Kingston SSDNow V300 60 GB - Er hastigheden som den skal?

  • Kører på tweak.dk og hwt.dk


    Hej! Jeg har før kørt nogle benchmarks af min SSD med diverse programmer, og altid fået væsentlig lavere scores end andre diske af samme mærke (dog ofte 120gb versionen, som også skulle være hurtigere)
    Alligevel synes jeg forskellene virker til at være formidable store. Bedøm selv


    [Blocked Image: http://i.imgur.com/POy9ZKm.jpg]


    Er det meget normale hastigheder? Computeren er helt ny-formateret, denne gang med Windows 8.1. Resultaterne lignede meget dem jeg fik med Windows 7 for flere måneder siden.


    Fejlkilder:


    Jeg er godt klar over, at 120GB versionen ikke er den samme som 60 GB versionen


    Jeg bruger ikke helt samme version ad AS SSD som personen på screenshot.


    Kilde til benchmark:
    http://www.thessdreview.com/ou…ssdnow-v300-ssd-review/3/

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Kingston V300 havde oprindeligt synkron NAND, men de skiftede på et tidspunkt til langsommere asynkron NAND uden at fortælle nogen om det. Så alle anmeldelserne er fra dengang SSDen var hurtigere end den man kan købe i dag under samme navn.

  • Det er egentlig aldrig noget jeg har tjekket før, men det ser ud til at disken er sat til AHCI-mode i BIOS.

    Har du slået AHCI mode til i BIOS eller køre du på IDE mode?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Kingston V300 havde oprindeligt synkron NAND, men de skiftede på et tidspunkt til langsommere asynkron NAND uden at fortælle nogen om det. Så alle anmeldelserne er fra dengang SSDen var hurtigere end den man kan købe i dag under samme navn.

    Ja, det har jeg godt nok læst en del om - sikke noget svindel :D Så er min disk sikkert en af dem, som ikke er så gode som de burde.


    Nu er det her min første SSD, så har svært ved at sammenligne hvor godt den kører i praksis, men jeg synes da stadig den agerer ganske hurtigt i Windows og diverse programmer.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13