Internethastighed, 50 eller 60mbps?

  • Jeg fik igår installeret min nye fiber forbindelse. Det er jo super fedt med 50mbps, men da forbindelsen blev bestilt for måneder siden (!!) så har de nu fået et nyt tilbud med 60mbps istedet til næsten samme pris.


    Vi har en server, tre laptops, tre stationære computere, fire musik anlæg online, to apple tv og to smart tv. Så forbindelsen vil blive brugt. Vi er fire personer i huset.


    Er 50mbps nok eller vil de 10 ekstra gøre en forskel?

  • Tror næppe de vil gøre en kæmpe forskel. Hvis du skulle opgradere ville det være en bedre ide at gå efter 90/90 ;) Men ordentlig netværks udstyr er lige så vigtigt som hurtig net.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg fik igår installeret min nye fiber forbindelse. Det er jo super fedt med 50mbps, men da forbindelsen blev bestilt for måneder siden (!!) så har de nu fået et nyt tilbud med 60mbps istedet til næsten samme pris.


    Vi har en server, tre laptops, tre stationære computere, fire musik anlæg online, to apple tv og to smart tv. Så forbindelsen vil blive brugt. Vi er fire personer i huset.


    Er 50mbps nok eller vil de 10 ekstra gøre en forskel?

    Nej det gør det ikke, uploade hastighed er vigtig med en cloud løsning, ikke med en nas server, er prisen den samme så go for it men ellers op i noget mærbart højere, jeg gik fra 40/10 (ca 44/12 pga hastighedsgaranti) til 150/15 og det er mærkbart da jeg skulle hente Boarderlands the pre sequel på lige over 6gb, det tog mig ca 7 min at hente, men ellers mærker jeg det ikke, med mindre jeg streamer film på voksen sider, dog vil jeg personligt ikke anbefale lavere hastighed end ca 50 i download, pensionister der bare skal på net bank og epost er laveste hastighed nok

  • Nej det gør det ikke, uploade hastighed er vigtig med en cloud løsning, ikke med en nas server, er prisen den samme så go for it men ellers op i noget mærbart højere, jeg gik fra 40/10 (ca 44/12 pga hastighedsgaranti) til 150/15 og det er mærkbart da jeg skulle hente Boarderlands the pre sequel på lige over 6gb, det tog mig ca 7 min at hente, men ellers mærker jeg det ikke, med mindre jeg streamer film på voksen sider, dog vil jeg personligt ikke anbefale lavere hastighed end ca 50 i download, pensionister der bare skal på net bank og epost er laveste hastighed nok



    Den er jeg med på, men bare så vi er enige så snakker vi at jeg nu har 50/50 men kan få 60/60 for næsten ingenting ekstra, så det er 10 op og 10 ned ekstra. Jeg bruger en cloud løsning til backup af uerstattelige billed filer og downloader en del Steam spil og HD Flac filer der snildt fylder et par gb per nummer.

  • Er det Waoo vi snakker om eller får du fiber fra en lokal elforsyning?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB