Hjælp til køb af gamer pc max 7000

  • Hej
    Håber I kan hjælpe mig, min gamle PC er ved at stå af så kigger efter en ny - budgettet er ikke så stort men har ca 7000 kr inkl styresystem
    så det er nok snarere 6000 der er max
    Jeg skal ikke spille de tungeste spil og behøver heller ikke at kunne køre i højeste opløsninger - spiller primært League of Legends, Starcraft 2, Elder Scrolls Online. Ville også gerne kunne spille det nye Dragon Age
    Jeg har ikke lige mod på at kaste mig ud i at samle selv - så det skal være en PC som forhandleren samler
    Jeg har 2 skærme, så strømforsyning/grafikkort skal kunne håndtere det. Jeg vil også gerne have en SSD og ordentlig køler
    Har fundet dette på komplett.dk men er max forvirret. Er det et ok setup?
    Cooler Master CM 690 III Sort
    Corsair CX 600M, 600W PSU
    AMD A8-6600K Black Edition
    Gigabyte GA-F2A78M-D3H, Socket-FM2+
    Crucial DDR3 1600MHz 4GB
    ASUS GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA
    WD Desktop Blue 500GB
    Seagate Barracuda® 2TB
    Samsung DVD Writer, SH-224DB
    MS COA Win 8.1 Nordic
    Håber I kan hjælpe :)

  • Ved godt den er lidt over dit budget, men vil alligevel poste denne maskine fra TopData.dk


    Selve maskinen koster 7199 kr. og her får du faktisk en super gamer til prisen.


    Bla. får du:


    - Intel i5 4690 (i5 4690k kan købes for 150 kr. mere).


    - Nvidia nyeste gtx 970.


    Har siddet og regnet lidt på det og du kan faktisk næsten ikke samle en så potent gamer selv til den pris.


    http://topdata.dk/product.asp?product=9913

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • Det er et dårligt system. Elendig strømforsyning, dårlig SSD, alt for lidt lagerplads, fejlvalgt bundkort. Og man skal betale ekstra for Windows, så man kan få et mindst lige så godt selvbygget system til en væsentlig lavere pris.


  • Det er et dårligt system. Elendig strømforsyning, dårlig SSD, alt for lidt lagerplads, fejlvalgt bundkort. Og man skal betale ekstra for Windows, så man kan få et mindst lige så godt selvbygget system til en væsentlig lavere pris.


    Jamen, så vil jeg da gerne se du sammensætter et system med et Gtx 970 og en i5 4690k til 7150 kr. Selvfølgelig kan man finde bedre komponenter, men maskinen er i sig selv ikke ringe.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jamen, så vil jeg da gerne se du sammensætter et system med et Gtx 970 og en i5 4690k til 7150 kr. Selvfølgelig kan man finde bedre komponenter, men maskinen er i sig selv ikke ringe.


    Ovenstående system har ikke en Core i5-4690K. Det har desuden som sagt en elendig strømforsyning og diverse andre dårlige komponenter.


    Hvis man skifter til en Core i5-4690K, en strømforsyning af ordentlig kvalitet, og tilføjer Windows, så ender prisen på 8696,-


  • Ovenstående system har ikke en Core i5-4690K. Det har desuden som sagt en elendig strømforsyning og diverse andre dårlige komponenter.


    Hvis man skifter til en Core i5-4690K, en strømforsyning af ordentlig kvalitet, og tilføjer Windows, så ender prisen på 8696,-


    Jo, for 150 kr. ekstra kan man få en 4690k i systemet, deraf min pris på 7150 kr.


    Jeg siger ikke, at det er verdens bedste komponenter der er kommet i systemet. Og den PSU er ikke den allerbedste - enig. Men den kan klare sytemet og så længe det ikke er en energon, så kan den bruges.


    Her er i runde priser på hvad systemet vil koste, hvis du selv skal samle det:


    Intel Core i5 4690k = 1600 kr.
    Asus z97p = 600 kr.
    asus gtx 970 = 3000 kr.
    Kingston v300 = 400 kr.
    8 Gb Ram = 600 kr.
    Kabinet = 400 kr.
    PSU = 420 kr.
    Dvd brænder = 150 kr.


