Ny bærbar... hjælp!

  • Jeg leder efter en bærbar computer som jeg skal bruge til gymnasiet, og lidt lettere gaming. jeg har nogle krav, og jeg håber i kan hjælpe mig :D


    Den skal have en god i5/i7 processor


    skal helst have 8 gb ram eller mere


    Den skal være "tynd" (under 3 cm)


    Den skal helst veje omkring 2 kg


    Den skal helst være 15 tommer, 13 tommer går også, men ikke 17!


    Der skal være lang batteritid (den skal kunne klare en gymnasiedag 08:00 til 16:00)


    Grafikkortet er ikke det der betyder mest, men det skal kunne klare lidt lettere gaming, og måske også de nyeste spil på low graphics.... det kunne være fedt med et grafikkort fra den nye nvidia gtx 800 serie.


    Den skal ikke være touch (det gør selvfølgelig ikke noget hvis den er, men vil hellere undvære touch og have bedre performance)


    Pris: under 12.000

  • Goddag og velkommen.


    Du har mange krav og de passer desværre ikke helt sammen.


    GFX sluger strøm - så de 8 timer er ikke helt realistisk på en gamer laptop.
    Men der er vel mulighed for lidt strøm i løbet af dagen?


    og vægten tror jeg også kan blive et problem, med mindre vi taler 13"

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • det er jeg godt klar over, det er også derfor jeg siger at grafikkortet ikke betyder så meget, men er der nogle grafikkort der ikke sluger så meget strøm? :D


    og med hensyn til vægt, så har jeg f.eks. fundet denne http://www.mm-vision.dk/vision-b4570-baerbar-med-ips-panel
    jeg synes den opfylder mine krav forholdsvis godt, men ville se om der var andre bud...


    Men har du et godt bud på en computer der opfylder kravene forholdsvis godt, som sagt har jeg et ret godt budget, så det skulle ikke været noget problem med prisen :D

  • MM var også det første jeg tjekkede.. Tror det er svært at finde mere for samme pris.. Men GFX mæssigt er det ikke godt til spil : /


    Men hvis du holder dig til den der, har du mulighed for at spare sammen til en ordenlig stationær gamer.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Jeg synes at s-modellen fra mm vision er lidt for tyk, og er også lidt bange for batteritiden på den, men du har ikke andre bud på en bærbar, cirka det samme som B-modellen fra mm vision, måske med lidt længere batteritid hvis det er muligt, og hvis ikke, så bare nogle med cirka de samme specs, så jeg har noget at sammenligne med :D