her: http://www.zotac.com/products/…ction/specifications.html


    Jeg bruger min pc udelukkende til gaming, og når jeg spiller skal det helst forgå på ultra settings og jeg går helst ikke på kompromis, med at sætte mine settings en smule ned.
    Lige for tiden spiller jeg Middle-Earth: Shadow of Mordor. I dette spil har jeg store problemer med at trække spillet på ultra, det resultere i drop af frames. Lige om hjørnet kommer der også det nye Assassin's Creed Unity, men allerede i Assassin's Creed Black Flag havde jeg problemer med, at spille spilet på ultra.


    Derfor har jeg været ved at kigge på et nyt grafikkort et 980 Asus Strix: https://www.komplett.dk/asus-g…-gtx-980-4gb-physx/826103


    Men er det mon det rigtige valg? Er det nu man skal købe et nytgrafikkort? Eller skal man vente?
    Jeg glæder mig til at høre hvad i synes :9xo

  • Jeg synes 980 koster for meget i forhold til 970. Det er næsten 2000 mere du giver for en 980, og hvis du overclocker en 970 er den ikke ret langt efter en 980 stock. Men hvis du ikke har noget imod prisen er 980 et super godt grafikkort. Personligt overvejer jeg også at købe et 980, men det bliver ikke før det kommer ned på 4000 kr. Det sker nok ikke før AMD kommer med deres nye grafikkort forhåbentlig engang i begyndelsen af det nye år. Så hvis du ikke har noget imod at betale lidt ekstra og ikke har lyst til at vente nogle måneder kan du da godt købe nu.

  • synes heller ikke GTX 980 er pengene værd.



    Hvis du har 5K at bruge på grafikkort så køb 2 X GTX 970, de vil være hurtigere end 1 GTX 980



    1 stk GTX 970 er ca 25% hurtigere end dit 770, om det er pengene værd kommer vel an på om det kan køre dine spil på ultra.

  • Mange tak for jeres svar, i har været med til at få mig til at genoverveje om 980 er det rigtige grafikkort for mig :9xo
    Jeg har været ved at se youtube videoer om 970 grafikkortet, og de fleste steder siger de at man får mereperformance for pengene end ved 980 kortet. Dog så har 980 flere cuda-kerner og højere boost-clock end 970 men 970 kan også overclockes ret højt og i visse tilfælde nærme sig 980. Dog vil 980 selvfølgelig altid være stærkere.
    Så jeg er kommet frem til at jeg nok køber et 970 i stedet for et 980 da jeg så kan spare omkring 2000 lige pt.
    Hvad synes i om dette valg? Tror i at det er det rigtige at gøre? ;)

  • GTX 970 er et bedre valg til den normale gamer. Den burde kunne køre de fleste spil på ultra med 60fps + Især hvis man stadig bruger 1080p skærme. Jeg synes det er et udmærket valg du har lavet.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg bruger en 1080p skærm fra Benq 120 Hz som jeg er meget glad for og som ikke bliver skifte ud lige med det samme. Så jeg regner med at kunne spille de fleste spil på ultra og med 60fps + i et langt stykke tid fremadrettet ^^

  • Jeg bruger en 1080p skærm fra Benq 120 Hz som jeg er meget glad for og som ikke bliver skifte ud lige med det samme. Så jeg regner med at kunne spille de fleste spil på ultra og med 60fps + i et langt stykke tid fremadrettet ^^


    Hvis vi regner Crysis 3 fra så burde det ikke være et problem.


    http://www.proshop.dk/Grafikko…ix-4GB-GDDR5-2457699.html

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det ville være tåbeligt at købe et GTX980 når du kun har en skærm der er 1080p.. GTX970 er rigeligt til 1080p, Har selv et GTX970, har msi gaming 4g, er jeg rigtig glad for.. Du skriver at du har problemer med at trække shadow of mordor med alt på ultra, Jeg kan ikke trække det helt flydende med alt på ultra med mit GTX970, Kan sætte de fleste indstillinger på ultra, Men texture er jeg nødt til at sætte ned på high for at have konstant 60fps. Men der står så også at ultra kræver 6gb vram. Assassins creed black flag var enormt dårlig optimeret til pc. Selv de heftigste systemer havde problemer med at køre spillet optimalt med alt på max.. Jeg havde et GTX680 da jeg spillede black flag, og synes næsten det var ligemeget hvilke settings jeg brugte, Så kørte det ikke optimalt. Krydser finger for at unity bliver bedre optimeret.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • For det første tak for jeres svar, og til Jedimind. Det er forståeligt at man ikke kan spille shadow of mordor på ultra, da det ville kræve 6 gb gb vram som 900 bekendt ikke har (endnu), og jeg kan vidst lige klare at sætte evt. en setting ned på high i stedet for ultra :whistling:
    Jeg håber også på at Assassins creed unity bliver optimeret, da jeg har store forventninger til dette spil :T



