Køb af Ny Grafikkort i nærmeste fremtid

  • Hej alle Sammen.


    Har lige nogle spørgsmål i forbindelse med opgradering af mine grafikkort.
    Lige pt. er mit budget omkring de 3oookr jeg nægter at betaler de vanvittige priser de efterhånden har fået pumpet div. grafikkort op i.
    jeg kigger på R9 290 serien og GTX 780 (non Ti) serien (begge fra Asus med DC II køler), jeg har for ikke så længe siden investeret i en Skærm fra Asus der kan køre 144hz, det jeg så har fundet ud af er at skærmen har en feature der hedder Gsync, Så jeg vil høre om det kan betale sig at tage Gsync med i sine overvejelser ved en opgradering eller om AMD' Freesync virker lige så fint.


    Nogen der har nogle erfaringer med Gsync / Freesync? (er free sync i øvrigt overhovedet til rådighed endnu?)


    Selve PC'en køre egenligt OK i de fleste spil, men jeg kan godt mærke at mine GFX kort er ved at være updated, da jeg skal sætte mine settings i spil som BF4 i et mix af HIGH og MEDIUM for at komme op på de 70-120fps, så snart jeg køre på på high så trækker det tænder ud.. jeg tør ikke engang tænke på Ultra :)


    Her lige lige hurtigt en oversigt over min Computer som den er nu.


    CPU : Intel I7 860 @ 2.80ghz OC til 3.6 ghz
    Bundkort : Gigabyte P55A-UD3
    Ram : Corsair 2133mhz @ 1800 mhz (købt til fremtidig opgradering)
    GFX : 2x XFX 5870 i crossfire
    Skærm : Asus VG248 (144hz)


    Insights og råd er velkommende


    På forhånd tak.

  • Hvis du har en skærm med et gsync modul i så ville det være snyde dumt at købe amd :-)


    eftersom det vil give en mere smooth oplevelse uden screen tearing hvis du tar et gtx 780 :-)

  • Nu skal du huske at Nvidia kommer med deres næste generation grafikkort om cirka en måned, så hvis du kan vente er det bedst at gøre det. Vi kan kun gætte om performance på de nye kort, men du vil formentlig kunne få performance som en 780ti til prisen for en 780 til den tid. Med en 144hz skærm har du brug for al den kraft du kan få.

  • Hej alle Sammen.


    Har lige nogle spørgsmål i forbindelse med opgradering af mine grafikkort.
    Lige pt. er mit budget omkring de 3oookr jeg nægter at betaler de vanvittige priser de efterhånden har fået pumpet div. grafikkort op i.
    jeg kigger på R9 290 serien og GTX 780 (non Ti) serien (begge fra Asus med DC II køler), jeg har for ikke så længe siden investeret i en Skærm fra Asus der kan køre 144hz, det jeg så har fundet ud af er at skærmen har en feature der hedder Gsync, Så jeg vil høre om det kan betale sig at tage Gsync med i sine overvejelser ved en opgradering eller om AMD' Freesync virker lige så fint.


    Nogen der har nogle erfaringer med Gsync / Freesync? (er free sync i øvrigt overhovedet til rådighed endnu?)


    Freesync er ikke til rådighed endnu, men de seneste nyheder tyder på at det ikke kommer til at tage helt så lang tid som frygtet. Men nu har du jo allerede en Gsync-skærm, så er det smartest at køre Nvidia.

  • synes heller ikke mit nuværende gfx kort gav så meget, men da rammene på det gamle var ved at lave røde streger når de blev lidt varme, så skulle det jo skiftes, og et dual-x r9 270X m 4 gb gram til 990 kr dengang var fint, men det er vidst steget siden også.. hvad med en SSD til den kunne måske sætte lidt skub i mens du venter ? fx SAMSUNG 840 EVO 250GB SATA SSD TLC

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • synes heller ikke mit nuværende gfx kort gav så meget, men da rammene på det gamle var ved at lave røde streger når de blev lidt varme, så skulle det jo skiftes, og et dual-x r9 270X m 4 gb gram til 990 kr dengang var fint, men det er vidst steget siden også.. hvad med en SSD til den kunne måske sætte lidt skub i mens du venter ? fx SAMSUNG 840 EVO 250GB SATA SSD TLC

    Jeg havde helt glemt at Skrive HDD på, men jeg har en SSD i til mit OS så det er bare en 120gb af mærket Samsung, og ja jeg var helt forbavset over hvor stor en forskel det gør.

  • Nu skal du huske at Nvidia kommer med deres næste generation grafikkort om cirka en måned, så hvis du kan vente er det bedst at gøre det. Vi kan kun gætte om performance på de nye kort, men du vil formentlig kunne få performance som en 780ti til prisen for en 780 til den tid. Med en 144hz skærm har du brug for al den kraft du kan få.

    Fedt, jeg havde ellers sat og søgt efter release date for 800 serie af Nvidia kort, det eneste jeg kunne vinde var fra 1Q til 4Q i 2014.
    Det ville være Nice hvis man kommer til at kunne få den slags ydelse som du snakker om til den pris, men er vi enige om at det altid er en god ide at vente på noget med en aftermarket køler på, som Asus' Direct CU II ?


    Btw. Tak for alle jeres svar Guys

  • Referencekølerne kan være helt ok, når vi ikke taler om varmedjævle som GTX480, HD5970 og R9 290, hvor de måske også har været lidt nærige med køleren :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().