vdsl modem eller modem/router til telenor

  • Hej
    Jeg vil gerne prøve at optimere min vdsl forbindelse en smule da jeg ikke kan bridge mit vdsl modem. Det nuværende er et TG788vn-v2, som jeg mildest talt er træt af.


    Hvilket type modem skal jeg købe, og er der nogen der kan hjælpe med opsætningen?


    Er der nogen der kender links til gode forumer omkring vdsl?


    Vil dsl-adsl-ac68u være et godt valg, eller er jeg bedre stillet med et zyxel modem?


    På forhånd tak for hjælpen

  • Kan anbefale ASUS routere.
    Har en ASUS RT-N56U privat, og på arbejdet har vi en ASUS-AC68U som gæstenetværk. Begge kører rigtig stabilt og hurtig.


    Personlig har jeg meget dårlig erfaring med Zyxel produkter både privat og på jobbet, så vil gå udenom alt, hvor der står Zyxel på. De er ustabile, og har rigtig dårlig levetid.


    Jeg har haft internet ved både Telenor og Fullrate gennem tiden, som begge bruger Zyxel Routere og de var særdeles ustabile og skulle genstartes konstant, så jeg valgte at sætte en ASUS-RT-N56U bagefter, hvilket gav klart mere stabilitet og hastighed.


    Vil nok tage en ASUS AC68U i dag, jeg købte min ASUS-RT-N56U for nogle år siden, men har været rigtig godt tilfreds med den, så den er endnu ikke blevet udskiftet.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Har allerede en rt-n66u, men fra den går jeg i en Router/modem combo, som ikke kan bridges.


    Vil derfor have eget modem eller router modem combo.


    Er bare i tvivl hvilken jeg skal vælge samt hvordan den skal indstilles.