Problemer med den ene monitor

  • Dav


    Jeg har for få måneder siden købt en ny pc. Til denne pc har jeg så 2 monitors, og den ene har jeg nu udskiftet med en ny en. Problemet er nu, at kun den ene af de 2 tilgængelige HDMI porte ser ud til at fungere på min pc. Allerede da jeg købte pc'en var der problemer med selvsamme port, men jeg valgte bare at bruge en VGA i stedet for, så var problemet løst. Nu da jeg har fået en større skærm, vil jeg egentlig gerne have det her til at fungere, jeg er bare ikke sikker på hvordan. Jeg har prøvet med andre ledninger og at bytte rundt på de 2 skærme, det er den ene HDMI port som ikke registrerer noget. Når jeg kigger på pc'en, har den ikke registreret mere end en enkelt skærm, og derfor gætter jeg på det er nogle problemer med enten grafikkort eller driver.


    Nogen der har erfaringer med et lignende problem, eller bare ved hvordan man fikser det?

  • Bare lige for at være sikker. Vi taler om to stik der begge sidder på grafikkortet? Ikke et stik på grafikkortet og et andet der sidder på I/O panelet, altså på bundkortet?

  • Problemet var præcist som du havde regnet ud ByteMe. Jeg snakkede med forhandleren som sagde det samme som mig, og at jeg skulle benytte mig af VGA indgangen i stedet. Tak for svar dog :)

  • Jeg er desværre ikke helt med. :) Hvis du både har et onboard grafikkort og et "rigtigt" grafikkort, så kan du sagtens bruge dem begge. Det gør jeg nemlig selv. Man skal bare ind i Bios og slå det interne grafikkort til først.

  • Hmm okay. De sagde helt præcist
    "Der er ikke mulighed for at aktivere skærmportene på bundkortet når man benytter et dedikeret grafikkort. De er på bundkortet fordi man kan vælge at benytte den indbyggede grafikchip i processoren, men når man har et gaming grafikkort, så er det portene på det kort som man skal benytte sig af "
    Jeg vil meget gerne indrømme at jeg ikke har fuldstændig styr på hvordan det hænger sammen, men hvis du siger jeg kan benytte mig af 2 HDMI porte i stedet for 1 HDMI og en VGA, så vil jeg da gerne det



    Intel Core i5 4440 / 3.1 GHz Processor LGA1150
    Cooler Master Hyper 212 Evo 120mm 9-31dBA
    MSI Z87-GD65 GAMING - ATX LGA1150
    Kingston HyperX blu - 8GB DDR3 1600MHz PC3-12800 CL10
    ASUS GTX750TI-OC-2GD5 - OC Edition 2GB
    Seagate Desktop HDD ST1000DM003 - 3.5″ SATA-600 1TB
    Samsung 840 EVO MZ-7TE120 - 2.5″ SATA-600 120GB
    LiteOn iHAS124 - SATA Intern DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM Sort
    AeroCool Strike-X Advance - Devil Red Edition ATX
    Cooler Master B600 - 600W 120 mm

  • Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at det gælder alle bundkort med onboard grafikkort, men jeg bruger i hvert fald dem begge. Mit "rigtige" grafikkort trækker min hovedskærm og da jeg somme tider har behov for at læse lærebøger jeg har som PDF filer, imens jeg arbejder, så smider jeg dem over på en mindre skærm der er sat til mit onboard grafikkort. Den lille skærm skal jo ikke køre noget avanceret grafik, så den kan onboard kortet sagtens trække.
    Det eneste jeg skulle gøre var at aktivere det onboard grafikkort i bios, men sådan at maskinen fortrinsvis starter op med grafik på det eksterne kort. Når først Windows kører, så er den helt ligeglad med om det er et eller to grafikkort og jeg kan fint brede mit skrivebord ud over dem begge.