Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 5. juni 2014, 21:20

Så er det tid til min q9550 bliver smidt på pension:-)

Jeg har bestilt en 4690k.
Så nu skal jeg til at have bestilt de andre dele.
Indtil videre ser det sålede ud:

Asus Maximus Z97 Hero.
8gb Corsair Vengence pro cl9 1866mhz
Samsung evo 500gb ssd
Corsair Carbide Air 540
Psu bliver min eksisterende Corsair TX750v2

Gfx, der står jeg lidt imellem
Gigabyte 780 ghz edition eller
Sapphire r9 290 tri-x.

Cpu køler har jeg en H70 jeg smider på til en start.
For er lidt i syv sind om der skal custom vand på.

Mit budget er ca 10-11 inkl Win 8.1

Inden for de penge, er der så noget i ville ændre?

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

2

torsdag, 5. juni 2014, 22:28

Det ser faktisk godt ud. Super valg af bundkort forresten :)

Det er nok grafikkortet som bliver det mest diskuteret ting dit opkommende build. Jeg har selv lige udskiftet mit 7950 med et Gigabyte GTX 780 OC. Er hold da helt ferie hvor er jeg imponeret! Fantastisk køler og super performance(dog ikke Watch_Dogs af åbenlyse grunde), sammen med fede features fra Nvidias side.

Men som jeg har sagt op til flere her inde, så burde dit valg af grafikkort være på grundlaget af features, da hvis du eksempelvis sammenligner et 780 mod et r9 290 så ligger de altså meget tæt på hinanden!

Nvidia Features: Så vil du had G-sync, TXAA, PhysX, HBAO+, (Nvidia Shield) Gamestream, Cuda, 3D Vision Surround, SLI, Nvidia Experienceog Gamebundle
AMD Features: Crossfire(igen bro), Mantle, TressFX(who cares), Eyefinity, OpenCL, Gamebundle, Freesync, TrueAudio og AMD Gaming Evolved App

Håber det hjælper dig lidt på vej

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

3

torsdag, 5. juni 2014, 23:01

Nu kom Corsair med en lillebror til Carbide Air 540, som hedder Carbide Air 240 på Computex. Hvis jeg skulle bygge et nyt system idag, ville jeg vælge den og sætte den sammen med et ASUS MAXIMUS VII GENE. Jeg er nok lidt træt af de store kabinetter og finder det mere tiltalende at sætte et kraftigt system sammen på relativt lidt plads. Men hvis du overvejer at vandkøle er det måske bedst at du vælger den store udgave.

4

fredag, 6. juni 2014, 05:51

Vidste godt at det nok kunne bringe lidt diskussioner frem mht de grafikkort:-D
Heller selv nok mest til 780
Men igen, så spiller jeg faktisk primært bf4, hvor mantle jo bliver brugt.
Så det er sgu sådan hip som hap.

Har slet ikke set den lille bror til 540, den må jeg lige kigge nærmere på.
Er der en release dato de smider den på markedet?

5

fredag, 6. juni 2014, 05:56

Kan se at det er i August det kommer på markedet.
Ved sgu ikke om det bliver for småt til min smag:-/

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

6

fredag, 6. juni 2014, 08:17

Kan se at det er i August det kommer på markedet.
Ved sgu ikke om det bliver for småt til min smag:-/
Hvis du ved at du ender med at vandkøle den, så skal du da tag et kig på Corsair 760t. Super fedt Kabinet, hvis du skal vise dit nye build frem. Plus der er også lidt mere plads til komponenter.

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

7

fredag, 6. juni 2014, 08:55

Phanteks Enthoo Primo eller Pro :-) Gigantiske kabinetter, hvor der er plads til alt. PSU kan skjules i begge, og toppen kan hhv. rumme en 420 eller 480mm radiator til custom vand :-)

TWEAK.DK :rules:

8

fredag, 6. juni 2014, 18:37

Efter lidt surfen på nettet, er jeg fast besluttet på 540 air.

Men er der nogle der har noget at sige om de to gfx?

9

lørdag, 7. juni 2014, 06:25

Tænker lidt at købe en ny psu også, så alt er nyt og lækkert.
Det skal være corsair modular så jeg kan smide andre kabler på.

Men er en Rm550 nok? Eller skal man gå op i Rm650.

Er næsten sikker på jeg ikke skal køre sli/cf senere.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.