Spilledåsebygning.

  • Egentlig godt klar over at det måske er nybegynderagtigt at spørge i dette forum, men jeg har ikke bygget pc'er i en del år og sælgeren giver mig ingen respons.
    Jeg har allerede bestilt delene, kunne dog stadig godt tænke mig at høre om nogen her synes det er et ok setup.
    Næste mnd bliver der købt 16gb ram ekstra og et 780ti mere. Pc'en skal kun bruges til at spille lidt på, dog med lidt grafiske opgaver fra tid til anden.


    MSI Z97-GD65 GAMING


    MSI GeForce GTX 780Ti Gaming


    Intel Core i7-4790K


    XFX ProSeries Black Edition 1050W PSU


    HyperX Fury DDR3 1866MHz (16gb)


    Seagate® Desktop SSHD 2TB SATA 6Gb/s


    Samsung SSD 840 EVO 250GB


    Corsair H100i Hydro Series CPU Køler



    På forhånd tak :9xo

  • PSU er overkill meget..


    Og de 16gb ram burde være nok til det næste lange stykke tid.


    Sørg for at bestille nogle Corsair SP 120 Quiet edition i stedet for standard blæsere til H100 .. De larmer MEGET mindre.


    Hvilket kabinet?

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Tak, det var netop noget af det jeg gerne ville høre. Rart ikke at behøve at skrive flere indlæg.
    Jeg finder fluks de blæsere!
    Mit budget er ok, så jeg tænkte den PSU ville være en god investering mht SLI og alt det andet jeg får plads til i HAF X det næste halve år ;)
    Har ingen erfaringer med XFX, hvis den larmer bliver der også fundet en blæser dertil...samme med HAF's blæsere, min ven har samme kabinet og det er jo ikke helt lydsvagt. Tror dog jeg "piller" lidt ved kabinetet, ændrer lidt her og der.

  • Jeg forstår det dog ikke...?


    Du siger: "Jeg skal bruge det til at spille lidt på..."


    Hvorfor i alverden vil du så udvide med 16 GB RAM MERE?? Det er totalt overkill. Og et GTX 780Ti mere? Det er da totalt unødvendigt at smide for så mange penge deri, hvis du ikke skal bruge den til mere end det, du skriver :)

  • Forklarer:
    Er ved at bygge en "simpel" bil-sim. Kører med 3 skærme ;)
    Min bærbare med GTX780m og 16gb ram er ikke optimal til de grafiske ting jeg roder med, skal ganske enkelt bruge 32gb. Men det understøtter mit bundkort ikke, så smider 32 i spilledåsen istedet.


    Edit:
    Starter dog med 16 gb og et grafikkort, har pt kun to skærme og er på udkik efter 3 nye. Evt de helt nye BenQ 24"...må checke dem nærmere :)

  • Er ved at bestille dem, men skal det være 3 eller 4 pins?


    Edit: 4 pins så jeg lige :clap:

  • Har virkeligt svært ved at vælge skærme.
    Skal det være 3 x 24" eller 3 x 27", er 27" overkill?
    Og hvorfor skal det være så svært at finde anstændige skærme med lille bezel ?(


    Vil du gerne have IPS/PLS som giver langt bedre faver end TN gør eller har du det fint nok med TN?
    Samme spørgsmål omkring opløsning er 1080P fint nok til dig eller vil du over i 1440P som har 80% flere pixels end 1080P har.

  • IPS er ønskværdigt ja. og tror faktisk 1080p er fint til 24".
    Kunne forestille mig at 1080p er lidt trist til 27", specielt når man har skærmen så tæt på, har bare ikke nogen erfaringer.
    Men IPS ser jo bedst ud...right?

  • IPS er ønskværdigt ja. og tror faktisk 1080p er fint til 24".
    Kunne forestille mig at 1080p er lidt trist til 27", specielt når man har skærmen så tæt på, har bare ikke nogen erfaringer.
    Men IPS ser jo bedst ud...right?


    1440P gør altså en massiv forskel i spil kan godt være 80% flere pixels ikke lyder som meget mere men det er det, hvis du har penge til det og ikke har noget imod og betale for det så er 1440P vejen frem, 1080P er ikke noget særligt når du først har set 1440P jeg ved jeg ALDRIG selv går tilbage til 1080P.

  • Hvilken skærm har du så valgt? Overvejer om jeg skulle rode mig ud i noget med en 1440p og to 1080p til siderne, jeg kommer jo ikke til at sidde og se direkte på dem.
    2 x 780ti kan vel lige klare at køre de tre skærme tilfredsstillende.

  • Hvilken skærm har du så valgt? Overvejer om jeg skulle rode mig ud i noget med en 1440p og to 1080p til siderne, jeg kommer jo ikke til at sidde og se direkte på dem.
    2 x 780ti kan vel lige klare at køre de tre skærme tilfredsstillende.

  • Hvilken skærm har du så valgt? Overvejer om jeg skulle rode mig ud i noget med en 1440p og to 1080p til siderne, jeg kommer jo ikke til at sidde og se direkte på dem.
    2 x 780ti kan vel lige klare at køre de tre skærme tilfredsstillende.


    Du bør holde dig til samme opløsning på alle skræme ellers vil du muligvis få problemer med spil, eneste minus med 1440P er det æder grafikkort kraft af helvede til, du skal nærmest have 2x kort til en 1440P skærm så medmindre du vil rode dig ud i 3 eller 4 vejs SLI / Crossfire så ville jeg bare holde mig til en god 1440P skærm i stedet for 1x 1440P og 2x 1080P skærme.


    Købte selv en Asus PB278Q som jeg har været meget glad for, dog skal det bemærkes den er PWM så hvis du er følsom over for PWM så er det nok ikke skræmen for dig, PWM kan give folk hovedpine eller ondt i øjnene det er dog meget meget få folk der har det problem.


    Dell U2713HM skulle være en lidt bedre skærm så vidt jeg har forstået og den bruger IKKE PWM så der får du ikke det problem, dog koster Dell U2713HM lidt mere end Asus PB278Q gør så det er op til dig hvad du vil.

  • Korrekt til det hele, fandt lige et par artikler.
    Tror sgu jeg smutter ud og kigger lidt nærmere på de BenQ skærme. Nødt til at checke om deres nye 27" virker pixeleret i brug.
    1440p bliver ganske enkelt for dyrt, i betragtning af hvad jeg har købt og skal bruge det til.

  • Er meget rusten omkring skærme da jeg ikke har fulgt med siden jeg selv købte min i 2012, så jeg er nok ikke den du skal sprøge om råd omking nyere skræme.


    Jeg kan dog sige du skal ikke købe en TN skærm da IPS/PLS er så meget bedre så du vil fortryde det hvis du køber TN skræme, medmindre du kan finde en TN skræm så er næsten lige så god som en IPS/PLS og da jeg ikke er expert så kan jeg ikke fortælle dig om der gør, jeg tvivler dog på nogle TN kommer i nærheden af IPS/PLS.

  • Nu er jeg så løbet lidt død i den.
    Spørgsmålet er om det her kan køre med tilfredstillende resultat, vi snakker bil-sim:


    2 x 780 ti and 3 x BenQ 27" 3D LED XL2720Z (140hrtz):?:


    Der bliver ikke mulighed for 3 eller 4 x 780 ti.
    Og overvejer stadig om de lidt ældre og billigere 60hrtz er fine nok til formålet.