Corsair RM 1000 watt er et flop

  • Sad lige og læste techpowerup´s review af Corsair RM 1000 watts og det var noget af et shock jeg fik da jeg så dette http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/RM1000/


    Over 90mv ripple på 12v rail og den kan heller ikke klare 1000 watt hvis den bliver varmere end 44-45c


    The PSU couldn't deliver its full power at or above 44°C-45°C ambient (OTP triggered) over prolonged periods
    Ripple suppression at +12V and 3.3V rails was bad
    Less than 16 ms hold-up time
    Short distance between peripheral connectors
    The fan should spin during start-up to make sure it is working properly


    Og til de fanboys der ude der ikke tro på noget af det her så kommer jeg med en quote


    Ripple suppression is one of the most crucial aspects of a PSU, and we were surprised to find a Corsair/CWT implementation performing so badly in these tests. Ripple on +12V rail exceeded 90 mV, while it almost reached the already high limit the ATX spec sets on 3.3V. Something is obviously wrong with this unit's design, and CWT should look into it immediately. However, we should note that ripple with upward of 750-850 W on +12V—the most important rail of all—was much lower in our Crossload tests we perform at normal temperatures. Yet this is a 1 kW unit, so it should perform equally well throughout

  • Mht. ripple, så overdriver du. Det er ikke nok til at den skal tilbagekaldes, og jeg kan godt love dig at det LANGT fra er den værste strømforsyning vi har set i mange år. Der er uanede mængder af skrald fra Hantol, Inter-Tech, Raidmax og hvad de nu ellers hedder.


    Men i betragtning af at Corsair RM skal forestille at være en strømforsyning i "den øvre middelklasse", med 80 Plus Gold, modulære kabler og semipassiv køling, så er det et skidt resultat. Anandtechs anmeldelse viser lidt bedre resultater, så Techpowerup har nok fået et lidt småforkølet eksemplar. Men det ændrer ikke ved at strømforsyningen højest kan anses for at være middelmådig kvalitet.

  • Surt Corsair er begyndt at smide middelmådig produkter ud på marked og så oven i købet havde nerverne til at kalde dem high-end (RM psu og corsair 450D) :thumbdown:


    EVGA ser ud til at gå i den rigtige retning når det kommer til strømforsyninger. Det samme kan siges om Phanteks og deres spring ind i kabinet marked.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • nu er det ikke fordi jeg giver dig ret i at det ikke er godt. Men hvorfor giver de den så 8.7? ergo må det jo være en fint strømforsygning.
    du fortæller som om at det er verdens dårligste Psu.


    For mig virker du lige som Dnope. kalder bål og ild uden lige at tjekke det først.!