Guide til nas server

  • Jeg har fået mig en nas server en Synology DS214 som er overaskende hurtig og støjsvag........ det køre bare derud af uden de store problemer, det største problem er mig, jeg har ingen erfarringer med en nas server ud over jeg har læst lidt forskellige guider,demoer på synology's hjemmeside og har da fået lavet lidt backup og det er lykkedes mig at få adgang til den via min mobil (note3), men der er stadig meget der kan konfigureres,justeres. Bruger Stofa med deres Thomson TWG870TS og har købt fast ip adresse


    Så jeg vil høre om i kan anbefale nogen guider,bøger jeg kan låne så jeg kan blive bedre til at udnytte,konfigurere min nas server

  • Det tror jeg faktisk ikke rigtigt at der er noget af, idet funktioner er forskellige fra producent til producent og fra software-update til software-update.


    Det vil være nemmere hvis du skrev hvad du har brug for og så kan du få hjælp den vej igennem i stedet.


    På min bruges den til:
    - Video på ipad via videostation
    - Squeezebox server
    - Photo-station til at dele billeder med familien
    - Medie-server til enheder i huset (de fleste tilgår dog direkte via shares)
    - FTP server til fil-adgang


    Derudover selvfølgeligt som filserver for alle maskiner i huset, såleds at billeder, video og lignende er ens fra alle maskiner (tilkoblet som netværks-drev så konen og ungerne ikke skal bekymre sig om at logge ind hver gang).

  • Har indtil videre fået den sat op så jeg har adgang til billeder via min mobil og tilføjet nogen bruger min pc mobil,men skal have den konfigureret så jeg kan afspille film fra den på mit tv (dlna/chromecast), men det også for at have en eller anden guide så jeg IKKE skal skrive i et forum hvad mit problem er,jeg skal have hjælp til og så vente på svar