første gamer pc

  • dav. jeg bygger snart min første gamer og mit budget er maks 12000.


    her er det jeg har frundet frem til indtil videre:


    i7 4790k


    h100i


    asus Maximus vii hero


    corsair 750d


    asus gtx 780


    wd Black 1tb


    samsung ssd 120gb


    corsair vengeance pro red 16gb 2133MHz


    corsair rm1000, så jeg kan køre sli om nødvendigt.


    samlet pris: ca. 12200 på komplett.


    er det en fin gamer?. jeg ved godt at jeg kunne havde sparet på mange ting og så havde valgt endnu et gtx 780, men det skal helst være gode komponenter, ikke sårn noget billigt noget der ikke kan en skid, og som går i stykker med det samme :D. jeg overvejer at overclocke en lille smule til ca. 5GHz. jeg vil også bruge den til video/billede redigering :D

  • Du vil overclocke "en lille smule" til 5 GHz? Det er langt fra alle Core i7-4790K'ere der kan nå derop.


    Du kunne tage en god luftkøler i stedet for Corsair H100i, de larmer mindre. Og så en 256GB Crucial MX100, 120GB er sgu i underkanten i dag.


    Strømforsyningen er overkill. Til 2xGTX 780 kan du klare dig med 750-850W. Så kan du også vælge lidt højere kvalitet end Corsair RM.


    Og så er der i øvrigt ikke den store forskel mellem en Core i7-4790K og en Core i5-4690K i spil.

  • 1000 watts er overkill du har ikke brug for mere end 750 watt til 2x grafikkort og Corsair RM er spild af penge da du kan få en bedre PSU til en lavere pris, Hvad angår Corsair H100i så er den også spild af penge Noctua NH-U12S og NH-U14S koster mindre kølere lidt bedre og larmer meget mindre.


    Kan ikke se hvorfor man skulle købe noget der er dårligere og så betale mere for det på samme tid ville da være dumt.

  • Corsair RM er sku en fed strømforsygning. Larmer slet ikke. og yder helt fint. Da jeg skulle have en ny en. sagde alle også XFX. Men den gik hurtigt i stykker. Nu har jeg så en Corsair Rm 750 den er jeg sku glad for. H100 er også en fed køler. Jeg ved godt at folk bliver ved med at sige at luftkøling er lige så godt. Men den størreste fordel er at du har ikke en kæmpe klods på dit bundkort. Jeg har den gamle 80 model. ja den lamer lidt i pumpen. Men det er ikke noget jeg ligger meget mærke til.

  • Så hvis den kostede 100-150 kr mindre så var den god nok? hvad jeg får ud af ham der inde er at det størreste problem er prisen. dog er prisen ikke et problem for mig. Jeg mener den er alle pengene værd. min computer køre skønt. meget bedre end med min XFX som jeg var nød til at bytte. Hvad der er vigtig er at ens computer køre godt. Og jeg er rimelig sikker på at om år køre den stadig lige så godt.
    Det var faktisk også meningen at jeg ville have byttet min xfx til en anden xfx. men jeg vil på ingen måde købe en strømforsyning som så går i stykker også er nød til at få en dårligere fordi der ting ikke virker. Så heller købe et andet mærke.

  • Nu har jeg også efterhånden bemærket, at shilka bare gerne vil tale ned om vi andres valg, og at det eneste rigtige at eje, er det som han ejer. RM er en god PSU, og hvis de 100 kroner er det, der skal være den afgørende faktor, så er ens budget nok bare for stramt til at bygge en ordentlig PC. Man kan jo ikke stemple en PSU som værende dårlig, bare fordi den er 100 kroner dyrere, end man finder passende, hvis det egentlig er en god PSU ;)

  • Johnnyguru som er the man,
    når det gælder strømforsyning, kunne faktisk godt lide Corsair RM serien, dog var det nogle der sekundære caps som var low grade. Den er dog stadig fin.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hvis man kan få noget der er bedre og som koster mindre hvorfor skulle man så købe den der koster mere og som er dårligere, er totalt hul i hovedet og gøre, jeg taler ikke ned om andres valg jeg siger Corsair RM er et ripoff når du kan få bedre til en lavere pris og jeg kan bevise det hvis der er nogle der tro jeg er Corsair hater eller noget,


    Corsair er ikke det firma det var før i tiden det er blevet overhypet så meget at der er folk der er blevet hjernevasket til at tro det er det eneste man nogensinde, og til har jeg og sige brug hovedet og kig på alt hvad der og find hvad der er bedst til ens behov og ens prisniveau om det så.

