Nye computerdele

  • Hej tweakere


    Jeg har fået anskaffet mig en i7 4930k, men jeg mangler lige nogle enkelte nye dele for at kunne få den op at køre.
    I mine tanker havde jeg lidt et rødt & sort farvetema i tankerne, og derfor ligger mine tanker på et bundkort hen imod følgende.
    MSI X79A-GD45 Plus
    AsRock X79 Extreme4
    AsRock X79 Extreme6
    AsRock X79 Extreme6/GB
    Gigabyte GA-X79-UD3 - Rev. 1.0
    Gigabyte GA-X79-UP4 - Rev. 1.0
    ASUS Rampage IV Formula Republic of Gamers
    Men ud fra hvad jeg lige kan komme frem til, så er der ikke helt den store forskel på de 3 fra AsRock, det samme gælder prisen, så derfor vil jeg næsten udelukke Extreme4 og 6, ret mig hvis jeg er helt galt på den


    Af ram har jeg disse i tankerne
    Kingston HyperX Beast
    G.Skill Ripjaws Z
    Ved ikke helt om det skal være i 8GB eller 16GB konfigurationer, men ellers 1600 MHz


    Køling er jeg lidt ude efter noget der både er lidt stilrent og lydløst, samtidigt med at det køler godt. Af bud tænkte jeg på et lukket vandkølingssystem med enten 240 mm eller 280 mm radiator, eventuelt Corsair H100i eller Corsair H110 , eventuelt måske en Corsair H105


    Det hele vil jeg smide i et Corsair Obsidian 450D


    Er lidt i tvivl omkring køleren, har læst at der måske kunne komme nogle kompatibilitets problemer med en H105 i toppen, men har tænkt mig at fjerne HDD cage i fronten og montere min harddisk oppe i 5,25" bays, og derved have plads foran, hvis ikke det så ender med at ram dimms kommer i vejen for tuberne


    Havde tænkt mig at gå efter et positivt airflow på følgende måde , er det en helt dum ide eller?


    Alt andet har jeg i forvejen så resten af setuppet lyder på følgende
    GPU - RoG Matrix 780 TI
    PSU - Corsair HX750W
    Lager - Samsung 830 128 GB, Intel 520 240 GB & Seagate baracude 1 TB

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

    Rettet en gang, sidst af Hom3r ().

  • Se denne video, den forklare hurtigt og præcist hvilke slags RAM du skal vælge:
    https://www.youtube.com/watch?v=dWgzA2C61z4

    Fractal Design Define R4 | Corsair RM750 | MSI Z97 GAMING 5 | Intel Core i7-4770K | G.Skill TridentX 16GB | Sapphire R9 290 Tri-x | 2 * Seagate Barracuda 1 TB | Crucial SSD MX100 256GB | Noctua NH-U14S.
    Steel Series Ikari Laser Mouse | Apple Wireless Keyboard | Apple Magic Trackpad | Apple 27" Cinema Display | Wacom Bamboo Capture.

  • Se denne video, den forklare hurtigt og præcist hvilke slags RAM du skal vælge:
    https://www.youtube.com/watch?v=dWgzA2C61z4

    Har haft set den før, også derfor jeg har tænkt mig kun at vælge 1600 MHz, det var den hastighed der bød på nogle ram dimms med et pænere udseende uden at prisen stikker helt af :)

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Skulle jeg idag udskifte mit AIO vandkølingssæt, så ville denne blive taget, frem for alle de andre. 280mm radi samt 2 140mm blæsere, så skal den sgu nok kunne holde det hele køligt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Skulle jeg idag udskifte mit AIO vandkølingssæt, så ville denne blive taget, frem for alle de andre. 280mm radi samt 2 140mm blæsere, så skal den sgu nok kunne holde det hele køligt.


    Mvh
    Sam


    Svarer til en Corsair H110. Baseret på det samme Asetek-sæt.

  • Mit problem angående en 280 mm radiator vil på nuværende tidspunkt være at finde nogle ordentlige blæsere (hvis de altså ikke er iorden dem der sidder på), der samtidigt med at de ikke siger ret meget, så flytter de en okay mængde luft, og helst er sorte.
    Hver gang jeg kigger på blæsere, så synes jeg at det hele bliver mere forvirrende end det måske burde være, i 120mm er jeg faldet lidt for Corsair SP serien, men har i nogle forslag til 140 mm blæsere?

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W