Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 27. oktober 2014, 23:18

og med hardware mener jeg selvfølgelig kontorstol!!
hvad kan i anbefale, hvis man sidder ned rigtig lang tid om dagen? lige nu bruger jeg en billig en fra jysk, men vil gerne ofre lidt til det, da jeg sidder så meget som jeg gør. kigger lidt på de dxracer stole, som mange åbenbart kan lide. sidder selv i en racerstil stol lige nu, og synes nu ikke det er så imponerende, men der er vel også en stor kvalitetsforskel. dxracer ligger så også til 2000 kr for den billigste, og det er så absolut max for mit budget.

i7-4770 | Corsair Obsidian 550D
MSI Z87 G43 | Corsair CX500 m
Gigabyte GTx770 | Samsung EVO 840 128 GB
Corsair 4*2 gb Vengeance Pro | WD Green 1 TB
Corsair Hydro H60

3

tirsdag, 28. oktober 2014, 20:37

Jeg bruger denne, som jeg valgte, da jeg synes de Racingstole var ALT for dyre i forhold til det man får. Deres kvalitet er slet ikke høj nok til at retfærdiggøre prisen.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20196807/

Silverstone ML08 - Silverstone SFX-L 700W - i5-6600K - Gigabyte GA170N-WIFI - 16gb DDR4-3000MHz - EVGA GTX 1080 SC - Samsung 850 EVO 512GB - Asus 27" IPS 1440p MG279Q - Razer Mamba TE

4

tirsdag, 28. oktober 2014, 20:53

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S89023606/

Den er ikke det pæneste - Men så slipper jeg da for at stoffet/læderet slides op i løbet af et år uden nogen mulighed for at udskifte bare sædet.

5

tirsdag, 28. oktober 2014, 21:40

Jeg har sådan en her, og den er jeg rigtig glad for.

https://ide.dk/546/Brazil+kontorstol/54600265

Jeg tror, at du skal ud og prøve en masse forskellige for at finde den rigtige, der passer til dig! :)

6

tirsdag, 28. oktober 2014, 23:39

Nu hvor vi bare lister op hvad vi selv har, så vil jeg lige være med.

Det skal siges, at jeg har arbejdet i nogle år som sælger i en møbelforretning, hvor vi har solgt stole i alle tænkelige prisklasser, så jeg ved lidt om emnet.

Jeg sidder nemlig p.t. på en DxRacer D-series stol
http://www.dxracer.net/art29_dxracer-chair-oh-df03-n.html

Grunden til at jeg valgte den var, at der direkte står på deres hjemmeside at den er beregnet til mere en 8 timers brug om dagen. Og da jeg både gamer og sidder ved computeren i studie øjemed, så var det et krav at stolen skulle kunne holde til det.

Jeg har haft stolen siden juni måned, og jeg er yderst tilfreds. Sædet er dejlig behageligt, og jeg føler at jeg sidder i en fornuftig stilling.
Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg har købt sådan en stol.

F-series, som ligger mere i dit prisleje, har en smule mindre polstring, hvilket nok ikke gør den store forskel, da D-Series virkelig er komfortabel.

Mine pros og cons for sådan en stol er:
Pros:
+ komfort
+ mulighed for at indstille ryglæn
+ mulighed for at læne sig tilbage uden at vippe sædet med
+ der er anvendt fornuftige materialer
+ jeg føler ikke at jeg bliver svedig selv når jeg har siddet i stolen en hel dag
+ det tilhørende pudesæt (nakke- og lændepude) giver lidt ekstra komfort
+ ergonomi, man kan indstille armlæn i højden

Cons:
- prisen, du kan få gode alternativer i eksempelvis Jysk til en brøkdel af prisen, dog ikke i samme kvalitet
- stolen er stor og fylder godt i rummet
- da jeg havde min stol med til NPF#15, fik jeg det meget varmt, det kan dog skyldes at temperaturen i hallen var virkelig høj og min påklædning
- armlænene er lidt løse i det og kunne have været i en bedre kvalitet

Som alternativ kan jeg anbefale:

http://jysk.dk/kontor/kontorstole/gold/k…emory-skum-sort
- Det er en lækker stol, som haglede alle mine fordomme om stole fra jysk til jorden. Den er behagelig at sidde i, jeg fik det ikke varmt af at sidde i den, og kvaliteten af de anvendte materialer er også i orden.

https://ide.dk/546/Kontorstol+Race/56000749
- Lækker stol at sidde i og også med fornuftige materialer, dog ikke i nærheden af samme kvalitet som DxRacer. Dog synes jeg at den min lillebror ejer er begyndt at knirke og knage lidt allerede efter 1½ år. Det kan muligvis fikses med en gang WD40. Den er også begyndt at blive lidt løs i leddene, så den vipper lidt fra side til side.

http://jysk.dk/kontor/kontorstole/basic/…laederlook-sort
- Stolen er billig, og det er materialerne også. Det er ren læderlook aka. plastik, så man får det varmt af at sidde i sådan en stol. Selve foden er af plastik, så hvis man er lidt tungere, så er det ikke sikkert at stolen kan holde til det. Men til PRISEN, så sidder man sindsygt godt i stolen, og skulle den gå i stykker, så køber man da bare en ny. Så er det heller ikke så vemodigt når man en gang skal smide den ud. Kender flere der har denne eller tilsvarende stole og er godt tilfredse med dem. Også efter 2-3 års brug.

