hjælp til opgradering af hardware

  • Hej Folkens! . håber der sidder en venlig sjæl derude der kunne hjælpe mig lidt til at opgradere min nuværende computer til noget vildere! :) .


    den skal udelukkende bruges til at gaming , og den skal køre dem uden problemer på ultra (hvis det er muligt )
    spil : Arma 3 , WoW, DayZ , watch dogs , assassins greed , bf 4 og tom clany's the division når det nu kommer :) ..


    mine computer specs er :


    Processor : i7 3770k
    køler : Evo 212
    psu : CX 750
    ram :8gb 1600 hz (mener jeg)
    gfx : Sapphire tri-x r9 290
    Bundkort : MSI military class III B75A-G41
    ssd 120gb agillity3
    hdd : Seagate Barracuda 1TB


    jeg er desværre ikke den vilde nørd til specs og hvad der er godt , og det her er en computer jeg fik kastet i nakken men synes ikke helt den køre min spil tilfredstillende .
    har omkring 4-5k til lækkerier ..


    på forhånd tak for hjælpen :D

  • øøøøh smid et r9 290 mere i og en større ssd... så kan du bruge din 120 gb til spil....
    evt nogle hurtigere ram ?
    evt en anden psu.....


    hvad for en skærm har du ??

  • ville det gøre nogen forskel at køre spillene fra SSD'en istedet for ? :) ..
    ja et grafikkort er helt sikkert en mulighed , men så skal jeg vel helt sikkert ud og finde en god PSU ? .
    er der nogen ram du ville kunne forslå og hvor mange ville være optimalt at smide i .


    min skærm er en 23" Samsung S23A700D serie 7 LED .

  • du kunne også smide pengene efter en 120hertz skærm :-)
    som denne
    http://www.computersalg.dk/produkt/774111



    altså dit system burde jo kunne køre det meste ved ultra eller der omkring....


    tja 1866mhz ram eller 2100mhz...


    g-skill ares blir ofte anbefalet og er nogle ganske solide ram.



    men kan du forklare hvad du mener emd at spillene ikke kører helt optimalt ?

  • jamen fks hvis jeg sider og spiller arma og jeg så højre clicker for at zoom så kan det godt lagge lidt hvis der er lidt distance til mit target og jeg kan ikke sætte mine view settings så højt uden den falder ned til 25-35 fps i åbne landskaber , men i byerne har jeg 60-70 fps .. og watch dogs køre det "langsomt" på en underlig måde som om der er slør i spillet og det køre en lille bitte smugle slow motion , det er lidt svær at forklare . man skal næsten side foran computere for at mærke at det ikke køre som det skal .


    havde godt nok kigget på http://www.edbpriser.dk/skaerm…etalsoelv-id-8194660.aspx ville det være en ultimativ gamer skærm eller?

  • Et Z77 bundkort kunne også være at foretrække, så du kan overclocke den i7-3770K. Ellers er det ekstra GFX og større SSD en god idé. Hurtigere RAM er lidt en gimmick, som gamere godt nok ikke kommer til at mærke meget til.


    BenQ skærm er awesome :D Men sjovt, at du lige nævner Watch Dogs.. Jeg har en kammerat, som har to styk ASUS R9 290X 4 GB i sit system, og han oplever også en del problemer med, at det ikke kører smooth, selvom hans setup er totalt overkill til spil endnu. Han har 8 GB VRAM, FFS :P

  • ja det kunne det helt sikkert , men nu ligger landet desværre sådan at jeg har minus forstand på overclockning , så det er ikke sikkert jeg kommer til det medmindre jeg finder en guide for ultra noobs eller en der kan finde ud af det for mig :p ..


    hmm kunne da godt lyde som om at det bare ikke kommer til at køre smooth det watch dogs :( . men nu er det heldigvis arma 3 der er mit primær spil så ville helst se det køre fejlfrit enyways! . men hvis nu jeg smed pengene efter en skærm ville jeg så kunne mærke noget på maskines performance eller ville det kun være for øjetsskyld ? for ser jo helst at mit spil gøre flydende først og fremmest :) . men har lidt på fornemmelsen at den skærm jeg har er out dated for noget tid siden ;) hehe

  • amd har stadig ikke fået optimeret deres drivere til watchdogs.
    de fik ikke noget tid med spillet før det kom ud så de halter desværre rigtig meget bag efter det :-(

  • et ekstra gfx kort kan måske hjælpe, men ville ikke kunne garantere det, da det højest sandsynelig er selve spillet, der ikke er opdateret ordentligt endnu.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Skærmen vil være for eyecandy. Intet andet. Det ændrer ikke på computerens ydeevne. Men et ekstra R9 290 vil nok gøre en forskel for dig. Dog ved jeg, at i Watch Dogs er problemet i driveren. Ikke i dit grafikkorts ydeevne :)

  • ARMA serien har alle dage været kendt for at ligge din maskine flad med.
    Det er en serie bygget til at kunne køre på de kraftigste maskiner hvis ikke du vil opleve lag. Det er bygget over en millitary simulator og ikke bare en dx/mantle optimeret spil, de er kun lavet til at føre flydende på de højeste hardwareverdenen har at tilbyde.


    Kan et stk R9 290 ikke gøre det, så har du valgmuligheden for enten at sætte detaljer ned, eller købe endnu et R9 290, da den serie virkelig trækker tænder.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er også kendt som serien med verdens dårligste optimisering. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg må er klære mig enig med de andre her..


    ARMA er kendt for at være elendigt optimeret, og jeg tvivler derfor på, at extra hardware rent faktisk vil gøre en stor forskel. Når man kigger på dit system... ja, så er der IMO ikke så meget mere man kan gøre for at forbedre det. Det er allerede top-notch. :P


    Se evt. her; http://www.overclock.net/t/143…s-arma-so-badly-optimized


    Hvad opløsning gamer du i?

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().