Bose Cinemate GS

  • hejsa


    jeg har lige købt dette sæt, på tilbud i elgiganten, men jeg syntes at der er nogle lydmæssige ting ved sættet som undrer mig en smule...


    1) Mellemtonen dominere meget, der mangler klarhed i toppen


    2) Der er næsten ingen bass fra subwooferen, medmindre man skruer meget højt op, hvilket resultere i brummende mudderbas, og ikke en fremhævelse i bastonerne i musikken.


    3) Gemstone højttalerne er meget lette i det, det virker som om der mangler gods i højttalerne.


    Jeg har tidligere haft et bose companion 5 højttalersæt som spillede fremragende, med massere punch i bassen og klarhed i toppen, så spørgsmålet er om det er mig som har gjort noget galt, anmeldelserne af sættet er meget blandede..

  • Hvad er planen med højtalerne?


    Altså hvad skal de bruges til?


    Husk Cinemate er en af de lavere serier... og er beregnet til film... ikke musik..
    De er mere som et supplement til et fladskærms-tv (pga den manglende lyd kval)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Tror du ville komme længere med et "lille" hifi sæt. :/


    Bose og musik er ikke det fedeste med mindre det er klassisk - rock, Heavy Metal og dance dør hårdt på deres anlæg.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Hmm mærkeligt, deres companion 5 sæt lød fremragende til alt slags musik, så det er da mærkeligt at lydkvaliteten skulle være dårlige på et sæt som normalt koster omkring det dobbelte..

  • Det er to HELT forskellige setup's....


    Det ene er specielt bygget til computere og det de bruges til - plus de kører USB for lydkorts skyld.




    Cinemate er et tv orienteret sæt.. Køber du et Lifestyle lyder det også anderledes.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Som udgangspunkt, ja :)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Jeg tog lige et kig på satelit højttalerene og lagde mærke til at der ikke sidder en diskant, men derimod 2 mellemtone enheder, så det forklare vel hvorfor jeg kun kan høre mellemtonen og hvorfor alle de lyse frekvenser mangler i lyden.. hmm mærkeligt.