  • For det første tak for jeres svar, og til Jedimind. Det er forståeligt at man ikke kan spille shadow of mordor på ultra, da det ville kræve 6 gb gb vram som 900 bekendt ikke har (endnu), og jeg kan vidst lige klare at sætte evt. en setting ned på high i stedet for ultra
    Jeg håber også på at Assassins creed unity bliver optimeret, da jeg har store forventninger til dette spil



    Spillet kræver ikke 6GB vram når du smider ultra texture på. Faktisk er der flere personer som siger at det fungere fint med 3gb vram


    https://www.youtube.com/watch?v=gJ82vgG4oxs&feature=youtu.be

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Lad være med at forvente meget af Unity.
    Du skal ikke forvente at grafikken bliver efter det som det rent faktisk kræver. Har du set gameplay derfra? Grafikken er bestemt ikke dårlig men det ligner noget som skulle være kommet sidste år og bestemt ikke en next gen titel... I det hele taget skal du tage spil udviklers requirements med, til tider, kæmpe mængder salt. Bare se på CoD Ghosts.


    Du skriver du vil køre spil på ultra og så overvejer du 970? Altså der er spil som ikke kan trækkes på ultra den dag idag, på det grafikkort. At kræve alle spil på ultra er umuligt at give dig. Så er det sagt. Ja 970 er det bedste single GPU til pengende. Uden tvivl! Men hvis du vil have alt på ultra er det sgu det forkerte kort... Altså jeg kan ikke engang spille WoT på ultra med mit Titan. Og så vidt jeg ved er det stadig en smule stærkere end et 970.


    Om du skal køre ting på high- ultra eller ultra med få ting rykket ned, det er det samme eyecandy mere eller mindre. Jeg syntes det er direkte dumt at opgradere dit 770. Det er på ingen måde et dårligt kort endnu og bare du venter til efter jul er der nye kort(fra AMD lejren). Og det skulle også gerne få Nvidia ned i pris på deres kort.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Lad være med at forvente meget af Unity.
    Du skal ikke forvente at grafikken bliver efter det som det rent faktisk kræver. Har du set gameplay derfra? Grafikken er bestemt ikke dårlig men det ligner noget som skulle være kommet sidste år og bestemt ikke en next gen titel... I det hele taget skal du tage spil udviklers requirements med, til tider, kæmpe mængder salt. Bare se på CoD Ghosts.


    Du skriver du vil køre spil på ultra og så overvejer du 970? Altså der er spil som ikke kan trækkes på ultra den dag idag, på det grafikkort. At kræve alle spil på ultra er umuligt at give dig. Så er det sagt. Ja 970 er det bedste single GPU til pengende. Uden tvivl! Men hvis du vil have alt på ultra er det sgu det forkerte kort... Altså jeg kan ikke engang spille WoT på ultra med mit Titan. Og så vidt jeg ved er det stadig en smule stærkere end et 970.


    Om du skal køre ting på high- ultra eller ultra med få ting rykket ned, det er det samme eyecandy mere eller mindre. Jeg syntes det er direkte dumt at opgradere dit 770. Det er på ingen måde et dårligt kort endnu og bare du venter til efter jul er der nye kort(fra AMD lejren). Og det skulle også gerne få Nvidia ned i pris på deres kort.

    et overclocket GTX970 yder omkring det samme som GTX titan, og i nogle tilfælde er GTX970 en smule hurtigere. Nu er det jo rimeligt svært at sige noget omkring hvordan grafikken bliver i unity, Det man har set af spillet er konsol og ikke pc.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • et overclocket GTX970 yder omkring det samme som GTX titan, og i nogle tilfælde er GTX970 en smule hurtigere.


    Øhh det har du fuldstændig ret i. Ved dog ikke hvad du vil med den sætning?!
    Nu kan jeg jo så også overclocke mit Titan så det nærmer sig et 980, hvad har det med noget at gøre? xD


    Nu er det jo rimeligt svært at sige noget omkring hvordan grafikken bliver i unity, Det man har set af spillet er konsol og ikke pc.


    Aha min fejl, jeg beklager! Lidt for hurtig til at skyde med skarpt der.
    Det betyder dog ikke at de ikke har fejlet lige siden det første spil. Ikke andet end sølle kopi produkter. Mon ikke også de falder i her..

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb