Ny harddisk?

  • Hej Tweak!



    Jeg skal have en ny harddisk til min stationære computer, da Windows fortæller mig, at der er fejl på, og den siger mærkelige lyde. I øvrigt er den gammel, og jeg kunne trænge til en opgradering. Problemet er dels, at jeg ikke ved hvad for en harddisk jeg skal gå efter, og jeg ved ikke hvad der kræves for, at den er kompatibel med mit bundkort. Der går heller ikke alt for længe før jeg skal have lavet en større udskiftning af ting som bundkort, grafik og CPU, da jeg bruger computeren til lydredigering og occasional gaming. Så jeg vil gerne have en harddisk der stadig kan bruges når jeg skifter bundkort. Jeg ved ikke meget om det her, da jeg ikke følger med, men jeg håber der er nogen, der kan hjælpe.


    PS: Jeg har et Gigabyte GA-870A-UD3 bundkort atm..

    På forhånd tak!

  • Enhver SATA-harddisk vil være kompatibel, og det samme gælder SATA-SSDer. Så er det op til dig hvor meget plads du har brug for, hvor mange penge du vil give, og hvor hurtigt drevet skal være.


    En 1TB WD Blue er et godt valg hvis du vil have en del plads til en meget overkommelig pris. Kan selvfølgelig også gå efter 2TB eller derover hvis der er behov for det.


    Hvis du ikke har behov for så meget plads, men til gengæld gerne vil have meget bedre ydelse, så er en SSD et godt valg. F.eks. en 256GB Crucial MX100.

  • Du kan så ikke få WD Blue i 2T, men jeg købte selv en WD Black i sidste uge og den sparker røv! Ikke så hurtig som en SSD, men meget hurtig.