X-FI Titanium + Sennheiser 360

  • Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken indstilling mit lydkort skal have når jeg bruger mit Sennheiser PC 360 headset.


    Mit lydkort er Creative X-FI Titanium Fatal1ty Pro, og jeg kan vælge mellem headphones eller 5.1 og 7.1 i settings.


    Men hvis jeg så går ind og vælger Dolby Digital som encoder hopper den automatisk over på 5.1.


    Dog hvis jeg vælger 5.1 kan jeg selvfølgelig ikke hører andre højtalere end left og right under test, men på "headphones" indstillingen er der en test hvor du kan hører en helikopter flyve hele vejen rundt omkring dig.


    Så hvad er den helt rigtige indstilling når jeg gerne vil have surround lyd i mit stereo headset ?

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • PC 360 er heller ikke et surround headset og jeg tror ikke du kan få surround lyd på den måde, i øvrigt kan den virtuelle surround ikke måle sig med den gode stereo lyd som dit headset har...


    mit råd drop det og nyd lyden som den er..

  • Okay havde bare hørt noget om at gode stereo headset var bedre end surround headset, men var så lidt i tvivl om det var med virtuel surround eller bare den rene stereo. Men så vælger jeg stereo indstillingen.


    Så det vil egentlig betyde, at jeg sagtens kan skille mig af med mit 5.1 lydkort og finde et bedre stereo lydkort til headphones ?

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • ja teknisk set for de fleste surround headset er jo virtuelle og har egentlig kun 2 enheder hvor det er lydkortet som følger med headsettet som laver surround effekten og da dette lydkort som følger med for det meste er til USB så bruger man jo ikke sit gode lydkort til noget andet end pynt, ved mindre man har sit anlæg sat til på dette :)


    jeg ville dog, hvis jeg var dig, sætte mit headset til lydkortet og bruge det for du ville nok kunne høre en smule forskel fra onboard og til det du har sat i selv :)


    mener i øvrigt kun det er Razer og Roccat der har lavet et ægte surround headset med 7.1

  • Ved at Turtle Beach også har lavet et, men tvivler at det er noget værd, for man ser ikke flere bliver lavet.


    Men lige for at være helt sikker, så ville det være det samme for mig hvis jeg havde et stereo lydkort eller et 5.1 lydkort sat til mit headset ?


    For har nemlig aldrig været tilfreds med mit lydkort, så hvis jeg kan skifte det ud med noget bedre gør jeg det, kommer nemlig ikke til have surround til computeren mere.

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • ja for du har jo kun 2 stik fra dit headset du kan sætte i maskinen, nemlig stereo mini jack og mic mini jack...


    langt største delen af de lydkort der bliver solgt i dag er lavet så det understøtter op til 7.1/5.1 men det betyder jo ikke at de ikke kan levere en super lyd til stereo for det kan de...


    ellers skal du se om du kan købe et ekstern lydkort som kan lave en virtuel surround lyd og se om du er tilfreds med dette, jeg ville dog med det headset du har gå efter et godt lydkort og bare nyde lyden af god kvalitets stereo fra dit Sennheiser :)

  • okay mange tak for svar :-)

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Du kan tage et kig på FiiO, da de laver billig eksterne lydkort(de har dog også dyre modeller), samtidig med at bygge/lyd kvaliteten er superb.



    Interne lydkort (PCI-E) er spild af penge hvis du spørg mig, de smider alt for meget støj ind over din mikrofon/højtalere. Hvorimod eksterne lydkort (som bruger usb) har ingen støj, eller meget lav. Når du har et af de eneste gode headsets som kan købes, ville det være surt at ødelægge det med ekstra støj på linjen.


    Tag den model som har de outputs/inputs som du skal bruge og køb det. Jeg kan garantere dig for, at du får en bedre oplevelse med sådan et, end du vil gøre med et internt lydkort.


    http://www.amazon.co.uk/s/ref=…3Daps&field-keywords=FiiO



    Virtuelt 5.1/7.1 surround sound som fås med lydkort (hvilket jeg har diskuterat med andre her inde omkring) Er ifølge mig spild af penge, eller direkte dumt at købe et lydkort ud fra.


    Ja selvfølgelig er det meget sjovt at leje rundt med (i cirka 2 min), men når alt kommer til alt, så virker det altså ikke godt. Det er sjælendt præcist og et ordenligt stereo headset (som du har) er meget mere præcist i spil og især når alle skydespil har det indbygget i dag.


    Hvis du gider kan du tage et kig forbi Linustechtips og deres lyd sektion The Audio Board's Frequently Asked Questions



    Håber det hjælper dig med din beslutning :9xo

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 3 gange, sidst af jesper101996 ().

  • Jo tak gør det da bestemt.


    Men jeg bruger jo et headset, hvor skal jeg så proppe min mic stik ind henne ?

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • På E11 og op efter er der plads til et mikrofon stik :-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Okay fandt E12 til 1200 kr :-)


    Men hvor meget bedre er den frem for denne her


    Kan se E12 smider op til 300 Ohm frem for U7 som kun giver 150 Ohm, men nu er mit headset kun på 50 Ohm ville det gøre den store forskel ?

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Okay fandt E12 til 1200 kr :-)


    Men hvor meget bedre er den frem for denne her


    Kan se E12 smider op til 300 Ohm frem for U7 som kun giver 150 Ohm, men nu er mit headset kun på 50 Ohm ville det gøre den store forskel ?


    Som du selv skrev så har FiiO en bedre amp og generalt bedre komponenter end den fra Asus. Den fra Asus vil også være helt fin, især når du ikke skal drive mere end 50 Ohm.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB