Bundkort hvorfor et

  • Jeg skal til at købe nyt bundkort ........ har altid købt Asus , men nu har jeg opdaget det her ASRock Z97 Extreme6


    hvordan er ASRock i forhold til de næsten altid gode bundkort fra Asus


    Stone

  • Har selv lige købt det, men ikke brugt det i nu. (Glæder mig som et lille barn)
    Mangler lige et par små dele (kommer i denne uge), til at få den op at køre.
    Har haft et asrock engang. Der havde jeg ikke nogen problemer.


    Vil dog sige at ikke alle Asus kort er gode. Har et hvor den grafiske del ikke virker igen. Kørte en RMA sag, og fik et nyt. Og nu er der gal igen.
    Har dog også haft nogle gode kort fra Asus

  • Tak for dit input, ja har os haft med et Asus kort der var noget med usb'erne, men jo ellers kanon bundkort fra Asus, har snart haft nogen stykker af dem men det jeg kan lide ved det her fra ASRock, det er det med det kan slukke for 2 HHD fra et stik på bundkortet har ikk set det på andre ind fra ASRock

  • well, selv køber jeg kun asus bundkort, da jeg altid har haft fantastiske oplevelser med dem, og de bare fungere superb.


    mht. AsROCK er de for noget tid siden blevet opkøbt af Asus, og nu ejet af Asus - de ligger på 3. pladsen over de flest solgte, og bedste bundkort, hvor Asus ligger nr. 1 og jeg mener det var Gigabyte som havde 2. pladsen..


    det var dog i slutningen af 2013 - ved ikke om ringene har ændret sig, eller om der er kommet nye lister for 2014 endnu eller hvordan..


    i og med at AsRock trods alt er ejet af Asus, vil jeg ud fra det faktum alene stole nok på dem, men da jeg selv er lidt af en Asus fan-boy, vil jeg aldrig selv købe andet end Asus, hvor jeg kunne få Asus (dvs. bundkort, grafik kort, skærm osv osv..)


    men altså, AsRock er ikke asus... men hvor galt kan det gå, når de er ejet af asus?
    de kom op på 3. pladsen inden for et år efter at været kommet ind under Asus.. ^^

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU