Hjælp - Køb af bærbar: Lenovo y510p vs MM-Vision S/G-serie (eller Asus?!)

  • Hej alle! Er ny her på tweak.dk! Så andre der havde brugt siden til at stille brugerne spørgsmål vedrørende computerkøb, og da jeg synes der blev givet brugbar feedback, har jeg da valgt at forsøge mig med samme manøvre :)


    Jeg skal købe en ny computer meget snart og det skal være en bærbar. Jeg har i lidt over 6 år haft en hvid macbook (fra ca. 2008) og det var min først mac. Den er så langsom og ødelagt nu, at jeg næsten ikke tør vente længere med at købe ny computer. Jeg har været glad for min 13'' Macbook, og ville købe det igen, men synes virkelig prisen er høj, og da jeg altid har elsket PC også, har jeg bestemt mig for at prøve det igen. (har haft det som stationær).


    Mit maxbudget hedder ca. 7000kr, gerne mindre end det, da jeg ikke har mange penge for tiden. Så under 7000 er velkommen! ;)


    - Umiddelbart skriver jeg meget både arbejde og fritid, så den skal være behagelig at skrive på.
    - Jeg skal igang med at lære/bruge photoshop og illustrator til skoleansøgninger, så den skal kunne håndtere disse ret godt.
    - Jeg er gamer by heart, men har (af gode mac-relaterede grunde!) ikke gamet seriøst på min bærbar en del år. JEg har en PS3, men nu hvor jeg endelig smider penge efter en medium kraftig bærbar (til photoshop osv), så tænker jeg, at det vil være rigtig fedt hvis den også egner sig til nyere spil, dog ikke nødvendigvis på høje settings.
    - Min macbook var 13'', så den nye skal enten være 15 eller 13 tommer. Umiddelbart tænker jeg 15, men den skal stadig være bærbar at smide i en rygsæk, da jeg bruger en bærbar mange flere steder end bare på mit skrivebord hjemme.


    Jeg har fundet frem til at det nok enten skal være Lenovo, Asus eller en PC fra MM-vision, da jeg har hørt gode ting om dem. Jeg har ikke fundet nogen specifik ASUS computer, så de to jeg er nået frem til er:


    Lenovo y510p og MM-visions S eller Gserie bærbar.


    Hvad mener I? Jeg har hørt gode ting om Lenovo-modellen, men den bliver åbenbart meget varm og har dårligt touchpad og ringe batteritid.


    MM-visions S og Gserie (13 eller 15tommer til ca.6500-7000) har jeg også hørt gode ting om. Vist kun deres udseende og plastikcase der er lidt grimt.


    Jeg håber I kan hjælpe mig med at bestemme mellem disse 2/3 eller en helt fjerde :)


    På forhånd tak.


    MM-vision G-serie: http://www.mm-vision.dk/g4560-kompakt-gamer-baerbar


    MM-vision S-serie: http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4568-15-6-baerbar (15tommer, findes også i 13)


    Lenovo (hos Føniks Computer): https://www.fcomputer.dk/compu…gb-gamer-b%C3%A6rbar.html

  • jeg ville nok tage en af de to mm vision maskiner :-9


    umiddelbart er det kun grafikkortet der adskiller dem så hvis jeg kan se.
    så ville smide de 100 kr ekstra og købe s4568 maskinen :-)

  • Mange tak :)


    Jeg har også kun hørt godt om MM-vision, så tænker jeg måske går den vej og "støtter" et lille dansk kvalitetsfirma i processen.


    Jeg ringede dog til dem (mm-vision) og de siger skærmen er bedre i g-serien, men grafikkortet bedre i S-serien. G-serien skulle dog stadig være ret kraftig, så den overvejer jeg også, da den er "mere transportabel". Er dog stadig lidt i tvivl. :boxed:

  • tja.. du kan jo altid slutte en ekstern skærm til når du skal arbejde der hjemme :)


    men hvis gaming betyder meget så ville jeg nok gå efterdet bedre grafik kort men det er bare mig :-9

  • jeg har selv S4568eren med GTX 860M har ikke fortrudt jeg valgte det kort, har bla. gamet lidt Sniper Elite 3 med alt på max uden problemer, men mest Aion hvor det osse bare virker.


    Maskinen kommer med på arbejde hver dag :thumbup:

  • Sejt! Jeg hælder også meget til MM-vision nu. Tak for feedback :)


    Jeg har nu også læst virkelig meget om fejl i y510p på både netkort (wifi hopper af og på) og touchpad (det skulle være elendigt). Samt at den skulle blive brændende varm, selv for en gaming bærbar.


    Ift. din s4568, puma99dk, hvor komfortabelt er selve tastaturet så? Jeg skriver meget på bærbar generelt, så det har en del at sige. Og hvor stor er den at slæbe rundt på? Den ser lidt stor ud ift. G-serien, som jeg også hælder meget til. Er den "lille" nok til at smide i en normal PC-rygsæk fx?


    LIge nu ser det ud til at jeg skal bestemme mig for enten G-serien eller s4568, og da den skal vare 5 års tid gerne, så vil jeg tage det helt rigtige valg ;) Også ift. alle "småtingene"

  • synes tasterne er fint til mit forbrug, passer fint med mine store hænder.


    skal lige siges at på kontoret bruger jeg externt keyboard, men uden kontoret, hjemme og andre steder bruger jeg bærbarens tastatur og min godt brugte G500 mus på work og til gaming og det spiller bare, eneste sted jeg lidt føler min bærbar blev var i de varme sommer dage var oppe ved højtaleren ved skærmen, ellers intet at bemærke den spiller bare køre Windows 8.1 Pro x64.

  • Fedt fedt :) Jeg er i hvert fald overbevist om nu, at det skal være MM-vision. Så ser det ud til jeg bare skal bestemme mig for om det skal være G-serie (mindre godt grafikkort, men vist nok bedre skærm, samt mere "transportabel") eller S-serien, som jeg skal have fat i.


    Ved du om der er et sted, hvor man kan se MM-visions computere i en butik eller lignende? Det ville være rart at prøve hvordan de to modeller "føles" inden jeg bestiller, men gætter på de kun har en online shop?

  • Fedt fedt :) Jeg er i hvert fald overbevist om nu, at det skal være MM-vision. Så ser det ud til jeg bare skal bestemme mig for om det skal være G-serie (mindre godt grafikkort, men vist nok bedre skærm, samt mere "transportabel") eller S-serien, som jeg skal have fat i.


    Ved du om der er et sted, hvor man kan se MM-visions computere i en butik eller lignende? Det ville være rart at prøve hvordan de to modeller "føles" inden jeg bestiller, men gætter på de kun har en online shop?


    alså mm-vision har en fysisk butik, men om du kan lige set den model du vil ha ved jeg intet om har aldrig besøgt dem, har kun handle online med dem.

  • Tak :) Hov, det må jeg have overset/misforstået så. Troede kun de havde et lager og onlineshop. Måske jeg kan tage en tur forbi så, hvis jeg ved hvordan hulen man kommer til Lejre fra København, hehe.


    Forresten, der er ikke lys i tastaturet, vel? Jeg ved ikke hvor vigtigt det er, da jeg ikke har haft det før, men hører folk sige, at det er luksus, når man bruger den i mørke.

  • Tak :) Hov, det må jeg have overset/misforstået så. Troede kun de havde et lager og onlineshop. Måske jeg kan tage en tur forbi så, hvis jeg ved hvordan hulen man kommer til Lejre fra København, hehe.


    Forresten, der er ikke lys i tastaturet, vel? Jeg ved ikke hvor vigtigt det er, da jeg ikke har haft det før, men hører folk sige, at det er luksus, når man bruger den i mørke.


    der er intet lys i mit keyboard, er ikke til alt det lær, plus at jeg ved hvor mine taster sidder :))