Problemer med Bluescreen

  • Hej Tweakere



    Siden min computer blev bygget har den haft problemer med
    Bluescreen.
    [Blocked Image: http://oi61.tinypic.com/fk48jn.jpg]



    Det forekommer nu oftere og sker ca. 2 gange om dagen. Virker
    til at gå hurtigere hvis jeg ser et stream på f.eks. Twitch.com.


    En måde fejlen hurtigt kan gengives er ved at kører prime95
    blend test, her forekommer den samme Bluescreen efter få minutter eller flere
    timer.


    Alt hardware har kørt ved standart indstillinger siden jeg
    har bygget systemet og har aldrig været overclocket, temperature er også fine
    selv under stress test.


    Tests jeg har udført:
    Kørt Memtest86 i 30 timer på Ram – ingen fejl
    Kørt check disk – ingen fejl
    Opdateret til nyeste bundkort bios
    Geninstalleret Windows
    Kørt Prime95 blend test med følgende hardware konfigurationer og alle fejler:
    o Alt hardware installeret
    o Fjerne 1 ram klods
    o Bytte rundt på Ram klodser for at sikre at den
    ene ikke var fejlbehæftet
    o Prøvet med 2 ram klodser fra andre systemer
    o Prøvet med en anden ram klods
    o Taget grafikkort ud og kørt med onboard
    grafikkort
    o Underclocket RAM
    o Underclocket CPU
    o Taget alt hardware ud af PC'en og samle den igen på mit bord
    o Kørt Prime fra en bootable USB for at kører systemet uden harddiske
    o Testet CPU i en anden PC


    Lige nu er mit system strippet ned til CPU, bundkort, 1 ram klods, PSU og den fejler stadig når jeg tester med prime fra en bootable USB eller hvis jeg sætter min harddiske til og kører fra en ny installation af windows.


    Tror efterhånden kun det kan være bundkortet den er gal med?


    På forhånd tak for hjælpen.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet en gang, sidst af Karse ().

  • Karse hvis du skal ha noget bedre ud af det dmp køre BluescreenView fra Nirsoft, den kan vise hvilke filer som ellers crasher udover hal.dll.


    [Blocked Image: http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview.gif]


    Link: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html



    prøv at update bios på bundkortet til den nyeste hvis dette ikke er gjort og hent drivers direkte fra Intel af til chipset, ACHI, MEI osv.

  • Hey, jeg har brugt bluescreenViewer og et er hal.dll og ntoskrnl.exe der failer hver gang. Bios er opdateret og drivere skulle være up to date. De sidste par prime tests har jeg dog kørt ved hjælp af http://www.ultimatebootcd.com/ så her spillere drivere vel ingen rolle?

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • nope skulle det ikke fra hvad jeg lige kan see.


    efter reset af board ændre to noget voltage el. noget? hvis ikke kunne det godt være board el. psu.


    har du prøvet at køre med den indbyggede HD4600 for at se om Windows stadig BSOD.

  • nope skulle det ikke fra hvad jeg lige kan see.


    efter reset af board ændre to noget voltage el. noget? hvis ikke kunne det godt være board el. psu.


    har du prøvet at køre med den indbyggede HD4600 for at se om Windows stadig BSOD.

    Har ikke rodet med volts eller andet i bios og har resetted den et par gange. Jeg ved ikke om dette board kan finde på at sætte noget forkert? synes dog det ville virke lidt mærkeligt.
    Da den fejlede de første par gange var det første jeg fjerende mit R9 290 og har kørt med onboard i de fleste tests :/. Har en PSU i et andet system som jeg vil prøve med.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Jeg er nu i gang med at teste med min brors corsair TX750 Psu. Hvis dette fejler vil jeg invistere i et nyt board muligvis den nye udgave af mit board med z97 chipset.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Jeg har nu prøvet med en ny PSU og et nyt bundkort, den fejler stadig :( er ved at løbe tør for muligheder.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • og det er stadig med en block ram og en hdd?


    så kan det jo være processoren som fejler men det sker bare næsten aldrig.

    Har haft CPU inden i butikken hvor jeg købte den og de fandt ikke noget. Kører ikke med nogen harddiske atm, kører test fra ultimate boot disk.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Har haft CPU inden i butikken hvor jeg købte den og de fandt ikke noget. Kører ikke med nogen harddiske atm, kører test fra ultimate boot disk.


    Så tager vi den lige 1 gang mere for arveprins Knud, altså ind med skeer.


    Du har fået testet hver del i din maskine hver for sig, og alt virker efter hensigten ?
    Når du så tætter tingene sammen i DIT system, så kommer den BSOD ?


    Nu siger du ikke hvordan du har installeret windåse, men nvkernel.exe fejl, kommer da dybt inde fra windåse, ret mig endelig hvis jeg tager fejl.


    Kunne det være et dårligt cd/dvd drev som ikke læser alt godt ved installering?
    Kunne det være en fedtfinger på skiven hvis du bruger sådant et medie endnu ?
    Bruger du USB pen til installering, kunne der så været gået noget galt, da den så blev sat op som installeringsmedie ?


    Kunne det evt. være, at dit bundkort undervolter lidt fra standard, så både chipset og ram måske lige skulle have en lille nøk opad ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Nvkernel.exe fejl, har intet med Windows at gøre! Det er selve kernen, og det er den som giver selve BSOD'en. Det er derfor den angives som en fejl.


    Karse: Din CPU er defekt! Jeg vil gætte på at du kører med en AMD CPU? Prøv at google hal.dll bsod. Der er bunker som oplever den fejl, med defekte CPU'er. Ja, de kan også køre CPU stresstest time efter time, uden fejl. Men så snart de skifter CPU'en, så forsvinder deres BSOD.


    M.v.h.

  • Nvkernel.exe fejl, har intet med Windows at gøre! Det er selve kernen, og det er den som giver selve BSOD'en. Det er derfor den angives som en fejl.


    Karse: Din CPU er defekt! Jeg vil gætte på at du kører med en AMD CPU? Prøv at google hal.dll bsod. Der er bunker som oplever den fejl, med defekte CPU'er. Ja, de kan også køre CPU stresstest time efter time, uden fejl. Men så snart de skifter CPU'en, så forsvinder deres BSOD.


    M.v.h.


    Henrik måske du skulle læse lidt mere, han køre intel ellers truvler jeg på han køber et bundkort med z97 chipset til and AMD cpu ;)


    Jeg er nu i gang med at teste med min brors corsair TX750 Psu. Hvis dette fejler vil jeg invistere i et nyt board muligvis den nye udgave af mit board med z97 chipset.


    men ja som Ebo skriver kan det godt være dårlig source som gør det el. sata kable.

  • Jeg er også selv ved at være ret sikker på det er CPU'en selvom jeg har fået den testet i butikken :/ har prøve med 4 forskellige ram klodser, 2 bundkort, 2 PSU'er, Windows 8.1 og 7 på forskellige harddiske, har kørt uden harddiske og loadet ultimatebootdisk fra en USB og kørt prime der fra.

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Så må der prøves med en anden cpu.. Bare for at være helt sikker. Det ville da være trælst at købe ny, og at den så fejler igen... Lån en, og så test den i vildskab.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W