x99 MONSTER

  • Jeg skal lave et nyt byg, men er ved at være år siden jeg sidst byggede selv.


    Så jeg får brug for noget guiding i hvad jeg skal købe, hvad der er kompatibelt og hvad der kan svare sig.


    Jeg har et riiimlig ekstremt budget på mellem 20-30000 kr.
    Men da jeg både skal have ny platform (x99), game i sourround med 3 stk. 4k monitere, lave video editing mm...
    Ja så koster det vel også.


    Har sat dette build sammen på komplett:
    https://www.komplett.dk/k/shop…EC-4756-AD88-4B5F570A6EED



    Kommer til at køre de to ssd'er i raid 0 til redigering.
    De resterende moniters køber jeg over tid for at spare :rolleyes:


    Med udgangspunkt i det jeg har valgt, hvad er så jeres forslag og tanker?


    Bedste hilsner en tweak noob.





  • Ved ikke om du er opmærksom på at der meget snart udkommer nye grafikkort fra nvidia?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Er jeg godt klar over. Venter til næste måned med at købe af samme grund.



    Men som jeg har kunnet læse mig til kommer feks 980eren ikke til at erstatte 780TIeren men den "gamle" model.. Så pris og performance mæssigt kommer det ikke til at kunne betale sig. Så kan man lige så godt investere i 2 eller 3 780TI.


    Sådan går rygtet ihvertfald..


    Men vi får se.

  • Never mind :D Gør de måske alligevel! Nothing is certain...
    http://wccftech.com/nvidia-gef…ormance-numbers-unveiled/

  • Hvis du skal køre med 3 way SLI vil jeg tro, at du skal op og have fat i en 1200 Watt PSU.


    Mht grafikkort, så har jeg læst mig frem til at der kommer en betydelig performence forbedring til nogenlunde samme pris som de nuværende topmodeller.


    Ang. bundkort, så sad jeg lige og læste denne tråd, hvor der måske er fejl på x99 chipsæt:


    https://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=1&tid=777810

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • De vil ligge omkring 500$ efter hvad jeg har læst. Men det lyder jo bare helt sindsygt.
    Har ikke tænkt mig at overclocke så hvis det går helt galt må Intel eller Asus betale :p

  • Hvad er målet med byggeriet?


    Jeg havde ventet til priserne på DDR4 og X99 var faldet i pris. At bruge 30.000 på en PC, er sindsygt

    Vil skifte til platformen med det samme, måske opgradere langsomt derfra. Det giver bare ikke mening for mig at lave mit drømme build på en"forældet" platform. Ved godt det er overkill, men tænker også at jeg på denne måde er sikret i lang tid frem.


    Desuden er cpu'ens ekstra kerner og ddr4 ram ren guf for en klipper.

  • Hvis du arbejder seriøst med det område, så skal du i 32GB RAM og så stiger din pris. Der er ingen idé i du tilmed vælger det grafikkort, hvis det er en work station.


    X99 er ikke forældet om 6 måneder, og så er alle priserne nok faldet 25%
    4K skærm får du heller ikke glæde af i f. eks spil

  • Hvis du arbejder seriøst med det område, så skal du i 32GB RAM og så stiger din pris. Der er ingen idé i du tilmed vælger det grafikkort, hvis det er en work station.


    X99 er ikke forældet om 6 måneder, og så er alle priserne nok faldet 25%
    4K skærm får du heller ikke glæde af i f. eks spil


    Planen er at opgradere til 32gb når priserne, som du siger, er blevet lidt lavere.



    Den skal som sagt være lige dele workstation og gamestation. Ellers ville jeg slet ikke overveje builded.
    Men det er altså også 6 måneder..
    Og 4k skærmen får jeg til gengæld glæde af i mit workflow + en række spil.

  • Umuligt at spå om kort der ikke er udkommet. Men et must er dual GPU og så skal spillet også kunne være med.


    Tænk dig om, før du blæser 30K af. Dit system vil være ca. 50% værd af ny prisen hurtigere end du tror.

  • Du kan ikke bruge de kabler på den PSU de passer ikke til den da de ikke bruger samme pin layout, du har heller ikke brug for 1200 watt medmindre du skal have 3-4 grafikkort


    Har du link til nogle sleeved med samme layout. Men hvis jeg i fremtiden planlægger at bruge 3 grafikkort kan det vel godt svare sig?

  • Umuligt at spå om kort der ikke er udkommet. Men et must er dual GPU og så skal spillet også kunne være med.


    Tænk dig om, før du blæser 30K af. Dit system vil være ca. 50% værd af ny prisen hurtigere end du tror.

    I see your point.


    Men GPUer koster jo hvad de gør.


    Og ellers er det dyreste faktisk CPUen.
    Jeg kunne nedgradere til den billigste af de tre extreme chips.


  • Har du link til nogle sleeved med samme layout. Men hvis jeg i fremtiden planlægger at bruge 3 grafikkort kan det vel godt svare sig?


    Der findes ikke nogle kabler du kan købe færdig lavet der passer til Seasoinc XP3 platformen så du er enten nødt til at lave dem selv eller betale dig fra det.


    Lutro0 har alt du skal bruge og guides der fortæller dig hvordan, eller du kan betale dem for at lave kabler til dig i hvilken som helst fave(r) så du kan få dine egen personlige custom kabler.
    http://lutro0-customs.com/


    Og nej 1200 watt er overkill til 3 grafikkort med mindre du skal rode med volt mods eller du skal rode med LN2 eller noget i den stil.

  • Jeg ville nok tage en cpu køler et nummer større, Tundra TD02. Mere radiator-areal kan hjælpe en del til en cpu der kan afgive så meget varme og så kan du skrue lidt ned for blæserne.


    Grafikkort er lidt svært til 4k. Hverken 780Ti eller formentlig 980 er optimalt til den opløsning. Jeg synes du skal gå efter den helt store Nvidia chip der forhåbentlig kommer som afløser for 780Ti inden for de næste 6 måneder. Måske du kan tage en enkelt 980 nu og så skifte den ud med 2 af de helt store når de kommer. 3 4k monitorer er 25 mil pixels, så der skal nok 2 eller 3 grafikkort til.


    Du kan tage en Corsair HX1000i, så kan du bruge de grønne kabler du har valgt.

  • Der findes ikke nogle kabler du kan købe færdig lavet der passer til Seasoinc XP3 platformen så du er enten nødt til at lave dem selv eller betale dig fra det.


    Lutro0 har alt du skal bruge og guides der fortæller dig hvordan, eller du kan betale dem for at lave kabler til dig i hvilken som helst fave(r) så du kan få dine egen personlige custom kabler.
    http://lutro0-customs.com/


    Og nej 1200 watt er overkill til 3 grafikkort med mindre du skal rode med volt mods eller du skal rode med LN2 eller noget i den stil.

    Okay, men jeg vil til hver en tid hellere skifte komponent end ud i custom. Forslag? Hvis jeg nu gerne vil have grønne sleeves?