Brug for hjælp ang valg af hardware

  • Hej Tweak.



    Jeg har altid været glad for at game og er egentlig vokset op med konsoler men skiftet til pc så snart jeg fik pengene til at købe mig en ordentlig gamer pc, Det gjorde jeg så til min konfirmation for cirka 5-6 år siden og der var det en high end pc .. dengang og det er jo ved at være et godt stykke tid siden


    Indtil nu har den kørt rigtig godt i alle de år kun med 1-2 udskiftninger med strømforsyningen
    og kørt de spil jeg foretrækker ret så smooth BF3-BF4 crysis 2


    Men nu er Watch Dogs udkommet og det kræver at mit graffik kort understøtter Directx11 hvilket den desværre ikke gør (og pcen er ved at være ret så støjende efterhånden)



    Så kære Tweak community kan i hjælpe mig med hvad jeg burde udskifte
    af hardware for at spille de Meget krævende spil i god graffik (Jeg vil også meget gerne streame de spil)


    Jeg er på SU og er flytter hjemmefra om ikke så længe so budgettet er meget lille lige pt :)
    Jeg har også selv kigget lidt men tør ikke købe det uden lidt hjælp fra folk med mere forstand på området


    -CoolerMaster Silent Pro M2 850W
    -MSI Radeon R9 280X GAMING - 3GB GDDR5




    Mvh Tobias F :rules:

  • Din Core i7-920 er ikke så ringe endda. Hvis du ikke har en god CPU-køler i forvejen, kunne du købe en. Det kunne dels gøre systemet mere stille, dels give plads til overclocking.


    Men et nyt grafikkort er klart den mest påtrængende opgradering.


    Ved ikke hvorfor du overvejer skift af PSU, men R9 280X eller GTX 770 vil være en god opgradering.


    De nyere grafikkort bruger mindre strøm.


    GTX 260 har et TDP på 182W. R9 280X har et TDP på 250W, og GTX 770 har et TDP på 230W.