Ny computer?

  • Hej alle sammen.


    Jeg er fornyligt faldet over dette forum da jeg sad og kiggede efter hardware og andet. Jeg ville høre hvad jeg burde vælge af hardware hvis jeg skal kunne spille BF4 med alt på ultra! Lige pt kan jeg kun spille det på low og der lagger det, så byt til nyt er aktuelt! Mit budget ligger på mellem 15-20.000! Hvis der er nogen der har mod på det, så smid gerne nogle idér! Jeg har forresten lige købt kabinettet! Corsair Carbide 540 Air! :)

  • Hvis det kun er til spil så er X79 eller X99 hul i hovedet, hvad jeg ville vælge selv


    Gigabyte GA-Z97X-Gaming G1 som koster ca 1900 kr eller tage modellen over Gigabyte GA-Z97X-Gaming G1 WIFI-BK til ca 2700 kr
    Intel Core I7 4770K koster ca 2200 kr
    Noctua NH-U12S koster ca 500 kr (grunden til jeg har valgt den køler er den larmer mindre end Corsair H100i og den er lige så god plus den koster mindre) eller du kan tage en Noctua NH-U14S men der får du måske problemer med den rager ind over RAM og PCI-E slots.
    2x8 GB Kingston HyperX Beat 2400 MHz RAM koster ca 1200 kr
    1x Asus GTX 780 Ti CU II til ca 4600 kr eller 2x Asus GTX 780 CU II til ca 6600 kr, hvad du nu selv syndes er bedst
    Samsung 840 Evo 500 GB SSD koster ca 1600 kr
    Super Flower Leadex 750 watt PSU koster ca 950kr


    Der er for 13.000 til 16.000 kr dele her så kunne du måske smide en HDD i hvis du syndes du har brug for det?
    Bliver ca 18.500 kr hvis du smider et Asus GTX 780 Ti CU II mere i

  • Hvis jeg smed så mange penge efter en gaming pc, ville jeg nok også opgradere skærmen. Enten en 1440p, som ASUS 27" PB278Q eller en 4k skærm.


    Problemet ved 4k er at det kræver en masse Vram på grafikkortet, helst 6GB for at være lidt fremtidssikret. Man skal nok have 2x ASUS GeForce STRIX GTX 780 6GB i SLI for at kunne trække en 4k monitor. Så får man hurtigt brugt 20k.


    Hvis du vil forsætte med din nuværende 1080p monitor er en Nvidia GTX 780ti det bedste valg, men den har kun 3GB Vram, så derfor er en AMD 290X med 4GB Vram at foretrække hvis du opgraderer til en 1440p skærm.


    Men jeg synes kun du skal vælge en GTX 780ti hvis du er sikker på du vil beholde din nuværende skærm over de næste 2-3 år.


  • En ting og bemærke ved Asus PB278Q er at den bruger PWM som man skal næsten se den før man køber en ellers kan man ende med at må sende den retur, har selv en og jeg er heldvis ikke følsom over for PWM men jeg kan dog godt bemærke den er PWM hvis jeg sidder foran den hele dagen.

  • En ting og bemærke ved Asus PB278Q er at den bruger PWM som man skal næsten se den før man køber en ellers kan man ende med at må sende den retur, har selv en og jeg er heldvis ikke følsom over for PWM men jeg kan dog godt bemærke den er PWM hvis jeg sidder foran den hele dagen.


    Ja det er rigtigt, det har jeg hørt om. Så en Dell U2713HM er nok at foretrække.

  • Ja det er rigtigt, det har jeg hørt om. Så en Dell U2713HM er nok at foretrække.


    Den koster vist også lidt mere så vidt jeg husker?, Asus PB278Q er ikke en dårlig skræm man skal bare være bevist om den er PWM så man ikke ender med at få ondt i hovedet og øjene og man så ikke kan forstå hvorfor.

  • Køb nu i7-4790K. Den koster 2300, og rummer nyeste teknologi :-) At købe et Gaming bundkort med Wi-Fi er direkte dumt. WiFi og gaming hører bare ikke sammen. MSI Z97 Gaming 7 eller Gaming 9 med Killer E2200 netværk er vejen frem ;-) R9 290X giver dig mest for pengene, så det ville jeg gå efter :-)

  • Kommer fra vestsjælland ved Næstved, men tænkte på og der ikke er en side hvor man kan bestille det hele samlet, når jeg først har bestilt så skal det gerne være der dagen efter, eller går jeg i spåner da man jo glæder sig helt vildt! :D


    Jeg er meget glad for alle jeres bud på nogle fede builds og det hele er skrevet ned og sat til overvejelse! Dog vil jeg gerne prøve noget Nvidia da jeg har haft AMD altid. :)