GTX 780 - Er min DVI-D port gået i stykker?

  • Jeg har lige opgraderet til en 144hz monitor (XL2720Z) og været mildest talt uimponeret over springet fra 60 til 144hz - det er så indtil jeg finder ud af, at jeg har brugt DVI-I udgangen på mit GTX 780 (EVGA SC ACX) og ikke DVI-D, som man jo skal.


    Men det lader til, at DVI-D porten ikke virker. Jeg har indtil nu haft to skærme som har kørt over HDMI og DVI på DVI-I porten - jeg har altså aldrig brugt DVI-D porten.


    Jeg bruger det medfølgende DVI-D dual link kabel fra skærmen til at forbinde - det virker fint i DVI-I porten men ikke i DVI-D. Jeg har desuden et DVI-I kabel, som også fint forbinder med skærmen i DVI-I porten. Jeg har altså prøvet forskellige kabler, forskellige udgange og alt lader til at virke - udover DVI-D porten.


    Skal porten slåes til på en eller anden måde? Eller er den defekt? Forslag modtages MEGET gerne. Grafikkortet er købt i september 2013 - så der er vel heller ikke garanti? Jeg tænker, at hvis porten er defekt, må den have været det fra starten, da jeg aldrig har brugt den og den har haft den medfølgende beskyttelseskappe på siden, jeg købte kortet.

  • hvis dit graffikort har en dvi-d der er defekt
    spørgsmålet dvi-i kan bruges
    forskellen på dvi-d den kun er digitalt, mens
    dvi-i er digitalt og analog.
    når skærmen køre ,digitalt, kan det gøre lige meget
    hvis graffikkortet ,køre som det skal
    selv om dvi-d er i stykker
    der skulle være 2 års garanti på graffikortet hvis det er købt i danmark

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Jeg tror, at en omformulering af din kommentar, vil gøre den mere forståelig, doitttt... Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener.


    Men send det da til RMA, hvis der ikke er signal på sin DVI-D port. Selvom du godt kan anvende DVI-i porten, så er faktum stadig, at du ved et fremtidigt salg vil kunne få mindre for kortet :-)

  • Du kører dual dvi.... Nvm min kommentar!




    Spørgsmål...


    Skal du ikke bruge displayport til at kører 120hz+ ?
    Altså mit R9 290 siger ihvertfald at hvis du vil op over de 120hz skal du skifte til displayport...


    Kender ikke lige Nvidia's opsætning.




    **

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Mig bekendt skal man enten bruge Displayport eller DVI-D på Nvidia kort.


    Så jo, jeg kan godt bruge DVI-I, som jeg har gjort indtil nu - jeg får bare ikke 144hz signal.


    Jeg har kontaktet det sted, hvor jeg købte kortet for at høre om RMA og samtidigt købt et displayport kabel for, at tjekke om den port virker. :)