PSU på budget

  • som overskriften lyder, hvor billig en strømforsyning kan jeg få uden at det går alt for meget ud over kvaliteten
    har selv kigget på en corsair cx600 men kan der finde bedre til prisen?


    den skal trække
    en i7 4790k
    HD 4870
    en enkelt HDD
    lidt ram osv


    der er ingen planer om sli eller lign og til at starte med skal der ikke overclockes (når det bliver aktuelt er en anden strømforsyning på plads)
    lige nu skal det bare være billigst muligt.


  • XFX Core Edition 550 watt kan fås til omrking 450 kr og den er bedre end Corsair CX
    http://www.edbpriser.dk/stroem…5.aspx?q=xfx+core+edition


    Eller du kan få en Cooler Master GM 550 watt til omkring 500 kr
    http://www.edbpriser.dk/stroem…7.aspx?q=cooler+master+gm

  • Tak for forslag shilka. den er faktisk også 100 kr billigere.


    Er det så 100 % sikkert at 550W er strøm nok hvis jeg presser alle kerner på processoren max?


    eller skal jeg højere op i W budgettet er småt men det skal også virke :)

  • min core i5 2500k (kan ikke huske overclocket paa maalings tidspunkt) og et radeon 6950 brugte 300watt fra vaegen i sin tid under stress test med distritbuted network samt furmark.


    antage vi ca 85% effektivitet (den er lavere) saa er det 300*.85=255watt der hives ud af selve psu'en


    saa medmindre du mener du bruge over dbl saa meget stroem saa er en (vedvarende) 550 watt psu mere end rigeligt

  • Tak for forslag shilka. den er faktisk også 100 kr billigere.


    Er det så 100 % sikkert at 550W er strøm nok hvis jeg presser alle kerner på processoren max?


    eller skal jeg højere op i W budgettet er småt men det skal også virke :)


    Det er mere end rigeligt. Uden overclocking har du et system der knap nok kan trække 300W.


    I øvrigt vil en XFX Core Edition 550W kunne levere lige så meget strøm som en Corsair CX600 i praksis. Stort set al strøm trækkes på 12V rail i moderne computere, og der kan XFX'en levere 44A (528W) mens Corsair CX600 kan levere 40A eller 46A (480W eller 552W) afhængig af hvilken version du får fat i.