vandkøling eller luftkøling

  • hej alle
    jeg har lidt et dilemma da jeg ikke ved så meget omkring køling.Jeg har en AMD Phenom(tm) X6 1090T processer 3.21 Ghz. problemet er at jeg ikke ved om jeg skal sætte vandkølig eller luft køling i min maskine..... Nogle der har erfaringer som de vil dele både godt som skidt ...eventuelt linke det som i syntes er godt
    Det vandkøling jeg overvejer er
    https://www.komplett.dk/corsai…ro-series-cpu-kler/769223

  • Jeg var ikke ked af at skifte til et Corsair H100i (skiftede dog kølere da de larmede meget), og har endda opgraderet til et custom loop. Jeg synes at det er federe at lege med, men tror at luft kan gøre det lige så godt som lukkede vandkølingssystemer med hensyn til støj og køling. Mit køling er kun fordi det er sjovt at rode med.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • vælger du at kigge på de færdige AIO vandkølingssystemer, husk lige og chekke Antecs og NZXT's systmer ud.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • vælger du at kigge på de færdige AIO vandkølingssystemer, husk lige og chekke Antecs og NZXT's systmer ud.


    Mvh
    Sam

    takker sam
    har du eventuelt et link til hvor du plejer at kigge


    #2 det vil jeg da tage med i mine overvejelser :D


    #3 har ikke helt plads til et corsair h100i :D men tak for forslaget :D