Grafikkort driver giver sorte makøre på skærmen ?

  • Hej.


    Fra den ene dag til den anden begyndte min computer af lave sorte mærker på skærmen,
    forestil jer at i højre klikker på jeres Skrivebords billed, så får i en masse valg muligheder.
    Indsæt, kopier, egenskaber.
    Hvis jeg der efter kørte musen over disse valg, (uden at klikke på dem) blev de sorte og ulæselige.
    jeg fik hentet den nyeste driver til mit Nvidia Gforce 275GTX, dette ændrede intet.
    prøvede der efter så en ældre version Marts 2013 tror jeg, så blev felterne orange,
    men kunne nu læse dem .
    Afinstallerede driveren og alt er nu "normalt"


    Hvad kan der være galt?

  • Normalt når det kommer pixelfejl på en startup skærm, så er det ikke gode tegn.


    1. Det kan være dine ram på GFX er ved at stå af.


    2. Dårlig driver


    3. Kør en tur med link , fjern alt vedr Nvidia drivers og software, genstart og installer igen, så se om ikke problemerne er ovre.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.