Ny bærbar

  • Hej.
    Min kærestes bærbar er ved at være helt færdig, og der skal derfor handles en ny til hende. Jeg bruger selv MacBook og har kørt med den samme i 4 år efterhånden, så jeg er ved at være ret rusten på hardware fronten..


    Hun skal bruge den hovedsageligt til at surfe, se film, ordne dokumenter osv, så der er ingen krav om, at den skal kunne trække vilde spil og lignende. Hun ønsker ikke at bruge mere end 5000kr på den.


    Hvis det er muligt, må det meget gerne være Windows 7 styresystem der er på den. 8 er dog til at overleve hvis det er absolut er nødvendigt.


    - Hvad skal man købe for at være dækket ind de næste år frem?

  • Jeg ville købe noget i stil med denne her..


    https://www.komplett.dk/acer-aspire-e5-771g-173-hd/816586


    Den er okay til prisen.. Og den kan hun bruge til lige præcis det hun har lyst til...

    Er der noget hentet ved at tage https://www.komplett.dk/acer-a…-156-hd/817388#!tab:extra istedet? Umiddelbart er den eneste forskel at den er lidt mindre, vejer lidt mindre, har bedre CPU samt at batterilevetiden og er lidt bedre?

  • var også et godt valg, tænkte bare at hvis hun skulle se film på dyret, så er det rart med en ordentlig skærm.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • var også et godt valg, tænkte bare at hvis hun skulle se film på dyret, så er det rart med en ordentlig skærm.

    Helt sikkert! Hun plejer dog oftest at smide det over på TV'et medmindre hun sidder i toget, og der er hun jo så tæt på skærmen, at det ikke gør så meget med de 2" ekstra

  • Jamen så er det vel den hun skal have. Eller noget ligende... Kigger lige lidt rundt.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Synes ikke lige der er noget bedre alternativ... Så hvis det var mig, ville jeg nok vælge den... Hvis altså hun kan nøjes med den mindre skærm.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W