Samlet pc opgradering genstarter ved windows loading screen

  • Hej Håber jeg kan få lidt hjælp her.


    Står i lidt af en knibe, jeg har samlet en pc sammen med en kammerat.


    Desværre genstarter maskinen konstant når den er ved windows flaget i starten.


    Hans gamle setup bestod af(nok ikke relevant anyway):


    MSI 670gm - P23Fx
    AMD athlon x 2 processor
    620W corsair HX620W PSU
    og nogle Kingston ram ddr3 ram


    Han nye setup er følgende:


    Asus M5A97 - R2.0
    AMD FX 8320 3.5ghz
    Crucial Ballistix 2 x 4GB 1600mhz
    Radeon R7 265
    Samme PSU Corsair 620W.
    EN samsung SSD 120GB (840 modellen)
    En ældre Samsung 160GB mekanisk harddisk.


    Opgraderingspakken fra komplett: https://www.komplett.dk/opgraderingspakke-amd-fx-8320/771490



    Mit eget setup som jeg har testet dvs dele på er:


    AMD athlon FX 6 kernet 6100 3.3GHZ
    Radeon HD 7850
    Gigabyte 970A - DS3
    8GB ram som er DDr3 1333mhz mener jeg nok.
    SSD Samsung 120GB med windows på
    HDD 500GB samsung mekanisk til at gemme ting på.


    ------_____-----_______------______


    Jeg har gjort følgende for at teste tingene individuelt:


    Taget CPU over i min maskine for at se om det er den der er et problem med - Mit setup starter fint op med den.
    Taget RAM over i min maskine for at se om det er den der er et problem med - Mit setup starter fint op med det.


    Taget Grafikkort over i min maskine for at se om det er den der er et problem med - intet problem.


    Når jeg sætter hans SSD harddisk til maskinen kan den ikke finde noget at boot'e op fra, det her kan være noget med IDE/RAID/ACHI at gøre men er ikke helt sikker.
    Jeg har ligeledes installeret windows på hans SSD fra min pc af!. så det ser ud som om den virker når den er koblet til min pc.


    Jeg har ligeledes installeret nyeste bios i motherboardet fra ASUS hjemmeside da jeg læste de har haft en del problemer med dette board.



    Når jeg sætter hans mekaniske HDD til siger den ved første opstart: 'du har to valgmuligheder reparer disken pga. der er nogle bad sectors eller start windows normalt'(noget i den stil kommer frem).


    Hvis jeg trykker 1 for at reparer gør den det, bagefter genstarter den, og hver gang den når hen til windows flaget genstarter den.


    Hvis jeg trykker start windows normalt begynder den at genstarte hver gang den når hen til windows flaget.


    Når jeg sætter SSD'en i maskinen kan den ikke finde noget at boote fra selv, og når jeg sætter den til ACHI viser den at den kan se SSD'en også får jeg bare sort skærm.


    Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre for at fejlfinde videre på dette problem. Har i nogle gode råd?.


    Jeg har tænkt på at smide mine ram, grafikkort samt HDD over i hans setup og se om den kan starte normalt op.
    Hvis jeg gør dette vil i så mene jeg kan afklare om det er bundkortet der driller eller HDD?.


    I starten var jeg 100% sikker på det var en fejl med bundkortet der var skyld i den ikke ville starte rigtig op, men nu bliver jeg i tvivl.
    Alle råd modtages!.


    MVH

  • prøv at geninstallere hans maskine kun med ssden i og se hvad der sker.
    kan også være en bios opdatering der er brug for :-)

    det ser rent faktisk ud til at virke, jeg har kun sat SSD'en i nu efterfølgende bootede jeg windows fra en USB pen og nu kan den godt starte og komme helt i i windows!. Tak for hjælpen.