Det svageste led (eller flere ? )

  • Hej
    Håber i kan hjælpe lidt her da jeg er sat total af mht til nye tiltag!.
    Mit system:
    Mother: Asus Rampage II gen
    Ram: XMS3 — 6GB Triple Channel DDR3 Memory Kit (CMX6GX3M3A1600C9)
    Graf: Radeon 5800
    Pro : Intel I7 920 2,6 (tror jeg det var).
    Hdd: SSD
    700W strøm..
    Hvis der er et svagt led her, eller måske flere?
    Hvilket er det så?
    Syntes nemlig den er begyndt at brokke sig lidt i spil, og det gider jeg ik hehe.
    Dette er sikkert et emne som alle andre, men håber da i gir jeres mening med ;).
    Tak
    \\Johnny

  • Jeg ville nok skifte grafikkortet, og sætte min 8gb ram i maskinen.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Ja Kortet var også i mine tanker, men hvilket sal det så være?
    Har googlet mig blind på det "lort",
    Budget er nok omkring de 2K, men når jeg så samligner på GPUBOSS så er scoren ikke særlig meget højere end det jeg har i forvejen :boxed:

  • Kan du være lidt mere præcis med hvilket grafikkort det er du har?
    Altså radeon 5800 siger ikke det store.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Hvis du vil blive på AMD kunne et Radeon R9 280 eller 280x være en mulighed. De er også nede i rimelige priser.
    På sigt kan det være en ide at skifte CPUén ud til en lidt nyere model så det ikke bliver en flaskehals for dig.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • På sigt kan det være en ide at skifte CPUén ud til en lidt nyere model så det ikke bliver en flaskehals for dig.

    Hvis du vil blive på AMD kunne et Radeon R9 280 eller 280x være en mulighed. De er også nede i rimelige priser.


    Tak - har godt set lidt på R9 280 / men kunne ikke se der var nok at gaine til en udskiftning. Men nok bare mig der er forkert på den :).
    Hvad med De Ram jeg har i, kan de klare mosten endnu eller skal de også skiftes til større trible channel ram?

  • Ja Kortet var også i mine tanker, men hvilket sal det så være?
    Har googlet mig blind på det "lort",
    Budget er nok omkring de 2K, men når jeg så samligner på GPUBOSS så er scoren ikke særlig meget højere end det jeg har i forvejen :boxed:


    Ignorer GPUboss, den side er totalt ubrugelig. Til max 2K kan du finde grafikkort der er markant kraftigere end dit 5850 (som er en anelse kraftigere end et R7 250X, der kan fås for godt 600 kroner). Et R9 270 til godt 1100 kroner vil være en mærkbar forbedring, men du kan jo nå endnu højere op. Et R9 280 kan fås til ~1400 kroner, og hvis du skynder dig kan du måske nå at snuppe et GTX 770 på tilbud til godt 1500 kroner.


  • Tak - har godt set lidt på R9 280 / men kunne ikke se der var nok at gaine til en udskiftning. Men nok bare mig der er forkert på den :).
    Hvad med De Ram jeg har i, kan de klare mosten endnu eller skal de også skiftes til større trible channel ram?


    R9 280 vil give over dobbelt så meget ydelse som dit 5850. R9 280X lægger bare yderligere på. Men da GTX 770 er på vej ud af markedet kan man være heldig at finde det på tilbud til en lavere pris end R9 280X. Ydelsen er ca. den samme.


    Hvis du ikke oplever at løbe tør for hukommelse, så kan du sagtens klare dig med dine nuværende 6GB RAM. Hastigheden (DDR3-1600, 9-9-9-24) er stadig helt up to date, og da det er triple channel har du altså 50% mere hukommelsesbåndbredde end det gennemsnitlige nybyggede gaming-system anno 2014.

  • Er det pengene værd? :).
    PNY XLR8 GeForce GTX 770 OC siger mig intet hehe :$


    GTX 770 er et overclocket GTX 680, og svarer ca. til AMDs R9 280X i ydelse. Det er ikke dobbelt så kraftigt som GTX 580, men det er ikke langt fra. Og GTX 580 er en forbedret udgave af GTX 480, som var Nvidias topmodel dengang 5850 var AMDs næstkraftigste kort (med en enkelt GPU). GTX 480 var kraftigere end 5870, som er storebror til 5850.


    Så det er en overclocket udgave af et kort der er markant kraftigere end et kort der er lidt kraftigere end et kort der er kraftigere end storebroren til dit kort. Håber det sætter forskellen lidt i relief.

  • GTX 770 er et overclocket GTX 680, og svarer ca. til AMDs R9 280X i ydelse. Det er ikke dobbelt så kraftigt som GTX 580, men det er ikke langt fra. Og GTX 580 er en forbedret udgave af GTX 480, som var Nvidias topmodel dengang 5850 var AMDs næstkraftigste kort (med en enkelt GPU). GTX 480 var kraftigere end 5870, som er storebror til 5850.


    Så det er en overclocket udgave af et kort der er markant kraftigere end et kort der er lidt kraftigere end et kort der er kraftigere end storebroren til dit kort. Håber det sætter forskellen lidt i relief.


    Haps den napper jeg :).
    Tak for det ;)..
    Hvad med mine RAM kan de holde endnu?