Byg selv for 8000.

  • Heysan.
    Jeg er ny til byg selv og har svært ved at finde rundt i de mange forskellige komponenter og modeller.
    Hvornår passer det ene sammen med det andet osv.
    Jeg vil derfor høre om der sidder nogle derude der kan hjælpe med et fornuftigt setup til omkring de 8000 kr.


    Computeren skal primært bruges til gaming - cs:go, LoL osv. altså ikke det vilde. Men den må også gerne have mulighed for opgradering hvis
    der skulle komme andre interessante spil i fremtiden. Derudover er jeg meget glad for musik - så der skal vel også tyres et
    lydkort i kassen?
    Håber der er en venlig sjæl eller 2 der vil komme med et bud på hvad i ville putte i et sådant projekt.
    Mvh Nooben.

  • Jeg har et forslag her, men vær opmærksom på:


    - Jeg har ikke inkluderet Windows, jeg ved ikke om du allerede har det?
    - Jeg har ikke inkluderet en almindelig harddisk, men kun en ssd(256 GB). Jeg ved ikke hvad dit behov for lagerplads er, men måske du har en harddisk fra en gammel computer du kan bruge hvis du skal bruge mere?.
    - Nvidia lancerer deres næste generation grafikkort d. 18-19 september, så hvis du venter til sidst på måneden kan du få en del mere performance for pengene
    - Jeg har linket alle komponenterne til Komplett fordi det er lidt nemmere at finde det hele samme sted, men du kan gå på edbpriser og finde den billigste pris.
    - Jeg ved ikke så meget om lydkort, så hvis du gerne vil have et der er bedre, er det nemmeste nok tage et billigere grafikkort for at holde budgettet.
    - Det motherboard og kabinet jeg har valgt er mATX (microATX).


    Nå, men her er forslaget:


    -ASUS Z97M-PLUS
    -XFX ProSeries Core Edition 550W
    -Intel Core i5-4690K
    -HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB
    -Crucial MX100 SSD 256GB
    -Cooler Master Silencio 352 Mini Tower
    -Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Køler
    -ASUS Xonar DX
    -Sapphire Radeon TRI-X R9 280X

  • Ser fornuftigt ud. :-)


    Personligt ville jeg smide en 50'er mere og tage en Samsung 840 Evo 250 Gb istedet for Crucial'en, da Samsung'en er en del hurtigere i skrive-hastighed.


    Havde det været for en lille måneds tid siden havde jeg også valgt Crucial'en, da den var næsten helt nede på 700 kr. Men i dag er den steget til 778 kr. og billigste Samsung 840 Evo koster 828 kr.


    Mht. til bundkort, så kan der spares nogle penge ved at vælge et billigere et der ikke uderstøtter SLI/CF. Men ved ikke om #0 vil have den mulighed at køre med 2 grafikkort.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Personligt ville jeg smide en 50'er mere og tage en Samsung 840 Evo 250 Gb istedet for Crucial'en, da Samsung'en er en del hurtigere i skrive-hastighed.


    Havde det været for en lille måneds tid siden havde jeg også valgt Crucial'en, da den var næsten helt nede på 700 kr. Men i dag er den steget til 778 kr. og billigste Samsung 840 Evo koster 828 kr.


    Mht. til bundkort, så kan der spares nogle penge ved at vælge et billigere et der ikke uderstøtter SLI/CF. Men ved ikke om #0 vil have den mulighed at køre med 2 grafikkort.


    Har du kigget på de officielle specifikationer? Lad være med det, de er ubrugelige. Crucial MX100 har højere skrivehastighed end Samsung 840 Evo. Til gengæld har 840 Evo højere læsehastighed, og samlet set er 840 Evo nok lige en anelse hurtigere.


    I øvrigt er prisforskellen større når man tæller fragt med. Små 100 kroner.

  • Tak for de gode svar :)
    Jeg glemte lidt at oplyse jeg har en nyere strømforsyning fra min pc der hedder corsair tx650.
    Den passer vel ikke i en microATX?
    Er der andet i bygget som skal tilpasses denne strømforsyning?
    Jeg vil prøve at vente til d. 18-19. Er fidusen at når de nyere grafikkort kommer så falder de ældre i pris? Eller skal
    jeg smide et af de nye grafikkort i istedet?


  • Har du kigget på de officielle specifikationer? Lad være med det, de er ubrugelige. Crucial MX100 har højere skrivehastighed end Samsung 840 Evo. Til gengæld har 840 Evo højere læsehastighed, og samlet set er 840 Evo nok lige en anelse hurtigere.


    I øvrigt er prisforskellen større når man tæller fragt med. Små 100 kroner.


    http://ssd.userbenchmark.com/C…al-MX100-256GB/1594vs2317



    Det er sandt, at der er enkelte benchmarks, hvor Mx100 er en anelse hurtigere. Men der er tilgængæld også benchmarks, hvis Evo'en løber fra Mx100.


    Samsungen får også højere karaktere.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • I følge rygterne kommer Nvidia med GTX 970 og 980 senere på måneden. Det optimale vil være hvis du kan få en 970. Mit gæt er at prisen bliver mellem 2500-3000kr, så måske er det for meget til dit budget. Priserne på nuværende grafikkort bliver formentlig presset lidt ned, det er svært at sige hvor meget.


  • Anandtech er mere pålidelig. Men ja, jeg sagde også at 840 Evo samlet set er en anelse hurtigere. Bare på nogle helt andre parametre end du sagde før.