    Total = 7170 kr.


    Når du så køber fra TopData.dk får du 2 års fuld garanti, ikke bare reklamationsret. Så lad være med at sige at det ikke er en fin pris.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Jo, for 150 kr. ekstra kan man få en 4690k i systemet, deraf min pris på 7150 kr.


    Jeg siger ikke, at det er verdens bedste komponenter der er kommet i systemet. Og den PSU er ikke den allerbedste - enig. Men den kan klare sytemet og så længe det ikke er en energon, så kan den bruges.


    Systemet koster som udgangspunkt 7199 kroner. 150 kroner mere kan næppe blive til 7150.


    Strømforsyningen er elendig, ligesom Energon.


    Mht. at samle systemet selv, så er det jo decideret dumt at samle det samme dårlige system som de har sat sammen. Man kan gøre det meget bedre ved at vælge fornuftigt.


    Mht. 2 års garanti, så får man længere garanti på flere af delene ved at samle selv. Og det mindste man kan ryge ned på er 2 års reklamationsret.

  • #8 Min fejl ang. 7199. Men det ændrer ikke på at man kan opgradere til 4690k for 150 kr. ekstra.


    "Strømforsyningen er elendig, ligesom Energon." Kilde?


    Lad nu være med at sige systemet er dårligt. Der er én ting der ikke er den allerbedste, nemlig PSu'en.


    - Er det Asus Gtx 970 der er ringe?


    - Er det Intel i5 4690k, der er ringe?


    - Eller Asus bundkort?


    - Måske er det RAM'ne der er dårlige?


    SSD'en er ikke den hurtigste, men den kan sagtens anvendes, og til en pris på ca. 400 kr. er den OK.


    Og du mangler stadig at bevise at du kan bygge et tilsvarende system for samme pris. :-)


    Ja, du går 3 års garanti hvis du køber fra Komplett.dk, men der er priserne også tilsvarende højere på det fleste produkter.


    Hvis og såfremt pc'en fra TopData skulle fejle, så sender du den bare ind til dem (fragt betales af TopData). Ydermere skal man ikke selv fejlsøge hele computeren igennem.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Den eneste grund til at købe et præ-samlet system fra Topdata, skulle da være hvis man virkelig ikke selv kan samle en computer.
    Du kan på bundlinjen altid spare en smule ved at samle selv, og samtidig kan man vælge bedre komponenter.


  • Strømforsyningen er en billig skodmodel fra Cooler Master. De er kendt for at sælge billigt lort. Til forskel fra f.eks. Energon sælger de bare også dyre modeller af høj kvalitet.


    Bundkortet er som sagt fejlvalgt. Det er en dårlig deal med en Core i5-4690, og uegnet til en Core i5-4690K.


    SSDen er en elendig model. Den oprindelige Kingston V300 var rimeligt langsom men okay, men Kingston har valgt at snyde deres kunder ved at sælge et markant værre produkt under samme navn. Dertil kommer i øvrigt at 120 GB lagerplads er alt for lidt.


    RAM er for så vidt også fejlvalgt.


    Prisen på et tilsvarende system hos Komplett er nogenlunde den samme. Husk at Komplett har Windows med i prisen, til forskel fra Top-Data.


    Mht. selvbyg, tja...


    Bundkort: Asus Z97-P
    CPU: Intel Core i5-4440
    RAM: 2x4GB Crucial DDR3-1600 CL9
    Grafikkort: Zotac GTX 970
    SSD: 128GB A-Data Premier Pro SP920
    DVD-brænder: LiteOn IHAS124
    Strømforsyning: Enermax NAXN 500W
    Kabinet: Antec GX500


    Samlet pris godt 6400 kroner, inkl. nogle af de samme fejlvalg som hos Top-Data. Vælger man smartere kan man få prisen længere ned. CPU er marginalt langsommere, RAM er noget langsommere, ingen af delene vil man mærke noget til i praksis. SSDen er markant bedre, det er en mellemting mellem Crucial M550 og MX100. Strømforsyningen er væsentlig bedre, og kabinettet er også bedre. Samlet set et bedre system til 7-800 kroner mindre, og mindst 1000 kroner hvis man vælger lidt smartere.