Hjælp til nyt setup

  • Hej



    Efter at have fået rigtige gode råd ang grafikkort jeg valgte msi gtx 970 og havde glædet mig til det og skulle jeg så have min nye pc op at køre med følgende setup, ( Nåede det aldrig )



    Bundkort: asus z87 deluxe


    PSU: Corsair RM1000


    Ram: Corsair Vengance 2x8 GB 2400mhz


    Grafik: Msi gtx 970


    CPU: i7 4790k devil's canyon



    Da jeg satte det hele sammen skete der følgende:



    Der var strøm på lys i bundkortet bl.a stod der 0.0.0.0 i det display der er i bundkortet, satte 1 Hdd til, med operativsystem win 7.



    Der skete kun følgende, den startede op, men skærmen skrev kun Analog/hdmi/digital ( Samsung skærm syncmaster P2450 ) hele tiden, der skete ikke mere.



    Hvad kan der være galt?



    Testede grafikkortet på det gamle p5q bundkort og det var ok.



    Håber på hjælp, kan bundkortet evt være i stykker?



    Håber på hjælp efter 8 timers forsøg på en løsning.




    Pavingo

  • 1000 watts er sindsyg overkill til et system med et GTX 970 du har ikke brug for det mere end 450 watts, og for det andet så er Corsair RM 1000 watts junk den er ikke ret meget værd.


    Send den Corsair RM tilbage hvor du har købt den den er ikke værd og beholde.

  • Hvad i alverden hjælper den ligegyldige kommentar, Shilka?


    Umiddelbart kunne man godt tro, at noget var kortsluttet, siden det ikke booter. Måske en BIOS fejl. Jeg går ud fra, at du har clearet CMOS, pillet RAM ud og sat dem i igen. Pillet CPU ud og tjekket efter rester af kølepasta på CPU'ens underside og/eller pins I SOKLEN samt bukkede pins i soklen.

  • Når jeg samler en ny pc, og sådanne fejl opstår, så plejer jeg at pille alle kabler ud fra hardwaren og sætte dem tilbage igen.
    At pille rammene ud og resette cmos er også en god idé :)
    Er der pins på en i7 ? Der er jo ikke det der ligner pins på en i5 :P

  • middelbart gør som MichaelH foreslår, og husk at rent CPU og køler med Isopropyl alkohol fra matas , det er ret godt og billigt også.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • #0 Mig bekendt skal du opdatere bundkortets BIOS for at bruge en i7 4790k, da bundkortet er beregnet til i7 4770k.


    Så det er en "forkert" Cpu du har fået.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Når jeg samler en ny pc, og sådanne fejl opstår, så plejer jeg at pille alle kabler ud fra hardwaren og sætte dem tilbage igen.
    At pille rammene ud og resette cmos er også en god idé :)
    Er der pins på en i7 ? Der er jo ikke det der ligner pins på en i5 :P


    Det er der ikke, men der er pins i CPU soklen på bundkortet ;) Det er dem, jeg snakker om. Intel har flyttet pins fra CPU til bundkortet, men de er af den grund ikke ophørt med at eksistere, og der kan stadig komme kølepasta på dem :)

  • #0 Mig bekendt skal du opdatere bundkortets BIOS for at bruge en i7 4790k, da bundkortet er beregnet til i7 4770k.


    Så det er en "forkert" Cpu du har fået.


    Præcis. Bundkortet kræver minimum BIOS version 2003 for at understøtte Core i7-4790K.


    Den gode nyhed er at det understøtter USB BIOS flashback, så BIOS kan opdateres uden en kompatibel CPU. Bare læg den nye BIOS-version på en USB-stick, smæk den i den rette USB-port, og hold Flashback-knappen nede til LED'en blinker.


  • Præcis. Bundkortet kræver minimum BIOS version 2003 for at understøtte Core i7-4790K.


    Den gode nyhed er at det understøtter USB BIOS flashback, så BIOS kan opdateres uden en kompatibel CPU. Bare læg den nye BIOS-version på en USB-stick, smæk den i den rette USB-port, og hold Flashback-knappen nede til LED'en blinker.

    Hej


    Hvis det er det eneste som jeg måske skal gøre, så er min dag da vist reddet :)


    Håber det er det der er galt, vender tilbage med et svar, når det er samlet system og testet, mange tak for jeres hjælp :)

  • Hej


    Prøvede med følgende fil Z87-DELUXE-DUAL-ASUS-2003.CAP uden held


    Der var også denne fil her i mit download "BIOS_updater_for_4th_Gen_Intel_Core1_5M.zip" Den ved jeg ikke helt hvad jeg skal bruge til, andet et at det ser ud til at man kan køre den i windows, da Asus skriver de anbefaler man kører "Bios Updater" først før den anden fil, kan jeg jo ikke da jeg ikke kan køre systemet op??


    Kan man køre Bios Updater først med usb flash? hvis ja hvilken fil så, for kan ikke finde noget "Cap" fil.



    Måske jeg har valgt de forkerte filer, evt nogle som har link forslag, kører win 7 64.

  • Tusinde gange mange tak for hjælpen det der med omdøb af bios fil som hjalp, og min pc er installeret med nyt os på min ssd hd, se havde jeg nu vist alt dette, så kunne jeg have brugt min Lørdag på at game istedet for at spilde en hel dag på min pc uden at komme videre :)


    Så igen mange tak til jer alle som bidrog med gode svar/hjælp.