hvilken I7 cpu og bundkort ?

  • Hej derude.


    Jeg har været amd mand de seneste 4 år, så er lidt på herrens mark hvad angår Intel. Mit system halter en smule i nogle spil, og min eneste mulighed for en opgradering er og gå til Intel.


    Jeg håber i kan vejlede mig med links, og grunde til hvorfor i anbefaler det ene frem for noget andet :)
    For 2 uger siden sad jeg hos en ven til et Lan og han havde lige skiftet et næsten identisk setup som mit eget ud med et Intel og hold da op for en forskel det gav. Min kammerat havde købt i7-4790K samt et Asus mb.


    jeg havde egentlig set mig lun på denne cpu Intel Core i7-4790K, men ved ikke om i7-5820K er bedre ? Jeg bruger kun min maskine til Gaming og håber i kan vejlede mig til den mest optimale opgradering. Mit rådighedsbeløb ligger på ca 5000 kr .


    venlig Hilsen Michael.

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Hej Sakkura.



    Det skal være en I7 cpu, og af bundkort hælder jeg mest til Asus eller MSI


    Forresten mit nuværende setup er det jeg har i min signatur :)

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Den bruges til iracing, wow, bf4, next car game , world of tanks samt damen bruger den til noget arbejde i 3d, film redigering osv, og der står en i7 stærkere end en i5 ud fra hvad jeg har læst?

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

  • Ja det er mere de arbejdsopgaver der kan have fordel af en Core i7.


    Hvis det skal være MSI eller Asus, så... Hmm ja Cinemagic påstår de har et MSI Z97-G45 Gaming til 395 kroner, men mon ikke det er en fejl. Stadig et okay bundkort til de der godt 900 kroner, men har skippet de nye Z97-features. Så det kan godt betale sig at tage f.eks. et Asus Z97-A i stedet.

  • ok takker :)


    Hvis andre har nogle indput, så smid endelig jeres mening da jeg gerne vil guides til det bedst mulige køb til pengene :)

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi