Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 30. juli 2014, 16:58

Jeg går og leder efter en bærbar til gymnasiet, og lidt lettere gaming. Nu har jeg gået og udskudt det lidt, men tænkte i måske kan hjælpe mig da jeg helst skal finde den inden for 1-2 uger.

jeg har et par krav til den:
den skal have en forholdsvis god processor (i5/i7)
den skal være tynd og let (ikke lige så tynd som en macbook air, men omkring de der 2 cm og veje omkring 2 kg)
den må gerne have 8 gb ram
og vigtigst af alt skal den kunne holde længe på batteriet... helst 8 timer
hvis det kan lade sig gøre, så må den gerne have et eksternt grafikkort ligesom den lenovo jeg har linket

jeg har kigget lidt på den her http://shop.lenovo.com/dk/da/laptops/len…ies/u430-touch/
men mange siger at den ikke holder de 10 timer på batteriet som lovet, men kun 6,5 timer :(

har i andre forslag til en computer
og tænkte på om der fandtes et eller andet ekstra batteri man kan lade op hjemmefra, og så bare sætte opladeren til det når man var ved at løbe tør for strøm??? jeg har set det til mobiler og ipads, men ikke til computer? :D

2

onsdag, 30. juli 2014, 18:13

Jeg har en XMG c703, som har i5. Den vejer dog 2.6, men det er også en 17.3 tommer skærm. Den gør det godt til gaming, tastaturet er dejligt at skrive opgaver på osv. osv.

3

onsdag, 30. juli 2014, 18:18

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go
| flickr photostream | Youtube VLOG | Youtube gaming kanal |

4

onsdag, 30. juli 2014, 18:23

#3, den ser god ud, men det er da nedern at have at gøre med sådan en lille skærm hvis der skal games :)

5

onsdag, 30. juli 2014, 18:35

#3 den holder ikke lang tid nok på batteriet :(
#4 jeg ser helst at det er en 15 eller 13 tommer skærm, da den primært er til skolebrug

6

onsdag, 30. juli 2014, 18:42

#1 Det er selvfølgelig forståeligt. Jeg synes ikke selv at det har været et problem, men jeg havde jo også en tyk msi før den her, så det var egentlig en lettelse på en måde.
Den er nu meget nem at tage med rundt på skolen selvom den er forholdsvis stor.

Jeg forstår dog ikke hvorfor din computer skulle kunne holde så længe, på min skole satte vi alle sammen bare vores oplader i hele dagen, men vores skolegang var også baseret på computere.

7

onsdag, 30. juli 2014, 18:42

så er det bare at tage den næste i rækken :-)

http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4568-15-6-baerbar

grunden til at jeg linkede den mindre model er at den nemmere passer i tasken. hvis du sidder i skolen er der vel også mulighed for at sætte svinet til strøm ??

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd

8

onsdag, 30. juli 2014, 19:36

Ville det egentlig ikke være en god ide at fortælle hvad dit budget ligger på ? :D

9

onsdag, 30. juli 2014, 19:37

#6 problemet er at vi hele tiden skifter lokale... vi er ikke i et lokale i mere end 1,5 timer, og jeg gider ikke at være afhængig af at skulle sidde tæt på en stikkontakt, men som jeg skrev nederst på indlægget, så tænkte jeg på om der var sådan et eksternt batteri man kan lade op hjemmefra, ikke et man skal skifte ud med computerens, men et man kan sætte opladeren til?

#7 den holder ikke lang tid nok på batteriet

MEN! hvad synes i om den lenovo jeg linkede?? har i noget erfaring med den model, eller bare lenovo generelt? :D

10

onsdag, 30. juli 2014, 19:52

Nu er jeg ikke den helt store computer spec nørd, jeg fortalte bare udfra hvad jeg synes hvordan min har været :), men jeg giver da et skud alligevel.

Den ser fin nok ud, men eftersom hvad jeg kan se er der kun 256 gb på harddisken. Det kommer du desværre ikke langt med.

11

onsdag, 30. juli 2014, 20:01

#10 harddisken synes jeg ikke er noget problem.... jeg har også en ekstern harddisk, så det skulle ikke været noget problem.... mit budget er på omkring 10k... men kender du nogen form for batteri som jeg har nævnt tidligere? :D

12

onsdag, 30. juli 2014, 20:05

Det er ikke noget jeg har hørt om, men det kan da være.

13

onsdag, 30. juli 2014, 20:13

har f.eks. lige fundet denne her... men den er godt nok lidt dyr http://www.mytrendyphone.dk/shop/laptop-…eri-66679p.html

14

onsdag, 30. juli 2014, 20:49

Jamen hvis dit budget er 10k og computeren koster lidt over 7 er det el også fint nok?
Derudover står der at computeren har batteri op til 10 timer og ikke at den kan holde 10.

Bare lige for at nævne det igen så vil du nok bliver overrasket over hvor lidt 256 gb er. Jeg har lidt over 100 på mit c drev, jeg har kun gemt et spil der fordi ellers er der ikke plads til ret meget andet. Heldigvis har jeg et d drev med 500 gb

15

onsdag, 30. juli 2014, 20:56

jeg har alle mine film osv på min eksterne harddisk, og den computer jeg sidder med her har 300 gb harddisk, og det synes jeg er helt fint :D men kender du nogle computere der minder om den lenovos specs? :D

16

onsdag, 30. juli 2014, 21:09

Jeg tror det kan blive svært at finde en pc der er god til at game, som samtidig bruger minimalt strøm.

17

onsdag, 30. juli 2014, 21:29

den behøver jo ikke at være virkelig god til at game.. jeg har ingen planer om at køre noget på ultra, men der må der være andre computere med ca. samme specs som den lenovo jeg linkede? :D

18

onsdag, 30. juli 2014, 21:51

Så er der den #7 linkede :D

19

onsdag, 30. juli 2014, 23:02

der findes eksterne batterier eller et batteri du kan skifte med det der sidder i maskinen når den er ved at dø :-)

lenovo er generelt et godt mærke, i hvert fald deres professionelle maskiner har altid haft et virkelig godt ry og kan holde til virkelig meget.
har selv en net book fra dem der er ved at være meget gammel den har jeg smidt linux på nu og den kører stadig upåklageligt :-9

du kan evt kigge efter en msi gaming maskine eller en der har delt grafikkort. der er lavet nogle hvor de både har et grafikkort fra nvidia til de tinge ting og så en hd4000 eller noget i den stil på processoren når du kører lætte ting :) det gir længere batteri tid. eller så få fat på en forlænger ledning :-) det var min løsning. koster under en hund for 10 meter ledning med stik på i harald nyborg :thumbup:

/dwmc

20

torsdag, 31. juli 2014, 11:13

kan man på de maskiner med både et intel hd grafikkort og et f.eks. nvidia, slå det krævende grafikkort fra mens man kun bruger det lette, eller kører de bare begge to hele tiden?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.