Bedste gamercomputer til prisen

  • Hej med jer.


    Jeg står i den situation at min gamle computer skal udskiftes med en ny. Jeg har desværre ikke selv nogen som helst forstand på hvad computeren skal indeholde for at kunne opfylde mine krav.


    Computeren skal bruges til gaming, her primært spillet
    Counter Strike: Global Offensive.


    Prisen for computeren skal være ca. 6.000-7.000 kr.


    Jeg håber at der sidder en derude som har forstand på det, der kan hjælpe mig med at finde nogle gode bud på en computer hvor pris og kvalitet matcher hinanden.


    Vh. Frederik

  • Det afhænger lidt af hvad du vil have din nye maskine skal kunne gøre.


    1. Her
    får du en rigtig god allround maskine for dine penge


    2. bud


    Så i sidste ende, kig lige på specs, og se om det tiltaler dig.
    Vil du bygge selv kan du vel spare omkring de 500,- og det er det, så i mine øjne er det slet ikke det værd mere undtagen du har noget hardware, som du vil bruge igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej Sam, tak for hurtigt svar. :9xo
    Den skal primært kunne køre CS:GO rigtig solidt. Jeg er klar over at det er en kombination af det hele der afgør hvor god den kan køre spillet, men ved nogle spil er det vigtigere med en god CPU hvor det ved andre er grafikkortet der er vigtigt. Er du inde i den slags?


    Kan se at der er SSD i begge de computere du har foreslået, hvad er forskellen egentlig på det og en Harddisk på 1000gb f.eks.?


    Undskyld de mange spørgsmål, men ved du om der er noget nyt hardware lige rundt om hjørnet (indenfor de næste par måneder) der ville kunne få priserne på nogle af disse computere til at ændre sig mærkbart?


    Vh. Frederik

  • Der er nye grafikkort lige om hjørnet fra både AMD (bekræftet) og Nvidia (ikke officielt bekræftet).


    CS:GO er ikke et særligt krævende spil, så det gør ikke den store forskel hvad du vælger.


    Det første system ovenfor har en elendig strømforsyning, så det kan absolut ikke anbefales. Det andet er vel okay, men komponenterne er stadig meget, meget skrabede. Det er der man virkelig får mere for pengene hvis man samler selv. Dels koster det mindre, dels får man højere kvalitet.

  • en ssd er meget meget hurtigere end en almindelig hdd :-) så du får mere plads på en gammeldags hdd men en ssd vil betyde meget kortere boot og load tid for de ting der ligger på den :-)

  • Okay Sakkura. Selvom det lyder fristende selv at bygge, har jeg ikke modet lige pt. til at begive mig ud i det. Hvilken færdigbygget PC ville du anbefale i mit prisleje?


    DWMC - Så du mener jeg skal købe en PC med 120gb SSD frem for 1000gb HDD? Jeg har i øvrigt en ekstern harddisk med 1TB.


  • Jeg ville aldrig selv købe en færdig bygget PC, kan du ikke samle selv? ellers kan du jo få en ven til at hjælpe dig? hvis du altså har en ven der kan finde ud af det?


  • SSDen er langsom. Skift til en 256GB Crucial MX100 for 35 kroner ekstra, den er markant bedre.


    Strømforsyning og bundkort er okay, men i den lidt skrabede ende. Samlet set er det et helt fint system til dine behov - prisen er bare i overkanten.

  • Jeg ville aldrig selv købe en færdig bygget PC, kan du ikke samle selv? ellers kan du jo få en ven til at hjælpe dig? hvis du altså har en ven der kan finde ud af det?

    Har besluttet at jeg vil købe en færdiglavet. Hvis nu vi siger at du SKULLE købe en færdiglavet til 6-7k, kan du så finde et bud?


    Det lyder som om du sværger til selvbyg, men hvis du gider ville det være cool hvis du kunne finde en :)
    Undskyld hvis jeg er for krævende :)!

  • Har besluttet at jeg vil købe en færdiglavet. Hvis nu vi siger at du SKULLE købe en færdiglavet til 6-7k, kan du så finde et bud?


    Det lyder som om du sværger til selvbyg, men hvis du gider ville det være cool hvis du kunne finde en :)
    Undskyld hvis jeg er for krævende :)!


    Så finder du ikke bedre bud, end jeg allerede har givet dig.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • han siger samme som han sidst skrev. hans pc har bedre grafikkort.

    De er så også begge 8-900 kr dyrere hvis du regner med at det 1. bud skal have smidt en bedre strømforsyning i, og at bud nr. 2 skal have Windows 8.1 købt med.


    Desuden har det 1. bud kun en 120GB SSD, hvor mit bud har 250GB SSD.



    Spørgsmålet er om de penge er godt givet ud hvis du bare får GTX770 i stedet for GTX760 - og efter hvad jeg har læst mig frem til er GTX760 RIGELIGT til at spille CS:GO som primært er det PC'en skal bruges til.


    Men som sagt har jeg ikke særligt meget forstand på hardware, alt sammen er noget jeg har læst mig frem til.
    Ville være lækkert hvis der er en der kan gøre mig klogere.

  • Til counter Strike er der ikke brug for et bedre grafikkort




    Du kan roligt købe den PC i #14 den skal du nok blive glad for. Trods alt bedre at vælge kvalitet frem for kvantitet

    Okay soerensn, er lidt tryggere ved mit bud fra mm-vision.dk nu, men stadig ikke overbevist.


    Har du erfaringer fra mm-vision.dk?

  • http://topdata.dk/product.asp?product=9654


    Hvis jeg kunne vælge mellem en med større ssd eller et bedre grafikkort. så vil jeg til hver en tid vælge grafikkort. lige meget hvad så er den bedre fremtidsikkert. harddisk kan man altid sætte i og de bliver bare billigere.


    Udover det er både cpu. MB og ram bedre til samme pris for en dårligere computer



    Tænkt hvis du nu vil prøve nogen af de nyere spil. så er det altid rart at have den sikkerhed. Det er self dit egen valg og til cs. kunne du lige så godt købe en betydelig billigere computer, hvis den ikke skal bruges til andet.


    Obs så dog ikke det med windows.