  • Måske fordi man har prøvet noget som skulle være så godt og som slet ikke var det? min RM køre bedre og er mere still end den XFX jeg havde før.


    Så fordi du har læst at nogen siger at de ikke er gode, så tror du fuld ud på det. jeg er virkelig ligeglad hvad folk måler sig til, du kan ALDRIG gå efter det. det kunne lige så godt have været et tilfælde. Når jeg nu om måske 4-5 år skiver her inde at den stadig køre pisse godt. begynder du så at græde fordi den har hold så langtid?


    Man skulle næsten tro at du er i famille med Dnope.

  • Måske fordi man har prøvet noget som skulle være så godt og som slet ikke var det? min RM køre bedre og er mere still end den XFX jeg havde før.


    Så fordi du har læst at nogen siger at de ikke er gode, så tror du fuld ud på det. jeg er virkelig ligeglad hvad folk måler sig til, du kan ALDRIG gå efter det. det kunne lige så godt have været et tilfælde. Når jeg nu om måske 4-5 år skiver her inde at den stadig køre pisse godt. begynder du så at græde fordi den har hold så langtid?


    Man skulle næsten tro at du er i famille med Dnope.


    Jeg har ikke læst noget og valgt og tro på det, det er MIG der har skrevet det, bare kig på brugernavnet
    http://www.overclock.net/t/145…t-to-buy-a-corsair-rm-psu


    Og kan bevise den er er dårligere end meget andet i samme prisklasse.
    http://www.overclock.net/t/148…lly-modular#post_22109815
    http://www.overclock.net/t/149…lly-modular#post_22435753


    Har siddet og kigget på data fra jonnyguru techpowerup og mange andre review sites og sammenligne data fra dem alle samme, result Corsair RM var slet ikke i nærheden af de fleste af de andre det er FACT ikke noget jeg selv syndes.


    Som du selv kan se så er der mange PSU´ere der er bedre og som koster mindre, er mig der har skrevet alt det efter og have brug et utal af timer på at læse ALLE de reviews og lavet research i endnu flere utal af timer, er sgu ikke noget jeg går og siger for sjov eller fordi jeg kan lide det siger det fordi jeg er en af de få der bliver så meget tid på research så jeg faktisk ved hvad jeg snakker om og laver, har snakket med jonnyguru en del gange før han er sgu flink nok.


    Med 2½ år på OCN og over 23.000 posts så ved jeg godt hvad jeg laver og det er ikke for sjov jeg er seriøs

  • Hvis du læser JohnnyGURU's review så var der caps der var blevet for varme og brændt af i "Hotboxen" hvilket er det scenario han bruger til at teste PSU'en under for eksempel varme som man ville se på en varm sommer dag. Så fanless mode give me a break! Det er mere: Sluk for larmen og lad den brænde..


    Til jer som beskytter RM og er blinde for de ting som Corsair lader gå på markedet til den pris.. Lad være med at være en Fanboy du får ikke noget ud af det, ja du beskytter Corsair bliv du bare ved men har du virkelig lyst til at stå med en PC der muligvis brænder af.. Den gør det nok ikke men spar dig bekymringerne og køb noget der holder..


    Mit fanboy rant var ment mod dem der poster ikke køber selv, men som jeg sagde.. Tag og lydt til Shilka han ved fandmer hvad han snakker om.. Køb dig en Strømforsyning der ikke har nogle af de problemer som der efterhånden har vist sig ved RM serien.. :9xo


    I min rant snakker jeg om 850W RM.


    http://www.jonnyguru.com/modul…eviews&op=Story6&reid=369


    650W RM klarede sig bestemt ikke bedre..


    http://www.jonnyguru.com/modul…eviews&op=Story6&reid=363

  • Tillykke shilka det viser måske bare at du har alt for meget tid. som jeg siger lad os nu se. du kan ikke på baggrund af tal sige hvor langtid den holder.


