Nyt kabinet = PC Driller

  • Hej Tweaks!
    Nu må jeg sgu søge hjælp herinde.
    Købte nyt kabinet og flyttede derfor mit gamle hardware over i det nye kabinet.
    Jeg mener at have forbundet alt rigtigt.
    Sata porte 1-4 er udfyldt. 2 hdd, 1 front hdd, og en Dvd drev, dertil er der sluttet strøm til disse.


    Jeg har sat mit grafikkort i, med de dertilhørende strømstik så der kun er SLI kabler ledige.
    Fra min strømforsyning har jeg det store brede hunkabel i den indgang på bundkortet der hedder ATX.
    Derudover sidder der et hun stik med 4 pin ned i bundkortet markeret med "ATX 12v."
    Sidst har jeg tilsluttet CPU fan i "CPU Fan" og min bagblæser i "Sys Fan1".
    Har også sluttet Pwr SW til samt reset sw. Disse virker fint nok, da knapperne på kabinettet da reagerer.


    Nårgh nu kommer vi til det spændende.


    Jeg tændte min pc som har brugt det sidste kvarter på at boote, være tændt i 5-8 sekunder for derefter at slukke og starte forfra.
    Med enkelte mellemrum har jeg faktisk haft den oppe at køre, dog uden noget skærmbillede, da jeg benytter mig af HDMI. (Tænker lidt et VGA/DVI stik ville kunne vise mig noget).


    Hvad skal jeg gøre nu? Mit system fortsætter i et uendeligt boot loop og kan simpelthen ikke lige se hvad problemet skulle være?
    CPU samt PSU blæser starter sammen med min udsugning bagpå. Mine harddiske kan jeg høre roterer under opstart og kan også høre at DVD'en lige spiller lidt med musklerne. Men det er så omtrent også lige hvad jeg kan nå at få ud af den, inden den går i gang med sit loop boot helvede.
    Nogle forslag til hvad jeg kan gøre? Har vitterligt passet på både harddiske og andet indmad da jeg har flyttet rundt, så disse burde ikke have taget skade. Har ikke haft pillet ved stik eller noget med strøm til kabinettet, så dette kan det heller ikke være ?


    Jeg synes godt nok at jeg er lidt på røven. Har ingen ændringer lavet, andet end at flytte det over i et nyt kabinet, så kan heller ikke forstå hvorfor skærmen heller ikke reagerer på HDMI?
    Har også forsøgt at tage batteriet ud af mit bundkort i 10 sekunder for så at sætte det ind igen, uden held.



    Er der lige en kvik fyr der kan hjælpe ? Er ved at blive godt og grundigt idiot ??

  • Kan du komme ind i bios med billede på ?


    Hvis ja, så se lige efter hvordan din boot sekvens ser ud, altså rækkefølgen og check osse lige om ACHI/IDE står rigtigt.


    Prøv evt. at starte op med kun 1 ramblok isat, samt at timmings er rigtige.


    Ellers skil det hele ad, og start forfra.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • En god test kan også være at tage pc'en ud af kabinettet og boote der, for at se om det er fordi du kortslutter noget i computeren. Har du onboard grafikkort - ville jeg prøve at starte med det, og start så essentielt som muligt;


    Altså - En blok ram, en harddisk (den med styresystem) osv - så du forhåbentligt kan finde fejlen

  • Hej Igen!
    Har samlet og splittet lortet ad 3 gange nu og det er det samme hver gang.


    Motherboardet sidder på samtlige pins, og rører ikke ved noget.
    Jeg har forsøgt at køre med kun 1 harddisk uden held, dog er jeg ikke lige i besiddelse af et VGA kabel, så jeg kan pt ikke få noget signal igennem til skærmen.


    MEn er det fordi den ikke forstår boot rækkefølgen?

  • prøv helt uden hdds sat til. og så se om den vil noget.


    ellers prøv som de andre siger at samle den udenfor kabinettet. kassen til dit motherboard er en god ikke ledende platform at bygge på :-)