Windows 8.1 Update vil ikke installere på Samsung SSD

  • Jeg har en maskine I7 3820, 32 gb ram, 250 gb Samsung EVO SSD, 650 GB WD disk et gf 6600 og det hele sidder i et Asus Sabertooth X79 Board.


    Når jeg forsøger at installere Windows 8.1 Update installere den helt fint men genstarter med fejl, det er som om der mangler en driver eller lign til SSDén det skal dog siges at windows 7 virker uden problemer har nogen af jer en løsning på Problemet


    Håber ikke jeg har spurgt i en forkert gruppe


    på forhånd Tak Søren

  • måske bruger en del af of Windows 7 endnu selv :) men prøv at downloade grafikdriveren til win 8 mens du sidder på win 7 og lig det på en usb disk.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Du har vel sat AHCI til i BIOS? Det er den eneste forskel på de to systemer jeg kan komme i tanke om hvis det skulle være (Windows 7 bruger det ikke som default)


    Selve SSD'en er fuldstændigt ligeglad med hvilket system du installerer på den - Det er udelukkende systemets evne til at behandle den ordentligt der er forskellen (garbage handling og defragmentering). Disken skal bare køre uanset hvad - ingen firmware driver eller noget påkrævet.


    Er din Win8.1 skive måske skadet?

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |