Gamer PC - 10k budget - Hjælp søges

  • Hej alle sammen!


    Nu er det tid igen. En ny gamer pc skal samles!
    - Budget: 10.000 DKK
    - Skal indeholde selve maskinen, men IKKE monitor, tastatur, mus og måtte.
    - Målet er selvfølgelig at kunne nyde spil på så høje settings som muligt. :)


    Jeg har selv kigget lidt på følgende:
    Intel i5 4670K
    MSI Z87-G45
    ASUS GTX780TI
    Kingston HyperX 2x8gb
    Samsung 840 EVO 250gb SSD



    Hvad siger i? Hvordan skal sådan en 10.000 kroners maskine se ud?
    På forhånd, tusind tak for hjælpen! (har du lyst til at hjælpe og kunne du tænke dig en beta key til Battlefield: Hardline, så finder vi ud af det. :)


    /TH

  • Vent lige til i slutningen af denne måned.
    Og snup så en i5 4690k istedet samt et z97 bundkort.


    Gfx, der ville jeg snuppe et gigabyte 780ghz edition.
    Du betaler ekstra for Ti, og så meget er der altså ikke at hente.


    10000 bliver meget hurtigt brugt hvis du vil have 780ti.


    Du kan godt nøjes med 8gb ram.


    Hvad er du til at kabinet?
    Selv er jeg mest til corsair. De laver nogle flotte kabinetter.

  • Alt andet lige så kan du lige så godt få nyeste teknologi i form af Devils Canyon CPU og et Z97 bundkort, så du er up-to-date :-) GTX780Ti er et godt men dyrt kort. Hvis du vil spare penge, så kan du kigge på et AMD Radeon R9 290(X).


    Kabinetter er en smagssag, så der skal vi nok høre, hvad du selv foretrækker :-)

  • Inderhaten:
    Tak for det! Hvis jeg ender med at vente til slut denne måned, kan jeg så ikke ligeså godt smide en Intel Core i7-4790K i istedet for i5?


    Mht GPU, giver det så bedre mening at spare de penge og smide et Asus GTX780 i istedet? http://pcpartpicker.com/part/asus-video-card-gtx780dc2oc3gd5


    Baseret på det du siger har jeg lavet dette: http://pcpartpicker.com/user/Mofu/saved/MnrmP6



    MichaelH: Hvad siger du til ovenstående?

  • Hvis det er 100% til gaming er der ikke meget at vinde på at købe en i7.
    Pengene er bedre brugt på et bedre grafikkort/god CPU køler/større SSD.


    Du skal iøvrigt lige være opmærksom på at dine Vengeance ram er for høje hvis du vælger eksempelvis en Noctua NH-D15


    Mht. grafikkortet så er Radeon kortet på papiret det der giver mest for pengene.
    Der er dog folk der af den ene eller anden grund foretrækker Nvidia alligevel.
    Du kommer til at betale lidt mere for ydelsen, men hvis du gerne vil have Nvidia er det jo den vej du skal gå.


    Jeg er iøvrigt én af dem der personligt foretrækker Nvidia alligevel, da jeg har været lidt uheldig med mine Radeon kort - men du kan helt sikkert også finde folk der har det lige omvendt.

  • Tak for svaret LeetDonkey.
    1. Kan du anbefale en god CPu køler til en i5?
    2. Kan du anbefale et bedre GPU i forhold til mit nuværende valg (Asus GeForce GTX 780 3GB DirectCU II)
    3. Noctua NH-D15, wauv. Det var da også et sindssygt monstrum! :o

  • Jeg kan kun tale for SapphireTech R9 290 Tri-x OC, pris 2899 kr. ca. det performer genialt.
    Gaming tag en i5-4690k, du skal kun have i7 hvis du ved der kommer noget CPU krævende arbejde.


    Du kan jo evt. kigge på en lukket vandkøler i stil med Corsair H75 eller H100, så ingen ram for store :)
    Ellers er Noctua et genialt valg, kan desværre ikke rådgive med ram.



    Jeg skal selv ud og have Asus VII Formula når det kommer og en i5/i7 4x90k.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Ja til begge.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality


  • EVGA SuperNova G2 750 watt er meget bedre og den koster også mindre de fleste steder, men du har slet ikke brug for 750 watt medmindre du vil havde 2x grafikkort

  • Ja der er jo netop og Sapphire 290 tri-x det koster ca 600 mindre end de gigabyte 780 ghz edition jeg nævnte.
    Gigabyte 780 ghz yder rigtig tæt på Ti.


    Men igen er det nok en smags sag. For tror ikke rigtig det kan mærkes på de enkelte fps det feks er bedre end 290 tri-x.


    Jeg stod selv mellem de to kort.
    Og grunden til jeg nik snupper 780 ghz er nok også pga farven passer bedre til min stil.

  • Shilka: Hvilken W vil du mene jeg behøver så? Giver det ikke mening at købe en PSU der sikre jeg har kræft til at udvide med endnu en GPU senere?


    Hvis du ikke skal købe et kort mere senere er der ikke grund til at bruge penge på en PSU der kan det, 550 watt er mere end nok til det system som det er nu.
    Igen Super Flower Leadex / EVGA SuperNova G2 er meget bedre end HX750 er og de koster omkring 900-1000 kr på computersalg

  • Et kabinet du kan kigge på som minder meget om Fractal R4 er Nanoxia Deep Silence 1..


    Jeg er ultra glad for mit!


    http://www.webhallen.com/dk-da…thracite&atcl=search:live



    http://www.nanoxia-world.com/product/1/1/Deep+Silence+1

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Okay, så er jeg kommet frem til noget der ligner et færdigt build! Jeg er gået en anelse over budget men det er OK.
    Se det her: https://www.komplett.dk/k/shop…59-4695-B1BF-7C4563E454DC


    1. Er det nogen der har forbedringer/ændringer der ikke samtidig betyder prisen stiger?
    2. Kender i nogle billigere steder at handle? Valgte Komplett nu her da jeg kender siden og de faktisk var billigere end Føniks, jeg ellers ville have bestilt hos.

  • Computersalg.dk bliver hvad jeg formoder 100-200kr. billiger.. Men de har ikke officiel pris på cpu'en endnu :)


    Jeg har ikke noget at sætte på det, det ser fint ud :)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • har du kigget på edbpriser.dk ?? der er mange steder der har fri fragt over 1000kr. så det kan evt være billigere at købe ved et par forskellige forhandlere :)


    købte selv ved computersalg.dk da de var de billigste der stadig havde en ok rating på trustpilot.dk


    /dwmc

  • NearBy: For et par hundrede så køber jeg gerne hos Komplett grundet deres service i form af returret osv. :) Men snakkede vi 500+ kr, så kunne det være interessant. Du spotter heller ikke umiddelbart nogle dele der ikke virker med hinanden i det build jeg har lavet der?


    dwmc: Jeg vil bestemt tjekke edbpriser.dk nu! God idé. :) Tak for det.