Valg af computer til 9 årig til skole og spil

  • Hej, min søn på snart 10 år skal have en computer. Den skal kunne bruges til lidt at browse på nettet - Youtube osv. Samt til lettere skolearbejde. Derudover skal han kunne spille på den - World of Tanks, minecraft, osv. Budgettet er ikke så stort, men omkring 4.500 kr. Det må gerne være en stationær incl skærm eller bærbar.. Jeg har kigget på denne - kunne den være et bud eller findes der andet i den prisklasse der passer bedre til vores behov? http://www.elgiganten.dk/produ…15-6-barbar-computer-sort

  • tror det blir lidt svært at få en starionær med skærm til de penge. men en laptop er også noget federe så kan den også komme med på ferie og den slags :)


    ud fra hvad jeg sådan lige kan se er det er ret godt køb den du har fundet.
    har altid hørt godt om lenovo og ud fra specifikationerne burde den ikke ha nogen problemer med at køre de spil han gerne vil spille :-)


    du kan evt kigge efter en brugt stationær så kan du nok få lidt mere power for pengene, men så er der formodentlig heller ikke garanti på og den slags :) den ville du derimod kunne opgradere hen af vejen :-)

  • så lige at der sidder en sshd i den hvilket faktisk er ret lækkert :-)
    det vil formodentlig betyde ret hurtig opstart af maskinen osv, mnan kan altid opgradere til en ssd senere hen hvis man skulle få brug for det og de bliver billigere :-)

  • Det lyder lovende, men kan du forklare nærmere... Hvad betyder det?
    Jeg har meget lidt forstand på de her ting, men noget af det jeg var lidt i tvivl om er at den har 5400 rpm og ikke 7200 rpm - er det ok?

  • Til hans forbrug ser det ganske fornuftigt ud.
    Jeg vil ikke mene den HD bliver noget problem, det er ikke den hurtigste hd, men det er kun loading tiderne det går ud over...
    Et godt billigt køb, og han vil blive glad for den...


    Foskellen er hastigheden på harddisken, og har i sig selv ingen betydning for hans forbrug. Vil jeg ikke mene..

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • well der sidder 8 gb cache i den så efter noget tid vil den lære hvad programmer man bruger ofte og gemme dem i den 8gb flash hukommelse så de loader hurtigere. der i blandt windows :-)


    men det har ingen indflydelse på hvordan programmet kører men det er nu dejligt når ting starter hurtigt op :)

  • Den ASUS bærbare har 2 GB RAM på grafikken, hvorimod den fra Lenovo har 4 GB? Og de har begge to GT840M grafikkort. Derfor vil det ikke give nogen mening at købe den fra ASUS :-)


    CPU og RAM mængde er det samme i begge maskiner, så vælg helt sikkert den Lenovo. Lenovo er også bare kendt for at være ren og skær kvalitet :)

  • Den ASUS bærbare har 2 GB RAM på grafikken, hvorimod den fra Lenovo har 4 GB? Og de har begge to GT840M grafikkort. Derfor vil det ikke give nogen mening at købe den fra ASUS :-)


    Den forskel er helt irrelevant. Der er ingen fordel ved at have 4GB hukommelse i stedet for 2GB med et GT 840M. Men man kan stadig godt foretrække det system af andre årsager.