Hvordan sætter jeg min server op som dropbox enhed?

  • Jeg har en Synology DS214 nas server som jeg gerne vil have sat op som dropbox.


    Kan ikke oploade billeder fra min note 3 til http://www.peecee.dk/ jeg kan ikke vælge billedet.


    Jeg vil gerne kunne vælge billedet, trykke på dele ikonnet og vælge min server, på min pc finde filen på serveren, linke til den i et forum eller f.eks facebook præcis som jeg gør med dropbox, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg gør det, f.eks DS cloud er ikke som dropbox.


    Åbner jeg DS cloud på min mobil og vælger billeder så bliver min mobil synkroniseret med billeder fra DS cloud


    Kan måske kopiere billedet og åbne DS file og på dem måde kopiere billedet over på min server, men det er ikke så nemt og hurtig


    Hvordan sætter jeg min server op som dropbox enhed?

  • Jeg skal IKKE synkronisere dataer på min server med dropbox.


    Jeg har en server med 2x3tb harddiske i raid 1 jeg behøver IKKE bruge dropbox med kun ca 8.38gb plads


    Jeg vil gerne kunne vælge f.eks et billede, trykke på dele ikonnet og vælge min server, på min pc finde filen på serveren, linke til den i et forum eller f.eks facebook præcis som jeg gør med dropbox, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan jeg gør det

  • Altså offentlig adgang til filer på din Server.


    Déeeet.... er ikke klogt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Præcis som jeg gør med dropbox


    Ikke alle sider,forummer der tillader man oplader et billed til siden, har en server for at kunne bruge den som dropbox enhed,backup og medieserver, evt kunne jeg gemme billeder på min server og oploade dem til peecee, men er der en nem måde at gøre det på, for der er ikke meget plads på dropbox

  • Præcis som jeg gør med dropbox


    Men det gør du jo ikke - Enten så ligger filen offentligt tilgængeligt på din server med et link dertil på fora, eller så uploader du billedet til Peecee FRA din server (Via din PC).


    Under alle omstændigheder overkomplicerer du det hele. Hvis du bare vil hive billeder fra serveren op på Peecee, så brug da netværksmapperne i Windows til at pege på filen via din "PC" - Et system som din Synology sagtens kan gøre sig tilgængelige for (SAMBA protokollen)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men det gør du jo ikke - Enten så ligger filen offentligt tilgængeligt på din server med et link dertil på fora, eller så uploader du billedet til Peecee FRA din server (Via din PC).


    Under alle omstændigheder overkomplicerer du det hele. Hvis du bare vil hive billeder fra serveren op på Peecee, så brug da netværksmapperne i Windows til at pege på filen via din "PC" - Et system som din Synology sagtens kan gøre sig tilgængelige for (SAMBA protokollen)

    Jeg kan ikke oploade direkte fra min mobil til peecee så der skal billedet først til dropbox eller min server og så kan jeg enten linke til dropbox/min server eller sende det til peecee og så linke til det på hjemmesider som man ikek kan oploade billeder på (f.eks hol og til en hvis grænse hwt).


    Tager alt for lang tid at finde billedet på min mobil (ved at bruge pcen) og så hente den,oploade det til en hjemmeside,eller f.eks peecee, på min mobil er der mange billeder og de er ikke i rækkefølge efter hvornår de er taget, et billede der lige er taget kan sagtens ligge inde i midten mappen sammen med en masse andre gamle billeder.


    Prøver lige som at finde ud af hvordan man gør sin server til en dropbox enhed så jeg nemt kan gemme billeder,videoer fra min mobil b.la som backup men også til at linke til i forskellige forummer (det ikke bare at bruge 10 sek og så finder jeg det på min mobil når jeg bruger pcen, de ligger ikke efter dato eller noget andet det gør det nemt at finde nyeste billeder,videoer).


    Med peecee er det ikke muligt at oploade film så der kunne jeg bruge min server, på dropbox er der næsten ikke mere plads og nej jeg vil ikke betale for mere plads når jeg har en server.


    Skal lige siges jeg er novice hvad server angår men har da fået adgang til den via DS appene på min mobil

  • HVIS du skal have adgang til en server udefra, så skal du have fast IP, og åbne port i din router. Ellers kan det ikke lade sig gøre.


    Det undrer mig bare du ikke kan bruge peecee m.v. som vi andre gør. Eller DB. Brug muligheden for at få mere dropbox plads, Google drive, picasa osv. Du gør det bare bøvlet for dig selv for noget så simpelt