Nyt bundkort til i5/i7 4x90k

  • Hello peeps.


    Jamen som overskriften siger, så søger jeg et bundkort til en af de to nye cpu'er.


    Altså jeg har kigget rundt og er vant til Asus, så det er selvfølgelig dem jeg har kigget mest på.
    Men synes sku det er svært at finde ud af hvad den store forskel er på Asus ROG VII Hero og Ranger.


    Mine krav:
    ATX , m.2 , beregnet til spil og max 1.600 kr.



    jeg køber formentlig i5-4690k, da jeg ikke bruger den til massivt cpu krævende arbejde (men så igen, det er kun 700 kr. og den holder de år længere)



    Derudover er der nogen som kan forslå en psu der kan trække mit system (som det står nedenstående -p6t og i7-920) men tilgengæld med ovenståede.
    krav: gold eller platinum, lydløs og fuld modulær. Bonus: gerne så få watt som muligt - men må gerne kunne trække 2x 290 :)



    Og så et ikke HW spørgsmål, er der nogen som kender en der kan lave Custom design
    vindue i et kabinet?



    På forhånd mange tak.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Hero har 8xSATA ports (6 fra Intel Z97 & 2 fra AsMedia chip), ROG extension, onboard Power-on button & Reset button det har Ranger ikke.


    samt Hero boardet har et 8 + 2 phase power design hvor Ranger'en kun har 8phases da det er en strippet version af Hero.

  • Okay , super tak!


    Ved ikke hvorfor men når jeg sammenligner på deres ROG motherboards, så bliver de max bredde og alle andre motherboards, så de tynde så man kan se hvad der står.


    Men lækkert at Asus ROG VII Formula lige er blevet annoncerede, det ser satme godt ud!

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • En PSU der kan klare 2x290 vil absolut minimum nok være 750W, men hvis der også skal være plads til at overclocke er 850W nok at foretrække. Så du kunne bare bruge den du allerede har, men hvis du gerne vil have en ny er der et par bud her:


    SEASONIC PLATINUM SERIES 860W. Det er vel noget af det bedste man kan få, men den koster også kassen.


    XFX ProSeries Black Edition 850W. Også lavet af Seasonic, men en noget billigere gold udgave.

  • Ja okay. Det ser ikke ud som om det sådan for alvor kan betale sig at købe en ny endnu så. Den kører sku også fint, men den måtte gerne sige lidt mindre..

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Ingen der har forslag til bundkort?

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Hvad er data express i forhold til 2/3 og m.2?

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Din HX burde være mere end rigeligt noget tid endnu Jones ;-) Alternativt set kan du jo altid overveje at investere i en AX860i eller RM850 når det bliver tid til at skifte - begge lækre PSUer, hvis du vil blive i Corsair genren..


    Men som sagt, din HX850 burde stadig være mere end rigelig.