Amd 1090T eller I7 920

  • Hey derude.


    Har lige brug for lidt hjælp. Mit nuværende system bestående af amd 1090T på et asus formula 4 bundkort. Resten af mit systen står i min signatur .
    Vil høre hvilket system der er bedst til gaming . amd 1090T eller Intel I7 920 i et x58 sabertooth bundkort . ??
    Har lidt problemer med mit eget system, og min kammy vil lade mig overtage hans gamle setup for næsten ingen penge. Men jeg har ingen ide om jeg mister, eller vinder ydelse ved dette skifte ??
    Så håber på lidt nyttig info fra jer erfarne gutter derude :)
    Det der taler for hans gamle setup er at han har candkøling til cpu, så jeg kan fortsætte med vandkøling og max os, som jeg tidligere har gjort på min amd 1090T :)

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Det er lidt den samme sang som når man sammenligner nyere CPUer fra AMD og Intel (undtagen AMD var mere konkurrencedygtige dengang). Core i7-920 har bedre ydelse per kerne, Athlon x6 1090T har bedre ydelse når den kan bruge alle sine kerner. Til gaming er Core i7-920 generelt bedre, især med et pænt overclock.

  • Okay tak for info sakkura :)
    Hvad må sådan en cpu og bundkort koste ??
    Det er kun en midlertidig løsning indtil jeg har råd til en ordentlig opgradering .

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Okay tak for info sakkura :)
    Hvad må sådan en cpu og bundkort koste ??
    Det er kun en midlertidig løsning indtil jeg har råd til en ordentlig opgradering .


    Jeg ville vente, selvom I7-920 stadigvæk er en rigtig potent platform, så har den altså nogle år på bagen, dermed ikke sagt at den ikke kan følge med i spil, fordi det kan den godt.
    Jeg ville alligevel vente og spare de penge og bruge dem på en nyere platform, så skife CPU og bundkort i et hug.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.