Devils Canyon gamer?

  • Så er det tid til min q9550 bliver smidt på pension:-)


    Jeg har bestilt en 4690k.
    Så nu skal jeg til at have bestilt de andre dele.
    Indtil videre ser det sålede ud:


    Asus Maximus Z97 Hero.
    8gb Corsair Vengence pro cl9 1866mhz
    Samsung evo 500gb ssd
    Corsair Carbide Air 540
    Psu bliver min eksisterende Corsair TX750v2


    Gfx, der står jeg lidt imellem
    Gigabyte 780 ghz edition eller
    Sapphire r9 290 tri-x.


    Cpu køler har jeg en H70 jeg smider på til en start.
    For er lidt i syv sind om der skal custom vand på.

    Mit budget er ca 10-11 inkl Win 8.1


    Inden for de penge, er der så noget i ville ændre?

  • Det ser faktisk godt ud. Super valg af bundkort forresten :)


    Det er nok grafikkortet som bliver det mest diskuteret ting dit opkommende build. Jeg har selv lige udskiftet mit 7950 med et Gigabyte GTX 780 OC. Er hold da helt ferie hvor er jeg imponeret! Fantastisk køler og super performance(dog ikke Watch_Dogs af åbenlyse grunde), sammen med fede features fra Nvidias side.


    Men som jeg har sagt op til flere her inde, så burde dit valg af grafikkort være på grundlaget af features, da hvis du eksempelvis sammenligner et 780 mod et r9 290 så ligger de altså meget tæt på hinanden!


    Nvidia Features: Så vil du had G-sync, TXAA, PhysX, HBAO+, (Nvidia Shield) Gamestream, Cuda, 3D Vision Surround, SLI, Nvidia Experienceog Gamebundle
    AMD Features: Crossfire(igen bro), Mantle, TressFX(who cares), Eyefinity, OpenCL, Gamebundle, Freesync, TrueAudio og AMD Gaming Evolved App


    Håber det hjælper dig lidt på vej

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu kom Corsair med en lillebror til Carbide Air 540, som hedder Carbide Air 240 på Computex. Hvis jeg skulle bygge et nyt system idag, ville jeg vælge den og sætte den sammen med et ASUS MAXIMUS VII GENE. Jeg er nok lidt træt af de store kabinetter og finder det mere tiltalende at sætte et kraftigt system sammen på relativt lidt plads. Men hvis du overvejer at vandkøle er det måske bedst at du vælger den store udgave.

  • Kan se at det er i August det kommer på markedet.
    Ved sgu ikke om det bliver for småt til min smag:-/

    Hvis du ved at du ender med at vandkøle den, så skal du da tag et kig på Corsair 760t. Super fedt Kabinet, hvis du skal vise dit nye build frem. Plus der er også lidt mere plads til komponenter.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB