Mekanisk tastatur med backlight og cherry mx brown switches

  • Goddag Tweak!


    Jeg har set på nogle Duckey tastature som skulle være rigtig gode. Men jeg kender ikke selv noget til dem. Kan de anbefales?


    Max keyboards har lavet en nighthawk x8 som jeg egentlig blev meget interesseret i. Det lød specielt godt med sådan en pude oppe foran tastaturet til ergonomi'en. Men de er ikke til at opstøve her på den anden side af havet :(


    http://www.amazon.de/Tesoro-Du…rds=brown+switch+keyboard


    http://www.amazon.de/Qpad-Gami…-4&keywords=qpad+keyboard


    Nogle der kender et godt tastatur som har alt jeg søger? Eller har kommentare til de 2 jeg linker?



    Fortsat god dag!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Hvad er dit budget? Og skal det primært bruges til gaming eller alm. brug? Det er ikke fordi, jeg vil anbefale dig en anden switch (for Brown er den bedste, IMO), men det er mere, om jeg skal kigge efter et med en masse macro keys eller andet :)


    Forslag til keyboards:


    CM Storm Trigger Z - 945 kr: https://www.komplett.dk/cm-sto…ing-keyboard-brown/808424


    Jeg har selv haft et QPad MK50, og det er ganske udmærket kvalitet. Tesoro har jeg ikke meget fidus til, da jeg ofte har hørt, at de fungerer all fine and dandy det første år or so, hvorefter de begynder at få problemer med keys, der står af.


    Og jeg synes umiddelbart, at det Nighthawk X8 ligner et rebranded QPad tastatur. Det er også set før med udstyr fra QPad. Kingston HyperX Cloud er jo også et rebranded QPad headset

  • Ducky skulle være meget gode - No nonsense med lys, macroer og alt muligt andet "gamer lir", bare et kvalitets keyboard.


    Sidder selv med et Blackwidow Stealth som fungerer udmærket - Det blev dog ikke lavet med danske taster så jeg måtte ud og købe et ikke Stealth oveni for at få det til at funke, så det blev lige dobbeltpris...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • daskeyboard eller razor kunne osse være en mulighed.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Gaming keyboard er som sådan unødvendigt.
    Jeg gamer mest på min pc men jeg bruger ikke macro'er eller anden af det gøjl. Men den der CM storm trigger z ser ud til at være meget fed. Men nogle der ved hvordan bygge kvaliteten er iforhold til et daskeybord/Duckey?


    Det vigtigste ved mit tastatur er bare at det holder til uendelighed ;) Derfor ser den logitech 710+ også ret interessant ud. Så den lige blive kørt over af en Hetzer kampvogn. OG bruges igen bagefter.


    Jeg skal bare bruge et no nonsense keybord som har en byggekvalitet til et ti-tal.
    Prisen omkring 1000 ikke for meget over ;)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Jeg har et CM Storm QuickFire TK, og det er i hvert fald meget solidt bygget. Det er noget billigere og jeg ville egentlig anbefale det, men ikke hvis du gerne vil have indbygget håndledsstøtte og makrotaster.


    PS: Hetzer er strengt taget ikke en kampvogn... men godt klaret alligevel.

  • #Sakkura
    Hvordan er en hetzer ikke en kampvogn?



    Og det endte med en g710+ fandt den til 700 :b

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Det svare jo til at sige en sild ikke er sild fordi det er en rød sild. Bare fordi det er en kampvogns jæger gør det den jo ikke mindre en kampvogn ^^


    Defination af ordet kampvogn fra wiki: "En kampvogn eller en tank er et svært pansret, militært køretøj, som er udstyret med en kanon. Kampvognen er sædvanligvis udstyret med bælter – såkaldte larvefødder."
    Vil være så fræk at påstå det også dækker en hetzer.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Nope - Fram samme wiki.


    A tank destroyer or tank hunter is a type of armored fighting vehicle armed with a gun or missile launcher, and is designed specifically to engage enemy armored vehicles. Tanks are generally armoured fighting vehicles designed for front-line combat which combines operational mobility and tactical offensive and defensive capabilities and perform all primary tasks of the armoured troops on the battlefield; the tank destroyer on the other hand is specifically designed mainly for taking on enemy armour.


    Forskellige formål - Ikke det samme.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men den går stadig under definitionen af en kampvogn. Så kan det godt være det er en artilleri eller tankjæger men definitionen på en kampvogn står nedenunder. Per den definition så er det ihvertfald og det er hvad jeg finder logisk. Men så er det et spørgsmål om definition.


    Og Sakkura du understreger da bare din uvidenhed at du bare har direkte copy pasted fra WoT uden at tænke over at de faktisk har oversat forkert. :pinch:
    Det er ikke en selvkørende(?!) panserværnskanon.
    Det er til gengæld en self-propelled canon :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Men det gør den altså ikke... Men dig om det :P

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Og Sakkura du understreger da bare din uvidenhed at du bare har direkte copy pasted fra WoT uden at tænke over at de faktisk har oversat forkert. :pinch:
    Det er ikke en selvkørende(?!) panserværnskanon.
    Det er til gengæld en self-propelled canon :)


    WoT? Jeg har da bare oversat det korrekt. Ikke min fejl at den danske Wikipedia er totalt elendig.


    Selvkørende kanoner er et helt almindeligt udtryk (se f.eks. her). Her er det bare en panserværnskanon (også et helt almindeligt udtryk).

  • Det kan jeg ikke andet end at give dig ret i. Men det virker nu meget som en misspell da det jo ikke giver nogen mening at skrive selvkørende.
    Men benefit of the doubt vil jeg sige.
    Beklager de lettere anklagende undertoner. Syntes bare det var så underligt, at det ikke kunne passe.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb