Netgear R6250

  • Hejsa..


    Vi har været ude og købe ny router til vores Waoo fibernet 50/50.
    Vi købte Netgear R6250 da forhandleren sagde den var super super god,( Stoler jo på ham , jeg har ikke så meget forstand på det).


    Vi har nu sat den til og jeg syntes ikke den rækker særlig godt.
    Den står i soveværelset og når vi går i stuen ca 12m væk har jeg kun 1 streg på Wifi og min ipad er langsom til at åbne nettet.


    Nogle her der kender til routeren? Er den dårlig eller ?
    Skal vi evt bytte den købe en anden feks Asus eller TP-Link eller en 3 eller rækker de alle sammen lige langt


    På Forhånd tak :)

  • Den burde ikke være dårlig. Det er det mærke yousee også bruger. Betonbyggeri er aldrig gunstigt p.gr.a. jern i murene. Så vidt jeg kan læse i manualen kan man ikke justere power på wifi. Prøv med smartphone og wifi-anayzer app (android) at se kanal-spektret på din bopæl. Dine kanaler (på 2.5G og 5GHz) skal ligge så alene, som muligt (i forhold til naboernes kanaler). Du kan vælge kanal i opsætningen på routeren. Ellers er der range extendere og bridges.

  • Det hjælper ikke meget at skifte kanaler selv - De fleste trådløse routere skifter den selv hele tiden automatisk alligevel.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Det hjælper ikke meget at skifte kanaler selv - De fleste trådløse routere skifter den selv hele tiden automatisk alligevel.



    Hmm ikke helt enig. Den skifter ikke hele tiden.


    Plus de ofte ikke skifter i hele spektrummet.




    Synes dog man skal kigge på hvor routeren er placeret i forhold til hvor den skal bruges primært. (hvis det da er muligt at flytte den)

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Hmm ikke helt enig. Den skifter ikke hele tiden.


    Plus de ofte ikke skifter i hele spektrummet.


    Jeg har et dusin eller to netværk her i området og de hopper frejdigt op og ned af kanalerne i løbet af dagen - og ikke bare en enkelt frem eller tilbage. Folks routere er tydeligvis sat op så at de prøver at hoppe over på et mindre støjende område ved intervaller.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |