RMA loven

  • hejsa


    hvis man modtager et stykke hardware som er brugt/beskadiget, og man gør firmaet opmærksom på dette, hvem skal så betale fragten til returnering af produktet ifølge rma lovgivningen?

  • Alt efter hvem du har handlet hos får du enten automatisk en returmærkat som er forbetalt - eller kan bede om en. Der er selvfølgelig også et par firmaer hvor du selv skal gøre opmærksom på at de skal godtgøre fragten (gem kvitteringer fra Post Danmark!)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis sælger ifølge loven skal betale for fragten, så er firmaet vel også forpligtet til at sende en returmærkat?


    Hvis man selv betaler fragten og sender varen til firmaet og firmaet så efterfølgende vurdere om de har lyst til at betale fragten så er det vel ikke I overensstemmelse med loven? Jeg er nysgerrig da det er meget forskelligt fra firma til firma om de sender returmærkater.

  • Gør det nogen forskel i praksis om du får en returlabel eller pengene overført senere? Jeg har svært ved at se hvorfor det ene skulle være så vigtigt - Men jeg ved ikke om de er påkrævet det ene over det andet lovmæssigt...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Så du har købt en 100% ny vare?
    Som ved levering er defekt (det kan du konstatere uden at åbne pakken) eller da du tager varen i brug og konstatere den er defekt?


    Defekt vare: Butikken betaler
    Retur vare: Du betaler
    Reklamation: De betaler, såfremt der er noget galt med varen. Ellers kan du blive opkrævet et behandlings gebyr(Kun få bruger denne, som f.eks Telia gør).



    Hvilket firma drejer det sig om og hvis du ikke er tryg ved dem, hvorfor har du så valgt dem?

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Jeg vidste ikke at firmaet havde fået så mange dårlige anmeldelser og jeg tjekker normalt aldrig trustpilot eftersom der er meget fusk med anmeldelserne på sitet, og normalt handler jeg også hos dustin hvor jeg er fast kunde, så det var måske en fejl at købe hovedtelefonerne hos firmaet.


    Med det sagt så fik jeg kontaktet forbrugerhotlinen og spurgte dem, og de sagde at sælgeren skal afhjælpe fejl og mangler for egen regning jvf. købeloven, så jeg gemmer postkvitteringen så jeg har bevis for at jeg har betalt for fragten, normalt plejer butikkerne at sende en fragtlabel, men ikke i dette tilfælde.