    Quarazhi det er ikke noget med at være fanboys. Jeg HAVDE købt en XFX som alle siger er så gode. Det var den ikke og de fik den tilbage. Hvorfor skulle jeg så vælge at stole på at den næste er bedre? Johnnyguru havde fået den havde han sagt at det var noget lort og den ikke virkede godt nok. så kunne man heller ikke købe den.




    I er det man kalder talnørdere. i går op i tal og ikke hvordan det er i paktisk.. En anden ting er nu har jeg set ja måske 10 strømforsyninger gå op i røg INGEN har nogen sinde taget hardware med. Jeg skal nok skrive her inde hvis den brænder af. og først der kan man sige om det var et godt købt.



    BTW Quarazhi virkelig sjovt at det er din første post. Du er vel gode venner med Shilka. som du ser som din guru hvor du lige er nød til at forsvare ham? det er sku lidt ynkeligt er det ikke? manden kan vel selv svar for sig selv?

  • Jeg ved ikke hvad dit problem er og jeg er sådan set også ligeglad, så hvis du syndes det er sjovt og gøre nar af andre folk interesser deres måde og leve på og andre folk og du syndes det er cool så kan du få det i fred jeg er sådan ligeglad hvad dit problem er du skal bare ikke lade det gå ud over andre folk der sprøg om hjælp.


    Det kunne tyde på du ikke ved ret meget om PSU´ere og fordi du har købt noget som ikke var så godt så føler du at du er nødt til at forsvare dit køb og nu forsvare du dit køb ved at fortælle andre de skal købe den så du kan få det bedre ved dit køb, kan godt være du kan lide den men det betyder ikke du skal presse halvdårlige ting solgt til masiv overpris på andre folk.


    Tag og læs om hvad ripple og voltage regulation og forsøg og fortår tingene og kom igen når du ved hvad du taler om for du er slet ikke seriøs på nogle måder, du nægter endda og tro på klare tydelige beviser der forklare i helt små detailer hvad der er galt med RM serien.


    Hvis du ikke kan være seriøs og lære nye ting eller ved hvad du taler så vil jeg forslå at du sprøg dig selv hvorfor du er her på tweak.dk og hvorfor du skriver.

  • Jeg kender ham fra andre forum hvor han ligesom jeg prøver at hjælpe folk med at købe noget hardware som får gode reviews og er støttet af mennesker som ved noget om emnet.


    Jeg ville bestemt aldrig prøve at anbefale noget som RM serien fordi den ikke er god nok til den pris som den har, og ligesom så meget andet hardware fra Corsair får premium pris fordi der står Corsair på kassen.. Jeg ville bestemt heller aldrig anbefale noget fra XFX fordi jeg ved at det er Seasonic der står bag dem, så hvis jeg vil have en Seasonic platform så køber jeg Seasonic. Det er jo højst sandsynligt XFX Core Black Edition du har købt.. Den anden grund til at jeg aldrig ville anbefale XFX det er fordi at de har en shitty RMA service i Amerika og er kendt for ikke at ville tage produkter tilbage som er gået i stykker (Det har ikke noget at sige her i Danmark fordi det går i gennem sælger og ikke firma) så med det sagt så vil jeg ikke støtte et firma som tager deres kunder i prik prik prik prik prik..


    Jeg syntes du skal tage og kigge på JohnnyGURU's review også bestemme dig for om du virkelig vil anbefale den igen, også næste gang syntes jeg at du skal lade være med at gå efter struben på folk der rent faktisk ved en del om det. Prøv og lyt istedet tag lære.. Jeg syntes også at du skal lade være at skrive noget tilbage nu, fordi jeg er faktisk ret træt af at skal bruge tid på at prøve at overbevise en dør om at den ikke skal blæse op når vinden skaber gennemtræk i huset..


    Med det sagt så syntes jeg at køber skulle tage og kigge på EVGA Supernova G2 serien. Den er rigtig god og er baseret på SuperFlower Leadex platformen, den eneste grund til at jeg ikke bare anbefaler SuperFlower Leadex det er at de er svære at få fat i her i landet jeg har en selv og er super glad for den. Så tag og kig på EVGA SuperNova G2 serien. ;)

  • "Jeg ville bestemt heller aldrig anbefale noget fra XFX fordi jeg ved at det er Seasonic der står bag dem" det er da kun noget der tæller opad, da Seasonic er nogle af bedste PSUer til prisen....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.