Generelt skal du gøre op med dig selv, hvor mange penge du vil ofre, og hvilken kvalitet stol du søger efter.
Siden du sidder så meget ned, som du antyder, så kan det nok mest anbefales at kigge i et lidt højere prisleje. Tænk på din ryg, du har kun én. :)
Jeg vil til enhver til vælge en DxRacer igen, eller AKRacing hvis man bedre kan lide deres designs, og kan leve med at have en kopi af DxRacer :P Men jeg er også MEGET kræsen hvad angår gear.
Køber nok en DxRacer til kæresten også, men hun vil gerne nøjes med en R-series.

7

onsdag, 29. oktober 2014, 10:27

http://jysk.dk/kontor/kontorstole/gold/k?emory-skum-sort
- Det er en lækker stol, som haglede alle mine fordomme om stole fra jysk til jorden. Den er behagelig at sidde i, jeg fik det ikke varmt af at sidde i den, og kvaliteten af de anvendte materialer er også i orden.
Den har jeg haft. Den hed bare Mark dengang og kostede 1000,-. Kan se der også er en anden som har linket den bare med andre armlæn i Idemøber. Den var sådan set behagelig, men ved ikke hvor sundt det var for mig at sidde i. Ret stor og min kat formåede at ødelægge den.

Siden du sidder så meget ned, som du antyder, så kan det nok mest anbefales at kigge i et lidt højere prisleje. Tænk på din ryg, du har kun én.
Jeg vil til enhver til vælge en DxRacer igen, eller AKRacing hvis man bedre kan lide deres designs, og kan leve med at have en kopi af DxRacer Men jeg er også MEGET kræsen hvad angår gear.
Køber nok en DxRacer til kæresten også, men hun vil gerne nøjes med en R-series.
Synes nu allerede jeg har presset mig selv ret hårdt for at nå op til 2000 :/ Kan godt lide designet af AKRacing, men de er kun lidt billigere og overhovedet ikke lige så kendt. Har ikke kunne finde meget om dem, så er det vel bedre at tage det anerkendte mærke. Læste også lidt om de forskellige stole. Jeg er 183 cm, og tror det er for stort til den F-serie. Skal måske betale ekstra bare fordi jeg er for høj.

Man skal vel også tænke over, hvilket materiale man vil have. Havde set på den her: http://webdanes.dk/shop/dxracer-f-series…gton-4447p.html ikke så eksklusivt, når det ikke er læser eller kunstlæder, men kan forestille mig, at det har andre fordele. Knap så varmt fx
Er det sundt at sidde i sådan en racerskål? Ved ikke om den skubber skuldrene frem, men hvis den gør, så er det vel ikke godt for kroppen.

Corsair Hydro H60

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Geezus" (29.10.2014, 10:43)

8

onsdag, 29. oktober 2014, 10:34

Synes nu allerede jeg har presset mig selv ret hårdt for at nå op til 2000 :/ Kan godt lide designet af AKRacing, men de er kun lidt billigere og overhovedet ikke lige så kendt. Har ikke kunne finde meget om dem, så er det vel bedre at tage det anerkendte mærke. Læste også lidt om de forskellige stole. Jeg er 183 cm, og tror det er for stort til den F-serie. Skal måske betale ekstra bare fordi jeg er for høj.

Man skal vel også tænke over, hvilket materiale man vil have. Havde set på den her: http://webdanes.dk/shop/dxracer-f-series…gton-4447p.html ikke så eksklusivt, når det ikke er læser eller kunstlæder, men kan forestille mig, at det har andre fordele. Knap sp varmt fx
Der er som sådan ikke noget galt i AKRacing, ud over som du selv siger at de ikke er så kendte. Jeg har en makker der har købt sig sådan en, og han virker til at være rigtig glad for den. At mærket ikke er DXRacer burde ikke have nogen indflydelse på kvaliteten i det prisleje.

Ja der er fordele i stof, det plejer dog ikke være så slidstærkt som læder, og rengøring er også mere besværlig.

Du går nok ikke galt i byen med en F-series.

9

onsdag, 29. oktober 2014, 10:46

Her troede jeg stof var det fornuftige valg, men du får det til at lyde som om læder er bedre. Hvad foretrækker du? Den ser lidt hård ud af stof. Hvordan passer din højde i D-serien? For de er vidst målt til samme folk som F serien.

Corsair Hydro H60

10

onsdag, 29. oktober 2014, 10:59

Nej, stof er bestemt ikke ringe, det er bare ikke lige så godt som læder når vi snakker slidstyrke og holdbarhed.
Jeg foretrækker læder, men kun hvis det er rigtig læder. Der er også forskel på hvordan læderet er behandlet, men det er ikke noget jeg vil komme nærmere ind på. Kunstlæder er noget øv, fordi det bliver varmt og klamt, men det er billigt og skulle efter sigende faktisk være lidt mere slidstærkt end ægte læder.

Tror bestemt ikke at der er meget forskel på hårdheden mellem stof og læder. Der er nok lidt, men det burde være så lidt at du ikke kan mærke forskel.

Jeg er 167cm lav, så vi kan ikke helt sammenligne os to. Men en D-series er lige på grænsen til at være for høj til mig, fordi nakkepuden sidder i den lille åbning i hovedstøtten. Nakkepuden sidder med noget elastikbånd, så den kan justeres en smule. Jeg vil tro at den vil passe perfekt til din højde.

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne i landet, men hvis du bor tæt på Århus, så sælger proshop.dk AKRacing, og det kunne da være at hvis man snakkede lidt pænt med dem, at de kunne have sådan en stående så man kan afprøve dem. De minder jo meget om DXRacer, så du burde få en idé om hvordan de er at sidde i.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.